Kosačka = sekačka
.
Mně přijde, že když se autor ptá na prkotiny jako drnčící plech nebo výfuk (prkotiny myslím co do způsobu opravy), pak koupit si auto, u kterého mu přijde chod motoru nestandardní do té míry, že se ptá na možnost vestavby jiného, mi přijde poněkud unáhlené.
Ale třeba bude vše OK - lehni si pod nastartované auto, dotýkej se plechu a - v rukavicích - výfuku a hned bude jasno, proč to drnčí a kmitá. Mimochodem, mám originál duplex a také jedna koncovka "kmitá" jinak než druhá, výfuk a jeho uchycení prostě není symetrický, přesto se na to koukni, něco v nepořádku tam mít můžeš. Odstranění těchto závad se pak nabídne samo. Startér - změř baterku s chcíplým motorem, i s nastartovaným. A po jízdě a třeba druhý den zase před jízdou. Zjistíš její aktuální stav, zda a jak dobře dobíjí a jak po nečinnosti "drží". Mimochodem, startér je líný i po delší jízdě? Pokud by byla baterka OK a startovalo to nestandardně pomalu, pak se nabízí repase startéru, u MX-5 s tím nemám zkušenost ale na např. na motorkách BMW se to dělá běžně, někdy pomůže vyčištění, někdy se musí repasovat celý, bývají uvolněné uhlíky apod. Pokud by to bylo nutné, svěřil bych to ale odborníkům.
Motor - byl pravidelně servisován? Srovnával jsi jeho chod s jinou MX-5? Zkus vyměnit olej, zkontrolovat náplně, ujisti se, že se nejedná o pazvuky, které se sice linou z motorového prostoru, ale s vlastním motorem nemají nic společného (může být něco uvolněného,stav silentbloků apod.) a pokud i pak bude chod nenormálně "sekačkový", můžeš to řešit dál.
Je pravda, že 4-válec nebude mít chod jako sametový, kultivovaný 6-tiválec. Ale měl jsem auta čtyř-, šesti- i osmiválcová, celkem pravidelně poslouchám (a občas se svezu) dvanástiválec v Aston Martin DB9 a přitom mi motor mé Majdy nepřijde jako "sekačka". Je jiný, chod je typický pro čtyřválec, ale velmi kultivovaný, až sametový.