od IvanGS » 17 čer 2014, 11:24
Jsem zpět. 5 nejnáročnějších a zároveň nejúžasnějších dnů v mém životě, rozhodně tam ještě pojedu. Viděl jsem současné auta i legendy jako Ford GT40, Porsche 908/917/935/962..., Ferrari 512S (které objelo jedno kolo, řízené Fernandem Alonsem), viděl jsem Formule 1, stál kousek od legend jako Derek Bell či Jacky Ickx, Tom Kristenssen či několika bývalých pilotů Formule 1.. Chodil jsem přímo po trati a jezdil po ní autem (mezi tréninky je její část otevřená pro běžný provoz, jsou to normální okresky). Prošel jsem skoro celý okruh, viděl auta závodit ve dne i v noci, poznával místa z legendárního filmu Le Mans. Úžasné to bylo večer a v noci, když jsme byli v zatáčkách Indianopolis a Arnage, auta jezdila 10 metrů od nás a ve tmě jim svítily brzdové kotouče. Nebo na rovince za zatáčkou Mulsanne, kde se kolem nás řítila rychlostí 300 km/h. Byl jsem na pátečním defilé jezdců v centru města Le Mans, velkolepá tříhodinová akce.
Závod byl dramatický, ale to asi víte. Zpočátku s pořadím zamíchaly dvě dešťové přeháňky asi hodinu po startu a pak poruchy favoritů a střídání ve vedení až po další vítězství Audi. Moc lidí jim nefandilo, většina fanoušků tam byla kvůli Porsche, které se vracelo s hybridem 919. Pak tam bylo hodně fandů Toyoty, která si po letech už prý zasloužila vyhrát, nicméně Audi všem vypálilo rybník. Nebylo nejrychlejší, ale zajíždělo vyrovnané špičkové časy a jelo spolehlivě. Jedno sice odpadlo po havárii na začátku závodu, ale další dvě neměla větší problém a když, velmi závady rychle odstraněny, musím uznat, že touto vyrovnaností si Audi vítězství zasloužilo. Ale zasloužila by si ho i Toyota, po startu bylo č.7 absolutně nejrychlejší, č.8 mělo v dešti havárii, ale podařilo se ho opravit a cca z 50. místa zahájilo obrovský stíhací závod aby nakonec skončilo na bedně, Toyota č.7 bohužel nedojela, jinak by byla asi jasným vítězem. Porsche nebylo ani nejrychlejší ani nejspolehlivější, resp. spolehlivě jely skoro celý závod, aby pak během 10 minut oba vozy silně zpomalily, zmizely v depu a jen na poslední kolo vyrazilo č.14 na trať. Pěkným gestem konkurence bylo, že ho nechala projet cílovou páskou hned za dvojicí Audi.
Akce se zúčastnilo neskutečné množství lidí, kteří to pojali jako jednu velkou show. Kemp byl zaprášený, sprchy a WC nestíhaly, ale přesto to byl jeden obrovský několikadenní mejdan s ohňostroji, muzikou, jídlem a pitím, každá parta si to užívala jinak. Zajímavým, trochu i paradoxním kontrastem k zaprášeným stanům byla auta, také postupně mizící pod nánosem prachu, zaparkovaná vedle nich - spousta Porsche, Mercedesů, BMW, Lotusů, Aston Martinů ale i Bentley nebo Rollce Royce, kousek od nás byl vedle stanu zaparkován TVR Tuscan...
Obtížné bylo odolat stovkám stánků se suvenýry, oblečením atd. Bylo jasné, že Steve McQueen a barvy Gulf jsou nesmrtelnou legendou, vše bylo ale hrozně drahé. Nicméně tričko, čepice, šňůra na krk nebo vzácná kniha Steve McQueena o natáčení filmu Le Mans jsou moje, stejně tak jako kolekce zálohovaných kelímků od piva s potiskem s motivy závodu.
Super bylo, že zastoupena byla i Mazda MX-5, důvodem bylo 25. výročí jejího vzniku. V pátečním defilé ve městě jelo v průvodu asi 8 MX-5 (2 nějaké pohárové a zbytek civilní, všechny generace) a stejná auta pak objela slavnostní kolo v sobotu před závodem. V muzeu jsem viděl repliku slavné Mazdy 787 č.55, části karoserie stejného vozu jsme viděli i v depu vozů sk.C, takže byla přítomná, ale v závodě "céček" nejela, možná kvůli technickým problémům, škoda...
Pokud by vás cokoliv zajímalo, ptejte se, postupně přidám pár fotek...
Naposledy upravil
IvanGS dne 17 čer 2014, 11:38, celkově upraveno 1
Nejkrásnější NBFL na světě!