pred par lety jsem se o to trochu zajimal, protoze mam tu slabsi a resil jsem to samy co ty.abych my zavery shrnul (ale ber to spis jako dojmy nez nejaky odborny vysvetleni) tak:
66kw ma oproti starsi 85kw jinou kompresi a dalsi zmeny jsou hlavne v ECU. ta 66kw je takovej mix mezi tou starsi 1.6 a jeji soucasnici 1.8, protoze konstrukcne je to "oholena" 1.8. tim samozrejme nemyslim motorovej blok, ale kastli, elektriku a spousta drobnosti
jinak vykonove jstou ty dve 1.6 v nizsich otackach cca na stejno, rozdil by mel bejt hlavne "nahore" (cca od 5tis otacek), kde je ta novejsi 1.6 "predcasne" uskrcena a vykon jako kdyz utne. ve zbytku sveta se prodavala uz jen 1.8, zatimco v evrope se prodavala soubezne s ni i ta 1.6. ta byla oholena i vykonove zejmena kvuli evropskym normam, aby se dostala do jiny kategorie, nez ta 1.8.
podtrzeno secteno na normalni uzivani by mezi 1.6 kama nemel bejt zas az takovej rozdil, jak to na papiru vypada.
vizualni rozdil je asi minimalni. akorat si vybavuju, ze jsem se divil nad nejakou fotkou motorovyho prostoru zdejsiho clena, kde starsi 1.6 mela jinou vahu vzduchu. ale v momente, kdy je to predelavka, tak to asi muze bejt jakkoliv
nekde tu najdes vlakno, kam jsem daval odkazy na informace, co jsem po netu posbiral.
jeste jednou opakuju, ze to je my subjektivni shrnuti nevalnych konkretnich technickych parametru, snad aspon trochu pomuze