final gear možnosti

final gear možnosti

Příspěvekod AndrewG » 05 říj 2014, 21:48

rad by som zalozil temu ohladne prevodov. myslím, že každý kto s miatou jazdil niekedy trochu sviznejsie di vsimol, ze prevody nie su naskladane uplne najstastnejsie-inymi slovami auto nedokaze tahat v kuse, tak ako by mohlo.
toto mozu pocitovat hlavne ludia s NB kde boli prevody aj 3.9, kým naopak skorsia 1.6 NA mala 4.1 a 4.3... 1.8 uz mali len 4.1 (dufam ze som to dobre napisal aspon trocha)
k comu sa chcem dostat je, ze toto je mozno dovod preco 1.6 a 1.8 idu rovnako. viac menej je to urcite kvoli tomuto si myslim.
na miatu sa daju zohnat viacere prevody, od tych 3.9 pre dialnicnych fanusikov ( :D ) cez 4.1 po 4.3....
potom su tu aftermarket prevody. maruha ponuka od 4.4 po 4.7 mam pocit a potom je tu este 4.87 ? co je prevod uz fakt hlavne na okruh a zavodne pouzitie so seriovym vykonom... mna by zaujimala ale moznost pouzitia prevodu 4.44 z rx8.
tento prevod ma aj pickup b2600 na prednom diferenciale a ten je v miate pouzitelny. otazka teda je, je mozno dostat do velkej skrine Diferencialu 4.44 prevod z rx8 ? alebo podobny prevod z cohokolvek ? maruha ponuka ich prevody za cca 500usd, co je celkom dost proti 150-200 za rx8 prevod. poskladanie prevodou do difu asi 200€ (to asi nejaky mechanik sikovny bude vediet povedat skorej). podľa ludi co tuto upravu spravili je rozdiel v dynamike velky. ja som si vsimol tento problem minuly vikend na babe, kedy auto v otackach nad 5tis v pohode stihal za fiestou st, ale akonahle som tesne pred obmedzovacom preradil do 3ky, usla mi na chvilu... jednoducho mozor sa dostal do otacok kde uz az tak nejde... samozrejme otazky na dialnici stupnu, ale to mna naozaj netrapi... zrychlenie 0-100 tiez mozno nebude dramaticky lepsie nakolko clovek musi radit trojku, 3.9 dif myslim ze 100kmh da aj na 2ke. ale dynamika celkova by mala byt lepsia skratka.
mate s tymto nejake skusenosti ? celkom by ma zaujimalo ci to skusal niekto odtialto alebo sa s tym nikto nezaujmal ? su tu ludia co jazdia aj mx5 cup, tak tam by ta dynamika mohla znamenat dost
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: final gear možnosti

Příspěvekod Mike » 06 říj 2014, 09:47

Speciálně v mejtě v tý ostrý pravý u vjezdu. Jedničku tam rvát vpodstatě nejde a dvojka je tam smutně dlouhá...
Tohle by mě zájímalo, ale navíc ještě s možnosti prodloužit pětku, možná i čtyřku. V přapadě zkrácení všech kvaltů bude ta skříň nepoužitelná na cestování. Teď točí ve 130 4000 na pětku a ten motor jede velmi ochotně dole, takže by se s tim dalo při delší pětce přijemnejc cestovat - menší kravál a koneckonců i spotřeba.

zajimavý odkazy k tématu:
http://www.flyinmiata.com/tech/gearing.php výpočty převodů
http://www.solomiata.com/Drivetrain.html nejaký technikálie a tabulky

info z realizace:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=445047
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: final gear možnosti

Příspěvekod buteo » 06 říj 2014, 10:08

Pokud náhodou neznáš, tak dočíst se o tom můžeš např. na SOLOMIATA: http://www.solomiata.com/Drivetrain.html
OEM-zpřevodování máš v diagramech tady: http://www.mx-5.de/html/getriebeschematas.html
Praktická zkušenost:
máme na našem speciálu NA pro minitrackdays (Miata-cup, etc.) za 6q-převodovkou stálý převod 4,1 (OEM je 3,9) - kvůli zlepšení dynamiky. Na miniokruhu (Mýto, Písek, ...) to funguje, ale zároveň samozřejmě při jízdě po ose na trackday se jede přehnaně řečeno jen na 5ku(přes obce) a 6ku.
A naopak: u výletní NB 1,8 manželky je 5q a převod 3,9 místo OEM 4,1 - dynamika v háji, ale při vyhlídkových projížďkách krajinou motor nic netočí, asi ani moc nežere (neměřím), je ticho, .....
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: final gear možnosti

Příspěvekod AndrewG » 06 říj 2014, 18:12

ten tam dal 3.63 ale pozriem si to, cestovne pouzitie neriesim... 6st tam davat nechcem, ale je to asi najlepsi kompromis ako pises tak uvidime. 4.1 prevod mam aj ja tak by to nemuselo byt tak strasne
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: final gear možnosti

Příspěvekod AndrewG » 02 pro 2014, 22:36

vie mi niekto povedať kde idealne v BA alebo niekde na zapadnom slovensku/vychode česka by vedeli preskladať final gear ? to znamena "pinion gear" a "crown gear"
ospravedlnujem sa ale neviem ako sa to nazýva po slovensky :D
a užitočná info by bola cena takejto roboty
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: final gear možnosti

Příspěvekod m8rinek » 02 pro 2014, 23:11

Mám se Sportive sice prd najeto, ale pocitově mi přijde převodovka strašně dlouhá (stálý převod by měl být 3,636), jako nejjednodušší řešení mi přijde vzít převod z 1,6 s poměrem 4,1, jenže 6q je o řád kratší než 5q, takže bych získal 6q s ,,délkou,, 5q a cestovní komfort by byl ten tam :/. A teď babo raď. Sehnat převod 3,9 z 10AE bude asi dost utopie :/.
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: final gear možnosti

Příspěvekod Jr. » 02 pro 2014, 23:17

To mi řekněte, jakej převod najdu v 2001 nbfl 1,8 (vvt) s 5q?
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: final gear možnosti

Příspěvekod LordJames » 02 pro 2014, 23:26

Common final drive gears:

1990-93 5-speed 4.30
1994-97 5-speed 4.10
1999-03 5-speed 4.30
1999-03 6-speed 3.909
2004-05 5-speed 4.10
2004-05 6-speed 4.10

Or broken down to this-

The 4.30:1 came on:
-1999-2005 5-speed
-1999 auto
-1990-1993 but is a 6.5" ring gear

The 4.10:1 came on:
-1994-1997 5-speed
-1994-1997 auto
-2000-2005 auto
-2004-2005 6-speed (including MSM)

The 3.909 came on:
-1999-2003 6-speed
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: final gear možnosti

Příspěvekod m8rinek » 02 pro 2014, 23:31

Tady se tvrdí něco docela jiného http://www.miata.net/garage/KnowYourCar/S8_Gears.html
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: final gear možnosti

Příspěvekod Jr. » 02 pro 2014, 23:31

To jsem našel, ale je stejnej evropskej/na trh?:)

*tak ještě navíc australskej ;)

Bůhví, s čím tady všichni jezdíme...
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 52 návštevníků

cron