Majdalénka [NA]

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod AndrewG » 24 led 2015, 18:36

btw náhodou som narazil na fotku spodku FM targy.... oni to majú zakrytované a žiadne výduchy tam nemajú a teda myslím že tá V8 spraví vačšie teplo ako tie naše malorážky :D

niekde v tomto topicu okolo strany 20 to asi je (inak je tam kopu zaujímavých vychytávok)
http://www.miataturbo.net/race-prep-75/ ... 69/page24/
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod kousmen » 24 led 2015, 20:16

To nevadí. Rád mám věci po svým. :D Ale ten thread se asi bude hodit. :P
Řekl bych že je lepší to přehnat s chlazením než s ucpáváním spodku, kde má přirozeně vzduch vyústit i když je to malorážka. Mám rád ve všem nějaký rezervy. Ona nepotřebovala ani to velký Mishimoto a jsem za něj rád. Když jsem jel v létě naplno po masarykáči od začátku do konce, tak mě ani netrápilo, že nemám budík teploty, protože bylo jistý, že ten chladič sériovku uchladí i když jiní zúčastnění museli část jízdy relaxovat a chladit. :lol: Teď už sice budík bude, ale chlazení se snad přehnat nedá, tak proč si s tím nevyhrát. :)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod AndrewG » 25 led 2015, 01:26

no chladenie oleju sa prehnať dá, ale hej chladenie vody asi nie, tiež mam taku uchylku že by som najradšej chladil všetko-olej,brzdy :D (to chladenie brzd inak udajne má dosť dobrý zmysel udajne to dokáže až zdvojnásobiť životnosť doštičiek čo som bol prekvapený..)
len ma tak napadá či ten vzduch vôbec z pod toho motora bude chceť ísť....pod autom máš predsa len pomalý vzduch a pod kapotou je vzduch teplý (nevidím do toho až tak, ale viem že napr nadvihavanie kapoty vzadu nemá žiaden zmysel, napriek tomu že sa pár firiem ohaňa grafmi ) :D ale toto asi zmysel mať bude keď to majú aj závodné autá :)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod kousmen » 25 led 2015, 09:28

Vidím to tak, jak říkáš. Původně jsem kapotu zvedat chtěl, protože mi to připadá strašně rajcovní, ale o funkčnosti se vedou sáhodlouhý diskuse a nakonec jsem se přiklonil na stranu těch, co ji nezvedají. Vzduch má přirozeně vylézt spodkem, což zadeklováním znemožním, ale odpluje si tunelem dozádu (a nebude tak tvořit nějaký turbulence pod autem atd.) a v tom tunelu se může hodit popohnání menším nádechem zespod. Navíc každej nádech by ji měl o jednu miliardtinu přicucnout k zemi, ale na to se dá udělat vzadu difusor s funkcí stejnou jako má přítlačný křídlo. Stejnětak se dají naimplantovat na předek kanárci. To by ale vypadalo směšně, pokud ta aero úprava nebude kompletní se vším, co k tomu patří. Podle mě je to zdokonalení něčeho, s čím se automobilka nemůže patlat, když jich má vyrábět takový kvanta a udržet jim nízkou cenu a legální provoz ve všech zemích, kde plánuje prodej. Mimoto potřebuju ochranu spodku a snad je každýmu jasný, že to je všechno jenom okecávání abych zakryl hlavní důvod, že mě prostě berou automobilový úpravy a nejradši bych si vyzkoušel všechny. :lol: No snažím se vybrat ty s přínosem a zatím se mi to daří. ;) Obdivuju každýho kdo takovej plk přečetl až do konce. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod Andre_fux » 25 led 2015, 10:14

Ty ale perlíš kousi..

U NAčkového výpočtu je vidět pěkně oblast přetlaku u paty čelního skla, takto to má každé seriové auto, takže pouhé přizvednutí kapoty je nefunkční.
cfd_xz-plane_pressure_plots_zpsaf75675e.png
NA

V toto místě je u 99% aut umístěn vstup sání do interiéru (u paty čelního skla) je to umístněno právě v místě vyššího tlaku. Ostatně, když máte vypnutý ventilátor, tak z ventilace nějaký ten vzduch proudí (i když málo)

Dle vlastní zkušenosti vím, že se konec kapoty při rychlé jízdě zvedá o cca 2-5mm. Je to právě z důvodu nahromadění vzduchu pod kapotou.

Asi by jsi se divil jak se automobilky patlají s aerodynamikou. Už i u mazdy si s tím docela hoodně hrály. Protože miata má jeden z nejlepších součinitelů odporu se staženou střechou. Tento rozdíl je kolem 15%. Jak mi pak dovedeš vysvětlit, že moderní auta mají různé malé výstupy.
108677_10mg.jpg
RX-7

Wind_Tunnel_MX5_NC_3.jpg
NC
Wind_Tunnel_MX5_NC_3.jpg (30.87 KiB) Zobrazeno 14023 krát

...Vzduch má přirozeně vylézt spodkem...
Tak větší kravinu jsem dlouho nečetl.. Já měl za to, že ohřátý vzduch přirozeně stoupá vzhůru, protože má nižší hustotu jak vzchu studený. A že na tomto principu fungují horkovzdušné balóny.

K fungování difuzoru ti řeknu jen jedno.. Správná funkce difuzoru začíná už na začátku auta! A o tom hoodně často mluví ve F1.

Každopádně aero oblast mi není cizí a je to téma na delší povídání.. Takže až někdy na srazu bude čas, tak o tom můžeme pokecat.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod kousmen » 25 led 2015, 12:10

Jaký zase? Zase nejsem jantar abych si myslel, že teplej vzduch jde dolů. :lol: Tu informaci (že mazdě odchází vzduch spodkem a tunelem, krom toho, co jí uniká za kapotou a toho, co vcucne a vyprdí) jsem samozřejmě někde vyčetl. Sám jsem to fakt neměl možnost testovat, ale bylo to popsáno docela logicky tím, že při pohybu (kdy je ten vzduch tlačen směrem k zádi vozu) jaksi nemá tenhle teplotní rozdíl, obzvlášť při jeho mísení tak markantní význam jako by tomu bylo u auta stojícího, kde by vážně teplejší vzduch šel jednoznačně nahoru. Zní mi to logicky, ale nepopírám, že je tvoje hlava fundovanější a že mi to může vyvrátit. Ta stejná hlava ze mě ale nemusí hned dělat dementa, když do toho nevidím tak hluboce. Snažím se jen k něčemu dopracovat a tohle jsou informace, který jsem našel a nebráním se jejich vyvracení, takže snad na nějakým sraze a bez povýšeností.

Dovolím si citovat sebe - Snad je každýmu jasný, že to je všechno jenom okecávání abych zakryl hlavní důvod, že mě prostě berou automobilový úpravy a nejradši bych si vyzkoušel všechny. Jsem rád za každý vyjasnění, ale stejně to auto upravuju jen proto, že mě to baví a zlepšovat se to dá vždycky. Nejlíp experimentováním. Někdo na to má školu, praxi a aeroprogram a někdo zase radši podstoupí starou školu experimentů, která se uznávám do dnešního dokonalýho světa nehodí. :)

Slunce v duši a sníh na střeše. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod PavelS » 01 říj 2015, 13:16

Tak jak to tady probíhá? :)
Pablo říkal, že máš hotovo? :-o
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod jiri.l » 08 říj 2015, 01:22

Kousi delal aero??
Kousi ukaz aero, nebud labut :mrgreen:
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod kousmen » 08 říj 2015, 13:48

Kousí je kus jantara, jak všichni víme. Za poslední dva roky jsem ji jenom huntoval a všechny ty velký plány jsem odsunul na důchod a budu ji jen dávat do lepšího technickýho stavu.
Letos proběhla akorát technická, výměna motorovýho oleje s filtrem a zrušení posilovače řízení. Teď mám v plánu hřeben řízení zkultivovat, protože má zbytečný vývody a je zrzatej. Rád bych jeho krycí rouru vyměnil za hladkou trubku třeba z hliníku či duralu aby to nerezlo a třeba bych ji i vyleštil.
Dál mi doma čeká spojka, ale na výměnu si nejspíš netroufnu, takže to počká než bude mít čas někdo šikovnej.
Vlastně proběhla ještě výměna matic na čepech, který patřily na RX-7 a byly tak moc krátký. Můj soukromý soustružník Pavel260 se o to postaral a ještě neví, že bych od něj nejradši i tu trubku na hřeben (jsou tam nějaký závity a je třeba vyrobit i středící matici).
Taky mám pár věcí na lehkej repas brzd a možná letos budou i sicny, takže tam zase budu mít možnost dát ty Willans pásy.

Tyhle věci by měly být do jara hotový, což není zas tak těžkej úkol, takže mám i pár rezervních plánů na další opravy, ale to už závisí na tom, zda budou či nebudou finance.
Poslední dobou si s ní docela užívám a dělá pro mě holka co může, ale dalo jí to zabrat, takže je na čase se do toho zase pustit a na kraviny se vykašlat.
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Majdalénka [NA]

Příspěvekod kousmen » 04 dub 2016, 18:08

Je tomu nějakej ten pátek, co jsem se tady neukázal. Když se tak ohlídnu, tak od prvopočátků, kdy nás tu bylo jen pár mazdovrtů, je tady teď úplnej roj projektů, což je celkem příjemný. Nepříjemný je, že můj styl postupů se od počátků prakticky nezměnil. Takže když se do něčeho pustím sám, tak to dělám moc nekompromisně a když na to pustím jiný ruce, tak je všechno v onom místé, které má krýt drn.
Na konci května má mít ségra svatbu a chtěla přivést Majdalénkou, což mě potěšilo. Byla to totiž supr obhajoba proč do majdy zase něco nasypat. Nakoupil jsem přemoc dílů a odvezl v prosinci auto do DiCompRacing s tím, že se na ni nejpozději v únoru mrknou a dají do pucu všechno, co obsahoval diktát požadovaných prací. Nejvíc mě trápí to, na co zapomněl zloděj u kterýho jsem měl auto naposledy, tedy vyvaření prahů a spravení nosníků (ty měl dát do pucu před nasazením framerails, ale nasadil je rovnou bo to přece zakryjí nebo co já vím proč) a hlavně diferenciál, kterej se rozhučel jako ďas. Nakonec musel Idaho vyhodit dva mechaniky a teď nic nestíhají, což mi zrovna nehraje do karet. Za chvíli svatba a nejspíš se to nestihne. Tak kdyby někdo z vás měl tip na vyřešení toho difu, tak sem s ním.
Já vím, že je to aktualizace o ničem, ale štve mě to, tak jsem se chtěl podělit a naštvat taky vás. :D Některý tím třeba i potěším. :)

Při cestě na druhou stranu republiky jsem si nevezl foťák, tak aspoň něco mobilákem:

Takhle po příjezdu do Věšína
Obrázek

A takhle jsem ji viděl 23.prosince naposledy
Obrázek
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků

cron