Závada P0421

Re: Závada P0421

Příspěvekod AndrewG » 18 led 2015, 11:26

len to je na NB, tu na bavia o NC :)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Závada P0421

Příspěvekod cafe-racer » 21 led 2015, 15:57

Prozatím jsem pořídil za pár stovek bluetooth OBD modul a k tomu SW do mobilu s možností vymazat závady -> uvidíme jak dlouho mě to bude bavit :-)
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Závada P0421

Příspěvekod Spider » 21 led 2015, 16:19

taka otazka kvazi od veci? Sviecky si kedy menil? Emisna ako? namas vela uhlovodikov nespalenych vo vyfukovych plynoch? Exstuje pravdepodobnost, ze ti niektory valec zle spaluje a hadze benzin do katu, ktory ti na nasledky toho "zhorel". Druha lambda ti potom hlasi ze kat nepracuje spravne. Je to len taka moja konspiracia, ale mal som podobny problem na inom aute, len s tym rozdielom, ze mna na emisnej upozornil technik na nespaleny benzin v emisiach. Auto nepisalo ziadnu chybu, lebo nemam za katom kontrolnu lambdu. Vymena sviecok to spravila. Katalyzator to nastastie prezil (dufam :P ) uvidim na dalsej emisnej.
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: Závada P0421

Příspěvekod teamwhd » 12 úno 2015, 00:21

Pánové, přišli mi dvě lambdy Denso - DOX0109 a Denso - DOX0113. Ví někdo která z nich je přední a která zadní? nemůžu to nikde dohledat...

Tak jediný info jsem našel na stránkách ELIT - 0109 je za katalyzátor a 0113 před kat. - ale docela mě mate že třeba na auto kelly a i jinde píšou do roku 2002 ???
Uživatelský avatar
teamwhd
 
Příspěvky: 59
Registrován: 11 čer 2014, 09:29

Re: Závada P0421

Příspěvekod cafe-racer » 13 dub 2015, 09:52

Mazda je po emisích (OK) a po výměně svíček, včera jsem na 100 km asi 4x musel závadu vyresetovat takže už to není na nějaký ignorování ale spíš k řešení.
Dá se v domácích podmínkách ověřit správná funkce lambda sond, nebo je to na Mazda servis ? To už je asi poslední co mě napadá, samozřejmě projdu konektory + dotažení sond. Když už se v tom budu vrtat tak bych je nějak proměřil.


Údaje z diagnostiky, kdyby to k něčemu bylo :
Freeze Frame
-P0421: Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1) (Powertrain, Generic)
-Fuel system status: Fuel system 1: Closed loop (1)
-Fuel system status: Fuel system 2: NA
-Calculated engine load: 18.4 %
-Engine Coolant Temperature: 83 °C
-Short Term Fuel Trim - Bank 1: -7.0 %
-Long Term Fuel Trim - Bank 1: 2.3 %
-Intake Manifold Absolute Pressure: 25.0 kPa
-Engine RPM: 1961 RPM
-Vehicle Speed Sensor: 50 km/h
-Ignition Timing Advance for #1 Cylinder: 39.0
-Intake Air Temperature: 20 °C
-Air Flow Rate from Mass Flow Sensor: 5.28 g/s
-Absolute Throttle Position: 13.7 %
-Time Since Engine Start: 483 s
-Commanded EGR: 1.6 %
-Commanded Evaporative Purge: 33.7 %
-Number of warm-ups since DTCs cleared: 0
-Distance traveled since DTCs cleared: 39 km
-Barometric Pressure: 100 kPa
-Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 1: 504 °C
-Control module voltage: 13.72 V
-Absolute Load Value: 15.3 %
-Fuel/Air Commanded Equivalence Ratio: 1.064
-Relative Throttle Position: 4.7 %
-Absolute Throttle Position B: 13.7 %
-Accelerator Pedal Position D: 33.3 %
-Accelerator Pedal Position E: 22.4 %
-Commanded Throttle Actuator Control: 5.5 %

Diagnostic information provided by OBD Auto Doctor
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Závada P0421

Příspěvekod notabenex » 14 dub 2015, 20:25

Já měnil lambdu za OEM z IL.. po 200km přestala fungovat, koupil jsem z onlinemazdaparts originál Mazda a šlape jak víno .. akorát je to vyhozených 6 a pak 12k..
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: Závada P0421

Příspěvekod cafe-racer » 14 dub 2015, 23:05

Rozumím.... ale stejná otázka : co když je čidlo v pořádku a korektně hlásí smrt katalyzátoru ? To vyhodím 12k a pak ještě deset navrch za kat, tak bych si těch 12k za čidlo mohl ušetřit když se podaří otestovat samotnou lambdu.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Závada P0421

Příspěvekod notabenex » 15 dub 2015, 06:35

cafe-racer píše:Rozumím.... ale stejná otázka : co když je čidlo v pořádku a korektně hlásí smrt katalyzátoru ? To vyhodím 12k a pak ještě deset navrch za kat, tak bych si těch 12k za čidlo mohl ušetřit když se podaří otestovat samotnou lambdu.


Muzu ti půjčit kat, a vyzkoušej, hm?
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: Závada P0421

Příspěvekod cafe-racer » 23 kvě 2015, 21:32

Závada mě vesele baví dál :-) zatím jsem se dostal k tomu že jsem odppojil konektory obou sond a pročistil kontakty - nepomohlo.
z freeze framů vidím že to vyhodí závadu na obě strany - moc bohatá i chudá směs teda (1.064, 0.932, 1.057).
Další krok : diagnostika podle http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... system.pdf (str. 31)
pak to jde do servisu, víc do hloubky už se mi nimrat nechce :-)

Máte dobré zkušenosti v okolí HK ?
Nerad bych se dostal do spárů "odborníků" co mi uvaří kafe, řeknou že samozřejmě všechno znají a dovedou, za 3 dny zavolají že je to závada P0421 a bude se měnit druhá lambda. Po vyzvednutí auta se to rozsvítí zase a podle "odborníků" to bude na výměnu katalyzátoru - takový přístup fakt nehledám a jako majitel fordů bohužel dobře znám :-( téma vstřikovače / VT čerpadlo jsem si prošel důkladně a v celém východočeském kraji jsem nenašel kvalitní servis.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Závada P0421

Příspěvekod hospodský » 25 kvě 2015, 18:40

U mě to lambdou nebylo. Zjistilo se totiž, že i němci šetří. První kat byl vykuchaný a emisema to prošlo taky. Ten střední kat to nejspíš pobere.. Vyřešeno podložkou pod 2 lambdu za 200 peněz a snad už se to nerozsvítí. Ten první kat odchází docela často, co jsem tak četl po fórech v US a A a klidně i při relativně nízkých nájezdech. Takže se podle mě bez rozborky výfuku nikam neposuneš.. Držím palce, ať chytíš dobrý servis a je to jen ta lambda. Pokuď to bude kat zkus napsat Gabrielovi, řešil jsem s ním před výletem do pole jeho výfuk. Třeba ho ještě má. Je tam ovšem zapeklá lambda či co.. a nebo tam prcni rovnou laděné svody a je ;)
Die Kurvenstar
Uživatelský avatar
hospodský
 
Příspěvky: 459
Registrován: 28 črc 2014, 22:54
Bydliště: Valašské serpentiny

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 13 návštevníků