startér

startér

Příspěvekod Pavel260 » 23 dub 2015, 15:43

Tak světe div se, mám problém. Komplet motor v autě a startér točí ale zjevně nezapadá do zubů.
Má někdo nějaký nápad co s tím? Dá (má?) se nějak nastavit - přitlačit k zubům setrvačníku? Je na 3 šroubech, jeden pevný a dva mají drážku jakoby na nastavování. Teoreticky to může být i setrvačníkem který je z 1,6 - nicméně henry to má taky tak (1,8 motor a na něm 1,6 spojka) a auto funguje. Takže bych to viděl že pastorek na startéru nevyjíždí? Je to technicky možné? Někdo nějaké další nápady? Chtěl jsem startér vytáhnout ale přístup tam je jak k penězům, není na to nějaký fígl?

Jsem idiot, setrvačník jsem si nepřeměřil a startér nevyzkoušel tak přišel trest :-)

Díky.
P.s. z představy že vytahuji opět motor se mi dělá mdlo.
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: startér

Příspěvekod Mike » 24 dub 2015, 08:28

Jestli jde jenom o tohle, tak tě na pístu dycky roztlačíme...a parkuj v kopci samořejme...jako za časů škodovek :mrgreen:
Já bych ti řek, kde se zeptat a kde budou znát odpověď hned, ale tam ty nezavoláš :lol: :lol: :lol:
kouknu do nějakej dílenskejch manuálů, ale tam jsem zatim nikdy nenašel co jsem hledal...
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: startér

Příspěvekod Pavel260 » 24 dub 2015, 08:35

Přesně vím kam by si mě odkázal :-D to to radši budu mít šlapací (joke, nechci je urážet, osobní zkušenosti nemám) :-D

Startér jsem mezi tím něž mi tady někdo poradil (chápu barva ve spreji je vetší technika :-D ) vyndal, chce to jen hodně dlouhé prodloužení na ořech a ráčnu a od převodovky to jde povolit - to kdyby někdo potřeboval vyndat startér.

Startér funguje, setrvačník je v dosahu, tzn. na 99% menší průměr setrvačníku než na 1,8vvt.

Nejde mi to moc do hlavy, 1,8 spojková sada jde použít na 1,6. Takže by startér měl být stejný. Ale jestli je stejný i u vvt nevím.
Ale nejsem si jistej že bych při výměně motoru měl k dispozici dva startéry.

Tak jsem si popovídal :D
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: startér

Příspěvekod George » 25 dub 2015, 09:12

Merili jsme setrvak z NB6 a starter z NB6 a vsechno se zda stejny :D tohle jsem resil na corolle taky a nakonec to byl nevyskakujici pastorek. Zlousel jsi ho zapojit vyndanej?
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: startér

Příspěvekod AndrewG » 25 dub 2015, 09:49

obrazok hovoriaci za vsetko Obrázek
slovami povedane....ozubenie ma rovnaky priemer na 1.6 aj na 1.8, jedine co je ine su priemery trecich ploch
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: startér

Příspěvekod mojžo » 25 dub 2015, 10:01

Presne toto sa mi stalo na mojej Omege A 2.0i C20NE

Štartér hučal krútil ako o život ale bez záberu - ako keby zmizol zotrvačník.
Nakoniec bol vadný štartér - nevysúval. Myslím že toto sa dá ľahko skúsiť na vymontovanom štartéri - priložiť plus/mínus a pozrieť čo sa stane.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: startér

Příspěvekod Pavel260 » 25 dub 2015, 15:13

No můžu si za to trochu sám, měl jsem si změřit průměry setrvačníků.
Startér jsem vyndal a zkoušel jsem pouze jestli vystrkuje pastorek, jestli se zároveň točí jsem ovšem nezkoušel, to jsem slyšel v autě. Takže pastorek se vystrčí, ještě musím vyzkoušet, když se točí tak jestli vystrčí, jakože by tam byl třeba nějaký "skrat" a třeba se pak jen točí ale nevystrčí :roll:

Na setrvačníku (na tom odlehčeném 1,6 - na motoru) mám v plánu spočítat dírou pro startér zuby, zubů by měl mít stejně jako 1,8, tím pádem i stejný průměr.

Nezdá se mi moc pravděpodobné že by nebyl z mazdy (a tím pádem třeba menší průměr). Když sedí rozteč na klikovce, průměr pro lamelu, kolíky, závity pro přítlačák a vzdálenost od bloku k setrvačníku. Jediné co nevím je ten průměr odlehčeného setrváku :-D
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: startér

Příspěvekod AndrewG » 25 dub 2015, 15:20

tak ešte raz :D
slovami povedane....ozubenie ma rovnaky priemer na 1.6 aj na 1.8, jedine co je ine su priemery trecich ploch
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: startér

Příspěvekod Pavel260 » 25 dub 2015, 15:28

ano to chápu, ale kde mam jistotu ze je z mazdy ? :D
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: startér

Příspěvekod George » 26 dub 2015, 18:50

Startery maji tendenci se kazit, kdyz se s nima hyba :) v corolle fungoval bez problemu 30 let a pak se posral, kdyz jsem ho vytahnul :)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků

cron