Podvozek - zkrácení origo pružin + Eibach nebo H&R

Podvozek - zkrácení origo pružin + Eibach nebo H&R

Příspěvekod Jonage » 25 říj 2015, 17:23

Chtěl bych dát Miatu (NBFL) trochu níž, ať nevypadá jako offroad a zároveň ať se tolik nenaklání.

Zároveň nechci zničit jízdní vlastnosti.

Přemýšlím samozřejmě o komplet novém podvozku, ale ne žádným JOM ani TA Technics, spíš Billstein, aby to bylo pohodlné na normální ježdění po našich rozbitých silnicích.

Uříznutí je ale rychlá a levná úprava, alespoň dočasně. Co myslíte, mám se do toho pouštět a pokud twk o kolik?
Díky

Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk
Naposledy upravil Jonage dne 04 lis 2015, 13:08, celkově upraveno 2
MX-5 NBFL 2002 Phoenix 1.8l
Jonage
 
Příspěvky: 32
Registrován: 27 bře 2015, 22:18

Re: Podvozek - zkrácení origo pružin

Příspěvekod mojžo » 25 říj 2015, 17:46

Charakteristika pružiny je daná tým, že každý závit absorbuje daný počet energie - čiže dajme tomu 100N.
Keď má pružina 10 závitov a jeden sa odreže, oslabí sa o 1/10.
Za predpokladu že nie je progresívne nakalená, ale MX5-kové pružiny nie sú isto.
Ja by som to nerezal ale znížil znižovacími pružinami.

Ak však máš navyše sadu pružín ktoré si ochotný porezať, tak prosím daj vedieť, ako to dopadlo.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Podvozek - zkrácení origo pružin

Příspěvekod Krivak » 26 říj 2015, 00:42

kamarád vozí už přes rok řezaný pružiny a je to prej ok, akorát to má snížený dost tak si to škrtá při propružení
Uživatelský avatar
Krivak
 
Příspěvky: 586
Registrován: 11 zář 2014, 23:03
Bydliště: Praha

Re: Podvozek - zkrácení origo pružin

Příspěvekod vhml » 26 říj 2015, 08:16

Pokud pružinu uřizneš, tak její tuhost zvýšíš...
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Podvozek - zkrácení origo pružin

Příspěvekod dopr » 26 říj 2015, 11:09

Pokud pruzinu uriznes, tak si koledujes o pruser. Ze nekdo rika, ze "je to OK", je jeho placebo efekt anebo vyraz inteligence.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Podvozek - zkrácení origo pružin

Příspěvekod Jonage » 26 říj 2015, 15:23

Jo, díky za komenty. Nebudu se do toho pouštět. Jasné je, že uřezáním pružin se sníží jejich pružící schopnost a všechny součásti tak budou dostávat mnohem více zabrat na nerovnostech a dírách. Koupím raději kratší pružiny např od H&R, které jsou za slušnou cenu.

Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk
MX-5 NBFL 2002 Phoenix 1.8l
Jonage
 
Příspěvky: 32
Registrován: 27 bře 2015, 22:18

Re: Podvozek - zkrácení origo pružin

Příspěvekod Jonage » 04 lis 2015, 13:06

Ještě dotaz, abych nezakládal nové vlákno, koukal jsem že jsou pozitivní ohlasy na prižiny Eibach a H&R.

Eibach stojí trochu více - cca 10tis: http://www.asc-tuningimports.cz/product/mx-5/podvozek-a-rozpery/eibach-snizene-pruziny-pro-kit---mazda-m/374
H&R jsou levnější - cca 6tis: http://tuning.autodoplnky.cz/hr-podvozky/sportovni-pruziny/hr-sportovni-pruziny-mazda-mx-5-typ-nb-od-roku-s536252909/?h=1

Máte zkušenosti s tím které jsou lepší? Jde mi o snížení a dobré vlastnosti na rozbitých silnicích. Nechci aby to bylo příliš tvrdé.
MX-5 NBFL 2002 Phoenix 1.8l
Jonage
 
Příspěvky: 32
Registrován: 27 bře 2015, 22:18

Re: Podvozek - zkrácení origo pružin + Eibach nebo H&R

Příspěvekod vhml » 04 lis 2015, 13:18

A nebo si kup z Německa FKS za 2000. Mám je na autě, většina lidí to chválí, mě to ale vzadu chodí na dorazy. Na pěkný asfaltu to ale funguje dobře. Ale oni ty tlumiče už taky budou leccos pamatovat.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Podvozek - zkrácení origo pružin + Eibach nebo H&R

Příspěvekod Jonage » 04 lis 2015, 13:32

Dorazy, no to vůbec není dobrý... To právě nechci a také nechci na tom zas tolik šetřit. Tlumiče vypadají zatím v pohodě.
MX-5 NBFL 2002 Phoenix 1.8l
Jonage
 
Příspěvky: 32
Registrován: 27 bře 2015, 22:18

Re: Podvozek - zkrácení origo pružin + Eibach nebo H&R

Příspěvekod vhml » 04 lis 2015, 14:32

Ono je otázka co je ušetřit a co je vyhodit 5x tolik peněz jen za jinou značku. Oni kdyby to nebyly vylítaný sériový tlumiče ale třeba Bilsteiny v lepším stavu, tak s tím problém není ( tak to má třeba m8rinek )
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 34 návštevníků