Stržené závity na svíčkách

Re: Stržené závity na svíčkách

Příspěvekod TeeJay » 12 pro 2015, 21:33

Když jsme u těch svíček...
Mám najeto skoro 213k, sám jsem najel zatím jen 2k. Ale nevím, kdy se naposledy měnily ani svíčky, ani kabely ke svíčkám.

Na jednu stranu si říkám, "nesahej na to, když to funguje".
Na druhou stranu
1) auto malinko hůř startuje (nastartuje v 99% případů na poprvé, jen to netrvá zlomek vteřiny, ale cca celou vteřinu) - ale to prý není bug, to je feature Miaty :D
2) na zahraničních forech jsem se dočetl, že staré kabely mají prý vyšší odpor, čímž se cívky víc namáhají a mohou se zničit, což je dražší sranda, než tři sady svíček a kabelů. Svíčky jsou ale zřejmě ok, když auto neškube ani nic podobnýho, spíš naopak :)

Je to tak? Tak či tak by to minimálně svíčky vyměnit chtělo, stačí ty obyč NGK za 50,-? :) výměna po 15k mě netrápí, spíš, aby nepůsobily nějaké problémy.
Když svíčky nepůjdou povolit hladce, je zabrání silou dobrý nápad, když tu čtu o stržených závitech? :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Stržené závity na svíčkách

Příspěvekod mojžo » 12 pro 2015, 21:39

Ak sú tam originál káble, určite vymeniť. NGK robí cenovo akceptovateľnú sadu
A sviečky áno - normálne BKR5E-11, akurát pozri či na 1.8 náhodou nejdú BKR6E-11.
Sekundový štart nie je chyba, ale vlastnosť

Čo sa týka rýchlosti štartu, nikdy som nevidel prekonať Tatru 603 za studena, keď je v poriadku. Kámo... proste... ihneď
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Stržené závity na svíčkách

Příspěvekod OndřejS » 12 pro 2015, 22:46

Ještě k mému problému.. vypadá to že je zažehnán, dneska jsme najeli asi 200km a všechno v pořádku akorát potřebuju nové kabely
96 Miata - 1.8l - Black/Tan http://ondrejsedlacik.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
OndřejS
 
Příspěvky: 194
Registrován: 04 říj 2015, 17:40
Bydliště: Krmelín (OSTRAVA)

Re: Stržené závity na svíčkách

Příspěvekod TeeJay » 12 pro 2015, 22:56

Díky. Objednám BKR5E a uvidím, jak se budou chovat. Nedržím auto nikdy v zátěži nebo vysokých otáčkách nikdy dost dlouho na to, aby na moje použití byly BKR6E vhodnější... a kdyby přecejen, příště koupím šestky, jsou to dvě stovky.
NGK kabely jsou za 1100, to není zas tolik, abych stálo za to pokoušet štěstí se starými původními - ano, pravděpodobně mám stále staré originály.

Na miata.net jsem našel docela dobrý vysvětlení rozdílu mezi BKR5E-11 a BKR6E-11, kdyby někdo nevěděl a zajímalo ho to...
mx5mia píše:My Mazda handbook lists 2 NGK plugs as OK to use in the Miata. One is the BKR5E-11, and the other is the BKR6E-11. Let me explain the difference.

The BKR5E-11 is the hotter running of the 2 plugs. Now do not confuse the "heat range" of a plug by thinking this is telling you how hot the Spark is. The spark will be the same from all plugs regardless of heat range.

The spark plug heat range basically is to tell you how well they keep themselves clean, specifically the white insulator around the center electrode.

The BKR5E-11 is the hotter running plug for people who do not push their car very hard. The tip of the plug stays hotter for easy city type driving, so the tip of the plug stays clean enough to fire reliably.

The BKR6E-11 is a "colder" running heat range, for people who regularly rev the motor high, OR who do a lot of highway driving. The consistant high speed highway driving keeps the top hot and clean. This "cooler" plug transfers more combustion heat to the head of the motor so the coolant can take it away. The NGK web page also suggests this cooler plug to sustained highway driving.

I drive about 50 miles a day commuting for work on 4-lane highways. I had been using the hotter "5" heat range spark plug, but when I had my oil analyzed I showed a problem of high Nitration. This can be caused by excessive heat in the combustion chamber. So I recently switched to the cooler operating BKR6E-11 spark plugs, and my engine is really running super. It seems to be even running better than before, but maybe it is just my imagination.

But I am anxious to see if it helped the Nitration situation I am concerned with. It should help.

And anything that helps a high performance engine run cooler is a PLUS in my book.

If you do a lot of city driving, and rarely rev it to the limit, the BKR5E-11 is probably best for you. But if you do a lot of 4 lane commuting, I suggest you try the NGK, BKR6E-11. My friend and I are both running the "6" right now and are very happy with them.



Jinak... co za problémy můžou působit ony dlouhé svíčky, co nasadil OndřejS? Není první, kdo je používá, co jsem tak četl...
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 90 návštevníků

cron