Asi alternátor

Asi alternátor

Příspěvekod vodi » 18 říj 2015, 21:43

Dneska jsem měl docela zábavnou cestu do Plzně. V polovině cesty jsem začínal poslouchat pískání z motorového prostoru vzrůstající s otáčkama. Pak už to dalo pokoj, ale volnoběh nešel pod 1500 ot. Pak trochu zpomalily stěrače a začala problikávat kontrolka dobíjení. Jen tak tak se mžourajícíma budíkama jsem dojel a u garáže už ani nenastartoval.

Baterka má 12.2V. Tipuju to na alternátor, ale zarazilo mě, že dobíjení nesvítilo pořád. Začínám teda shánět alternátor, ale počkám co k tomu napíšou ostatní, jestli to někdo někdy viděl.
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Re: Asi alternátor

Příspěvekod Otatoy » 19 říj 2015, 01:09

Může vynechávat, kamarádce se tímto způsobem nedávno rozbil na NA a mě letos na Mini Cooperu. V obojím případě kontrolka svítila jen chvílema..
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Asi alternátor

Příspěvekod hroche » 19 říj 2015, 07:22

a neprokluzuje ti je řemen, když jsi psal o tom pískání? zkus ho nejprve pořádně napnout a pak proměřit zda dává potřebný volty.
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Asi alternátor

Příspěvekod vodi » 24 lis 2015, 16:34

Tak jsem alternátor změřil při volnoběhu a dával něco mezi 1.2 a 1.8 V. Tak šel ven a rozebral jsem ho. Uhlíky OK, ale to malý zadní ložisko je total. Nechce se mi věřit, že to nedobíjí jenom kvůli tomu ložisku. Než to složím, tak změřím diody. Regulátor nevim jak zkontrolovat. Ještě jedna věc: Jak se u mx-5 altík budí? Třeba budí až v otáčkách, proto jsem naměřil na volnoběhu tak málo.
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Re: Asi alternátor

Příspěvekod Spider » 24 lis 2015, 16:49

alternator musi fungovat od volnobehu na 100%, cize ma davat nieco cez 14V. Lozisko si zadrel, preto to piskalo. Mohol piskat aj remen, ktory nevladal tahat zadrety altik. vymen lozisko a malo by to byt ok, kedze vsetko ostatne mas v poriadku ;)
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: Asi alternátor

Příspěvekod elektron » 24 lis 2015, 23:06

vodi píše:Tak jsem alternátor změřil při volnoběhu a dával něco mezi 1.2 a 1.8 V. Tak šel ven a rozebral jsem ho. Uhlíky OK, ale to malý zadní ložisko je total. Nechce se mi věřit, že to nedobíjí jenom kvůli tomu ložisku. Než to složím, tak změřím diody. Regulátor nevim jak zkontrolovat. Ještě jedna věc: Jak se u mx-5 altík budí? Třeba budí až v otáčkách, proto jsem naměřil na volnoběhu tak málo.


"regulator" je priamo v ecu.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Asi alternátor

Příspěvekod vodi » 26 lis 2015, 14:20

Spider píše:alternator musi fungovat od volnobehu na 100%, cize ma davat nieco cez 14V. Lozisko si zadrel, preto to piskalo. Mohol piskat aj remen, ktory nevladal tahat zadrety altik. vymen lozisko a malo by to byt ok, kedze vsetko ostatne mas v poriadku ;)

Ložiska už jsou objednaný. Mělo vůli a chroupalo v něm, ale vysloveně zadřený nebylo. S altíkem se dalo točit normálně.


elektron píše:"regulator" je priamo v ecu.

Myslím tenhle regulátor. Ten je v alternátoru. Ale s nim asi nic nebude. Když jsem ho měl špatnej ve felicii, tak altík propouští ''plnejch'' 18V
Obrázek
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Re: Asi alternátor

Příspěvekod Dejvid » 27 čer 2016, 21:23

Trochu oživím toto téma. Od jara se mi na NB 1.6 začalo stávat, že při konstatních otáčkách (volnoběh a nebo i jízdě např. při 3000ot apod.) se mi rozsvítí kontrolka dobíjení. Protočením motoru většinou kontrolka opět zhasne. Na kontaktech na baterce mam běžně 14.8V, včera se mi podařilo podchytit okamžik, kdy kontrolka svítí, bylo na volnoběh 14.6V. Fakt je ten, že při měření emisí a diagnostice byla v řj chyba s nízkym napětím dobíjení... Asi vymontuju altík a odvezu ho na kontrolu, ale předtím jsem se chtěl zeptat, jestli to už někdo neřešil, aby pak nebyl problém třeba někde jinde... Kontakty na altíku jsem čistil kontaktolem a beze změny. Zatím jsem vždy všude dojel, v srpnu možná budou Alpy a tak bych pak nerad řešil to, že kontrolka po protočení už nezhasla.. Díky
Dejvid
 
Příspěvky: 288
Registrován: 09 lis 2014, 15:29
Bydliště: Jičín

Re: Asi alternátor

Příspěvekod vodi » 05 črc 2016, 10:40

Mně kontrola taky jenom problikávala, takže tam chvílema muselo bejt taky kolem 14-ti V. Podle mě vynechává..jak se tu píše v druhém příspěvku. Každopádně bude načatej. U mně to dělala nakonec prošvihlá dioda. Po výměně všech diod, preventivně i regulátoru a ložisek mám pokoj a napětí stabilní...
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Re: Asi alternátor

Příspěvekod vodi » 05 črc 2016, 10:43

Jinak asi před alpama bych se na to kouknul. Od tý doby co jsem ji poprvé viděl rozsvítit se, tak jsem ujel 35 km :D
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 76 návštevníků