Ahojte! Tak už jsem taky konečně poznal jaké to je, mít na tváři legendární rohlík
Ale hezky od začátku – trošku se omlouvám za menší slohovku, nebylo to v plánu.
Jelikož jsem až do teď vlastnil ne příliš praktické a řidičsky nezáživné auto, poslední 2 roky jsem „nezávazně“ brouzdal po internetu a hledal vhodnou náhradu. Koukal jsem spíš po větších, praktických (jojo, mx-5 je opravdu praktické a velké auto) kombi, se kterými se však dá užít i trošku zábavy za volantem (auta jako ford mondeo, bmw 320/330d atd). Většinou však zvítězil rozum nad chtíčem a řekl jsem si, že zatím nemá cenu kupovat auto jiné. Však s mým ročním nájezdem cca 10 tis km nepotřebuji zbytečně vyhazovat peníze. Ale i tak mě hrozně bavilo číst si články o autech a prohlížet bazary. Už ani nevím kde, kdy a jak jsem narazil na mx-5ku a ihned se mi v hlavě usadila myšlenka, jak by bylo úžasné mít takové auto. Postupně jsem přečetl snad všechny recenze a články, prošel asi milion videí na youtube, prolezl křížem krážem tohle fórum a po pár týdnech bylo jasno. Musím ji mít! Však jsem ještě mladý, kočárek pár let do auta dávat nebudu a řízení je pro mě jedna z nejoblíbenějších činností. Začalo období obhajování a hledání argumentů (jak pro sebe, tak i pro přítelkyni), proč je to dobrý nápad. Nakonec jsem to na všech frontách obhájil a začalo usilovné hledání. Koukal jsem hlavně po NBFL 1.8, ale nebránil jsem se ani 1.6. Nejdřív jsem měl v plánu koupit nějakého otloukánka a nechat si svoje stávající auto. To jsem však brzy zavrhnul – 2 auta pro mě opravdu nemají význam a dopadlo by to akorát tak, že bych obě dvě zanedbával. Tak jsem si cenovou laťku posunul o nějakou tu korunu výš a začalo nové hledání s trošku upravenými parametry – rozhodoval stav a snažil jsem se hledat auto s malým nájezdem. Českým bazarům nevěřím, tady na fóru se během té doby nic pro mě zajímavého neobjevilo a tak jsem hledal převážně v dojčlandu. Občas se vynořila zajímavá nabídka, ale většinou v tom byl nějaký háček. Přibližně po měsíci hledání jsem narazil na krásnou NBFL 1.8 silver blues v naprosto sériovém stavu. Telefonicky a po mailu se vše prověřilo a vše vypadalo super. Auto se zarezervovalo a za pár dnů se pro něj vyrazilo. Všechno klaplo a hurá s autem na podvalu domů. Začal boj s byrokracií, ale vše šlo naštěstí docela rychle a tak jsem měl za pár dnů vše hotové a značky v ruce. Naneštěstí se zrovna v tomto období vrátila zima a začalo poměrně hodně sněžit. Auto bylo na letních gumách, takže bych převoz opravdu neriskoval. Měl jsem ale kliku a i když to tak ještě ráno moc nevypadalo, všechen sníh roztál a přes den bylo několik stupňů nad nulou. Nasadil jsem značky a hurá domů s mojí krasavicí
Cesta byla naprosto super, moc jsem si jí užíval – i když jsem jel radši opatrně, přecejenom už se teplota blížila opět k nule, v autě jsem neměl prakticky žádnou povinnou výbavu, tak jsem ani nechtěl zbytečně provokovat soudruhy v uniformách.
Ani nevím proč, ale od té doby jsou všechny trasy (kromě občasné ranní cesty do práce) přibližně 5x delší
Když je čas a aspoň trošku rozumné počasí, jedu se někam podívat. Zatím jsem naprosto nadšený, občas mi možná chybí trošku výkonu.
Auto asi moc představovat nemusím, není to žádná rarita – jde o NBFL 1.8 z roku 2003, edice silver blues. V době koupě měla najeto lehce přes 90k.
S autem nemám žádné velké plány. Chci ho udržet v sériovém stavu, časem možná trošku snížit.
Zatím mám za sebou:
výměna svíček
výměna brzdové kapaliny
nové filtry
výměna oleje v motoru, převodovce a difu
Dále jsme zkontrolovali rozvody. V Německu sice tvrdili, že jsou nově udělané, ale úplně jsem na to nechtěl spoléhat. Světe div se, nekecali
Takže teď jezdím s čistým svědomím.
Kontrola tlumičů dopadla taky suprově - tlumiče skoro jako nové (nojo, slečna byla zvyklá na silničky v Německu
), brzdy na 70ti procentech, takže taky zatim ok.
V dohledné době mám v plánu ošetření podvozku a dutin, ošetření střechy a laku. Jinak jenom běžná údržba a hlavně si užívat.