Možná s křížkem po funuse, ale dodám osobní zkušenost s trubkou místo katu... Nejedná se o Miatu, ale o kadetťácký 1.5 SOHC, proto berte názor s rezervou.
Jelikož mam katík sice funkční, keramika je vevnitř celá, ale jaksi je kus utržený, proto hrozně zvoní, tak jsem se rohodl kat vyhodit. Místo něj jsem dal obyčejnou tenkostěnou trubku 57x2mm a kat si schoval jen na technickou. Po dvou týdnech jsem milou dekatalyzační trubku vyhodil a vrátil tam zvonící kat.
Důvod? V nízkých otáčkách auto blbě plnilo, respective směs ke spálení utíkala do výfuku a auto cukalo a nemělo sílu. Takže třeba jsem
málem zůstal viset v křižovatce...
Pozitiva: pokud auto jelo, tak jelo pocitově líp. Nezaškrceně, šlo líp za plynem, trošku živější. Nezvonil kat...
Neutrální: motor měl sportovnější hlubší zvuk
U atmosferického motoru musí být protitlak ve výfuku, ten tvoří kat, jelikož je nejblíž. Proto je potřeba mít optimální protitlak a průměr výfuku, kvůli kmitům. Takže si
myslím, že rezonátor místo katu je ještě horší než trubka.
U turbomotoru tvoří protitlak samotné turbo a nejlepší je nemít výfuk