Náhrada za kat

Náhrada za kat

Příspěvekod LordJames » 22 úno 2013, 21:02

Radši rovnou trubku, nebo něco takovýho?
http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... -55-60-mm/
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Náhrada za kat

Příspěvekod Mike » 26 úno 2013, 12:48

Myslim, že tohle je dobrý řešení. Rozhodně jsem proti různejm chromovanejm chujovinam za 3k, který jsou jako sportovní náhrada za kat. Ale takovejle rezonator mi dává smysl.
Jsem zvedavej, jestli budeš pozorovat nějakou změnu ve výkonu...
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Náhrada za kat

Příspěvekod LordJames » 26 úno 2013, 20:01

No Pavel260 uz me ukecal na rovnou trubku :-D
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Náhrada za kat

Příspěvekod jiri.l » 26 úno 2013, 20:23

Za me rovna trubka.
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Náhrada za kat

Příspěvekod Brus » 23 říj 2013, 22:49

zkusím toto téma trošku oživit.. kat je po smrti, na nový kašlu. jaké máte zkušenosti s trubkou, nebo nějakým rezonátorem?
10th anniversary
Brus
 
Příspěvky: 11
Registrován: 06 dub 2012, 13:45

Re: Náhrada za kat

Příspěvekod Bladzej » 26 říj 2013, 18:07

Možná s křížkem po funuse, ale dodám osobní zkušenost s trubkou místo katu... Nejedná se o Miatu, ale o kadetťácký 1.5 SOHC, proto berte názor s rezervou.

Jelikož mam katík sice funkční, keramika je vevnitř celá, ale jaksi je kus utržený, proto hrozně zvoní, tak jsem se rohodl kat vyhodit. Místo něj jsem dal obyčejnou tenkostěnou trubku 57x2mm a kat si schoval jen na technickou. Po dvou týdnech jsem milou dekatalyzační trubku vyhodil a vrátil tam zvonící kat.
Důvod? V nízkých otáčkách auto blbě plnilo, respective směs ke spálení utíkala do výfuku a auto cukalo a nemělo sílu. Takže třeba jsem málem zůstal viset v křižovatce...

Pozitiva: pokud auto jelo, tak jelo pocitově líp. Nezaškrceně, šlo líp za plynem, trošku živější. Nezvonil kat...
Neutrální: motor měl sportovnější hlubší zvuk :twisted:


U atmosferického motoru musí být protitlak ve výfuku, ten tvoří kat, jelikož je nejblíž. Proto je potřeba mít optimální protitlak a průměr výfuku, kvůli kmitům. Takže si myslím, že rezonátor místo katu je ještě horší než trubka.
U turbomotoru tvoří protitlak samotné turbo a nejlepší je nemít výfuk :mrgreen:
Ten s "MX-6" KLDE
Uživatelský avatar
Bladzej
 
Příspěvky: 37
Registrován: 01 pro 2012, 20:29

Re: Náhrada za kat

Příspěvekod PavelS » 11 lis 2013, 08:22

Popravdě v dnešní době dělat auto úplně Stk unfriendly je dost bláhový...já rozhodně půjdu cestou sportovního katu...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Náhrada za kat

Příspěvekod Zaplik » 11 lis 2013, 08:37

už ho někdo uřežte, potřebuju náhradní..
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Náhrada za kat

Příspěvekod Otatoy » 25 pro 2013, 22:37

Mě půjdou na jaře pryč z obou, je to jedna z prvních věcí, kterou na autě zahazuju. :D Zatím vždy jen rovná trubka místo KATu a na zbytek výfuku nesahám a s negativním efektem jsem se ještě nesetkal.

Děda stavěl závodní motory a výfuky bývaj kromě koncového (hodně průchodného) tlumiče úplně otevřené, mnohdy i většího průměru. Často se tedy s touhle úpravou váže i úprava ECU, což u závodních nastavitelných není problém, ale není tedy úplně pravda, že atmo motor potřebuje protitlak. Přesnější je, že nadměrné otevření výfuku, bez dodatečných úprav může mít i záporný efekt.. ;)
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Náhrada za kat

Příspěvekod Brus » 02 dub 2014, 12:54

tak jsem vyměnil kat za rovnou trubku. auto se líp sbírá z nízkých otáček (za nízké otáčky považuju 2000-3000). Jinak zatím nevím ale ve vyšších otáčkách to zřejmě nepoznám.

je však nutno dodat, že kat který tam byl, tam vlastně nebyl, protože kompletně shořel a vyfoukl se pryč (nějakou dobu mi to jelo na 3 válce, tak asi přitom).

Tzn že změna kterou pozoruji je mezi vykuchaným katem a rovnou trubkou ! (nikoliv mezi katem a trubkou.)
10th anniversary
Brus
 
Příspěvky: 11
Registrován: 06 dub 2012, 13:45

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 31 návštevníků