Pro ty, komu se to nechce celý číst: Ahoj, jmenuju se René, je mi 25 let a od července 2016 vlastním své první auto, NA r.v. 1993, 1.6 85kW červené barvy a mám z ní velkou radost.
Povídání pro ty komu nevadí číst bláboly člověka zavřeného v kanclu když je venku vyjížďkově:
Psaly se Vánoce 2015 když jsem se rozhodl, že si na jaro 2017 koupím MX-5. Tehdy jsem ještě nebyl rozhodnutý jakou, ale vypadalo to na NB nebo NBfl. Hned na začátek nutno zmínit že o autech jsem nevěděl a stále ještě nevím prakticky vůbec nic. Když jsem se o půl roku později registroval zde na fóru (beztak jsem tu čučel každý den jako anonym), ještě jsem netušil jak moc se moje plány zvrtnou. Zdejší přeochotný člen Andre_fux se mnou prakticky ihned rozvedl diskuzi na téma "kterou MX-5 pro takové hovado jako jsem já" a výsledkem bylo že vlastně nechci NB ani NBfl, ale NA. Ceny na inzerátech na mobile.de najednou byly o cifru kratší a tak jsem si říkal že bych si Mazdu mohl koupit třeba na podzim 2016.
Pak ovšem rázně zakročil Rasty77. Shodou náhod jsem měl tou dobou cestu z Prahy na Moravu a tak jsem se stavil na koukačku. Předtím jsem u MX-5 takhle blízko ani nestál, natož abych se v ní vezl, nebo dokonce řídil. Vzal jsem si pár dní na rozmyšlenou, těch pár dní jsem strávil bezduchým chozením po bytě a mumláním slov jako "MX-5", "miata", "chci" a tak. No, nakonec jsem teda Rastymu dal všechny svoje prachy a nějakého 18. července jsem si do Prahy přivezl svoji MX-5.
Nájezd teď mám lehce přes 195t, koroze lehká vzadu na prazích (to jste nečekali) a jinak zdá se nic. Byl jsem pod ní vlezlý s mechanikem a byl docela nadšený z absence koroze a stavu nosníků, tak jsem teda měl taky radost.
Mechanicky taky dobrý, ventildekl sice vypadá jako by těžce netěsnil nicméně oleje viditelně neubývá takže snad dobrý. Jinak když otevřu dekl motoru tak vidím akorát tak motor a když v autě zařadím rychlost a šlápnu na plyn tak jede, takže asi je v pohodě.
Tlumiče tam nějaký taky jsou, netroufám si odhadovat v jakým stavu ale jsem nadšený z toho jak je to auto měkké.
Brzdy brzdí úplně jinak než jsem zvyklý, budu si na ně asi nějakou dobu zvykat, zatím se hrozím krizových situací.
Lak je těžce zašlý a oprýskaný a poškrábaný, dva díly byly po nějaké nehodě měněné / stříkané a nějaký koumák ten lak totál zmršil, je na nich taková zajímavá textura tak rovnoměrně že by člověk řekl že to byl záměr... Ale vypadá to strašlivě.
Je to moje jediné auto, takže daily. Ještě uvidím jak moc daily s ní budu jezdit v zimě. Žádný tuning ani tuzing neplánuju, nechystám se zatím ani na okruh, akorát školu smyku bych si rád co nejdřív vyzkoušel. Chci se na ní tak nějak naučit jak fungují auta a rád bych ji udržel v provozu až do dne mojí smrti protože jsem po krátké úvaze došel k závěru že nic jiného už řídit nechci. Za necelé 3 týdny co ji mám jsem najel nějakých 1500km. Jsem naprosto nadšený, akorát to leze do peněz... Místo dřepění doma a hraní videoher teď furt lécu venku, takhle opálený jsem snad v životě nebyl.
Rád bych do ní v blízké budoucnosti posadil nějakého znalce na NA aby se trochu svezl, pomohl mi identifikovat různé zvuky a jejich závažnost, a vůbec celkově aby zhodnotil jestli se holka chová jak se na NA sluší a patří.
Práci do budoucna musím pořádně rozetapovat abych to zvládnul finančně, nicméně mě čeká:
- oleje - hotovson
- geometrie - hotovson
- nové pneu - hotovson
- rozvody, těsnění, svíčky, kabely - hotovson
- koroze, konzervace, dutiny
- kosmetika až nakonec, do té doby budu jezdit s ošklivou
Tak jsem si to hezky naplánoval, ale jak se znám tak se to všechno nějak zvrtne a bůhvíjak to dopadne.
Úkoly navíc jsou:
- sehnat windshot - hotovson
- sehnat druhé kola - hotovson
- nějak přinutit okýnka aby pořádně jezdily
- nové reproduktory
- střecha se sklem a ne s tou pos***** slídou na tom zas***** zipu - hotovson
Všechny fotky které budu přidávat jsou z mobilu protože fotoaparát nevlastním a ani vlastnit neplánuji, takže sorry jestli ta kvalita pokulhává.
No, co bych vás tu krmil zbytečnýma fotkama, je to prostě červená NA která pár let stála na sluníčku a účastnila se destruction derby.
Kromě cílené vyjížďky se Smoldou a K&K v neděli 31.7. jsem se ještě s žádnou jinou Mazdou nedružil, a vlastně ani nepotkal. Čest vyjímce, kdy jsem potkal Hrocheho hned to šťastné pondělí co jsem si ji vezl domů.
Nicméně na K&K jsem si udělal 1 (slovy jeden) kus důkazního materiálu, že si hledáme kamarády.
(omluva těm, jejichž auta jsou v záběru částečně nebo vůbec
)
A ještě jsem si udělal jednu památeční s mým předchozím vozem, který jsem s vřelým poděkováním vrátil mamince.
Měl jsem na parkovišti takový hezký homokoutek.
Na závěr bych si dovolil poděkovat těm co za to všechno nejvíc můžou:
Rasty77 - za to že mi za velmi dobrou cenu prodal nejlepší auto na světě
Andre_fux - za to že neúnavně odpovídal a odpovídá na nekončící vodopád mojich blbých otázek
Fernie - sice ho neprudím tolik jako Andreho ale bez jeho konzultace bych si ji asi nekoupil
Smolda - vozil mě ve své NBfl ještě než jsem byl šťastný majitel, a dosud je můj největší vyjížďkový parťák
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?