Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod Permon99 » 11 srp 2016, 23:45

Zdravim petrolheady,

jsem tu novy. Cca pred 15lety jsem mel MX5 nb. Po par letech ji prodal...jine priority prevazily.
Nyni jsem si rekl, ze je cas oprasit starou lasku a tak jsem si poridil nbfl, 1.8, 128t km najeto. Stav se jevi na ty roky velmi dobre, jsem 2.majitel.

Nicmene, mam dva problemy:
1) odpor v rizeni neni konzistentni, doleva od stredove polohy jde lehceji nez doprava od stredu. Toto se projevuje vsak jen v cca prvnich 45stupnich od stredove polohy, potom se jiz odpor rizeni zda byt stejny jako napravo. Navic kdyz lehce zatocim doleva, rizeni se vraci do stredu pomaleji, nez kdyz totez udelam doprava. Tusite, kde je problem? (Neni to nijak vyrazne, vsiml jsem si toho az po 3 tydnech jezdeni, cca 1800km)

2) obcas mi na chvili prestane fungovat rychlomer. Spadne na nulu. Mam pocit, ze to dela po agresivnim prujezdu dlouhymi zatackami. Co je treba opravit, vymenit?

A jeste jeden dotaz mne napada...i kdyz ten asi po netu nerozhresime. Mam pocit, jakoby zpetna vazba od prednich kol byla pomerne vagni (mam na mysli "cteni" adheze prednich kol z volantu). Mam 15" origo kola a pneu (190/50) jsou uplne nove s plnou vyskou vzorku. Cekal jsem lepsi cteni vozovky...mam pocit ze v te prvni mx5, kterou jsem mel pred mnoha lety jsem cetl asfalt dlanemi. Ale mozna si to jen namlouvam, anebo tomu tehdy pomahalytehdy 17" kola na gumach 215/40(?)

Predem diky za Vase nazory panove!
Permon99
 
Příspěvky: 10
Registrován: 23 črc 2016, 23:33

Re: Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod noose » 12 srp 2016, 02:48

Jako první bych zašel na geometrii.
NA BRG
Uživatelský avatar
noose
 
Příspěvky: 610
Registrován: 21 led 2014, 00:49
Bydliště: Praha

Re: Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod Robo96 » 12 srp 2016, 08:50

vylietane gulove capy vedia takto "otupit" odozvu, takze prekontrolovat vsetky na prednej naprave
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod elektron » 12 srp 2016, 09:34

Signal do tacho ide z ecu motora.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod Permon99 » 12 srp 2016, 09:58

noose píše:Jako první bych zašel na geometrii.

Díky, geo byla první věc, které se MX5 dostalo po té, co jsem ji koupil.
Permon99
 
Příspěvky: 10
Registrován: 23 črc 2016, 23:33

Re: Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod Permon99 » 12 srp 2016, 10:03

elektron píše:Signal do tacho ide z ecu motora.

Díky! Tzn. že problém může být v čem? Resp. jak je možno vyřešit?
Předpokládám, že rychlost je snímána někde na kolech, tzn. problém by mohl být přímo u čidla, či někde po cestě do ECU, či po cestě do budíků....čí přímo v budících(?) (všechny ostatní budíky fungují spolehlivě)

Pro info: jednou se mi rozsvítila kontrolka emisí, servis udělal diagnostiku a prý to hlásilo chybu snímače vačkové hřídele. Resetovali hlášku, kontrolka zhasla a diagnostika hlásila vše OK.
Permon99
 
Příspěvky: 10
Registrován: 23 črc 2016, 23:33

Re: Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod Permon99 » 12 srp 2016, 13:30

Robo96 píše:vylietane gulove capy vedia takto "otupit" odozvu, takze prekontrolovat vsetky na prednej naprave


Díky za tip. Nicméně, nevím jak se projevují vylítané, auto je tiché....nic nemlátí, v řízení žádná vůle není. Tak jedině dát auto na zvedáky, sundat kola a vyzkoušet zda ucítím vůli, když zahýbu se závěsy kol?

Doporučí mi někdo slušný servis, či hobíka, který rozumí MX5 a udělal by mi inspekční kontrolu a následně byl schopen dát auto do cajk stavu?

Auto chci dát do perfektního technického stavu a nechat si jej dlouhé roky.

Děkuji
Permon99
 
Příspěvky: 10
Registrován: 23 črc 2016, 23:33

Re: Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod MacTeine » 12 srp 2016, 13:36

Musíš říct místo bydliště nebo častého výskytu s mazdou, je zbytečné dávat tipy na servis na druhém konci republiky ;)
NCfl 2011 2.0 Karai
Ex: NBfl 2001 1.8
Uživatelský avatar
MacTeine
 
Příspěvky: 431
Registrován: 30 bře 2014, 19:37
Bydliště: Praha

Re: Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod Permon99 » 12 srp 2016, 13:42

MacTeine píše:Musíš říct místo bydliště nebo častého výskytu s mazdou, je zbytečné dávat tipy na servis na druhém konci republiky ;)


Sorry, Olomouc
Permon99
 
Příspěvky: 10
Registrován: 23 črc 2016, 23:33

Re: Nekonzistentni odpor rizeni + vypadky rychlomeru

Příspěvekod kousmen » 12 srp 2016, 14:18

První věc by měla vyřešit ta geoška.
Ty budíky bych řekl, že sice jsou přes řj až právě na ten rychloměr. Nemám budíky zapojený konektorama a jede mi jen rychloměr, protože je nacvaknutej mechanicky. Ale to se jedná o NAčko, tak třeba je to u NB jinak...
Poslední věc můžou vyřešit třeba nové silentbloky, ale spíš by to chtělo projet spodek očima a rukama abys poznal, co tam není košér. Mám tam všechno nový a těch informací z volantu mám možná až příliš. :D Odstranění posilovače tomu dá teprve na zádel. ;)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků

cron