Snížení sicny NC (NCFL)

Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod Jirka » 03 srp 2016, 12:15

Po usednutí do Borosovy NC před FL, která nemá výškově stavitelnou sicnu a je díky tomu o pár cm níž, jsem se rozhodl sicnu snížit. Vlastně i poté, co jsem vyzkoušel geniální polohu za volantem v BRZ :)

Obecně se provádí dva mody:
Tzv. mod "Gordy M" dle jeho asi "vynálezce" - podrobnosti a fotky tady:
http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... 248&page=9

Snížení prý o 2,5 cm (1").

výhody: reverzibilní úprava, výška opěradla je stejná (nebo podobná) jako u spolujezdce.
nevýhody:
- prý lze jen pro NCFL, předfacelift má odlišnou sedačku (jestli jsem to špatně pochopil, opravte mne)
- někdo psal, že sedačka nedrží tak pevně a hrozí ztráta vypětí kůže v zadní části sedáku.
- větší zásah do samotné sedačky.
- širším zadkům mohou vadit šrouby po stranách.

Druhý mod spočívá ve zkrácení railů sicny (prostě se o nějaký cm uříznou) a vyrobení "s" želez, kterými se nahradí standardní patky. Standardní koukají nahoru, upravené se naopak otočí.
vidno zde: http://forum.miata.net/vb/showpost.php? ... tcount=114

Výhody: sedačka zůstává pevná a celistvá, zasahuje se jen do railů
Nevýhody (PLATÍ JEN PRO NC PŘED FL!): nereverzibilní úprava, při prodeji může vadit (případně se pak mohou železa otočit), sicna je komicky níž, než u spolujezdce, ale tohle je detail. Snížení by mělo být ještě větší (prý až 5 cm).

V případě NCFL je úprava zcela reverzibilní! Raily nejsou s koncovkami svařené, nemusí se odvrtávat nýty. Stačí odšrubovat, vyrobit s plechy, správně je navrtat, koupit matičky, použít stávající šrouby a je to. Pokud by se někdo před technickou bál, tak lze jednoduše vrátit původní železa.

V obou případech by měla být zachována funkce zvýšení sedačky, takže vás vaše žena neuštkne, že z toho najednou nevidí :)

Máte s některou z těchhle úprav zkušenosti? Pozitivní i negativní? Na co si dát pozor? Co byste preferovali? :mrgreen:
Naposledy upravil Jirka dne 16 zář 2016, 18:56, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod notabenex » 03 srp 2016, 12:25

Neřešil jsi to semnou před půl rokem?

Mám uděláno funguje to výborně..
Přílohy
IMG_20140616_163223.jpg
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod Jirka » 03 srp 2016, 13:09

Ahoj, jj řešil :)

ty máš právě ten druhý způsob (zkrácení railů), tam není moc co řešit. Já se právě kloním spíš k tomu prvnímu, hlavně z důvodu reverzibility. Tak spíš jestli ostatní nemají zkušenosti s tímto :D
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod MacTeine » 03 srp 2016, 13:16

osobně bych se na rozebírání sedačky vykašlal a sehnal náhradní raily (třeba z nějaký zbořeniny nebo z poškozený / shnilý sedačky). Ty lepší bych si nechal (jako záložní na výměnu při prodeji) a na těch druhých bych to říznul a přivařil (a natřel, ať nereznou), jak naznačeno...
Nevím, jak moc se změnila konstrukce z NB => NC, ale podle mě to pořád bude pár šroubů, tedy oprava je maximálně reverzibilní bez rizik vypsaných pro první metodu ;)
NCfl 2011 2.0 Karai
Ex: NBfl 2001 1.8
Uživatelský avatar
MacTeine
 
Příspěvky: 431
Registrován: 30 bře 2014, 19:37
Bydliště: Praha

Re: Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod Jirka » 03 srp 2016, 14:02

Taky dobrý nápad. Zkusím pohledat, jestli jsou raily kompatibilní s jinou mazdou, dost by to asi usnadnilo hledání...
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod Jirka » 08 srp 2016, 18:30

Ahojte,

pro majitele faceliftů toužících po nižší sicně jedna dobrá a jedna špatná zpráva:

1) špatná: zatímco na NC železa držící raily do Z a směřují nahoru (sedačka je výš), tak u FL už jsou držáky rovně (viz foto). Maximální snížení bude cca 2,5 cm. Prostor je cca 3 cm, ale musí se počítat s hlavičkami matek na šroubcích.
2) Dobré zprávy jsou vlastně dvě: raily jsou na FL zkrácené, takže nepřesahují vyvýšenou hranu a není třeba je dodatečně krátit. I když... na pravé straně je vůle snad jen 2-3 mm, takže prostoru pro prohnutí podpěrného plechu zde upřímně mnoho Dále raily k úchytu už nedrží dvěma šrouby a nýtem, který se musel odvrtat, ale jen dvěma šrouby.

Z toho všeho vyplývá, že by úprava měla být plně reverzibilní a výrazně jednodušší - po výrobě plechů si vystačíte s klíčem a ráčnou.
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod Jirka » 16 zář 2016, 19:13

Trvalo to, ale konečně jsem se dostal k realizaci :)

Plechy jsou snížené o 2,5 cm, nutností je zvláště u toho pravého menšího dodržet co nejostřejší skok, ideál do pravého úhlu. Vůle je tam opravdu tak 3-4 mm, můj 3mm plech se tam dostal tak tak.

Každopádně platí vše uvedené: úprava je plně reverzibilní, stačí 10 minut a původní plechy. Snížení - viz fotografie. Po prvních 12km je to prostě Paráda! :mrgreen: nevěřil bych, co udělají necelé 3 cm. Nefučí tolik na čupřinu, výrazně lepší výhled z auta (nezavazí zpětné zrkadlo), při opření lokte vpravo se už mírně nenakláním na stranu. Samé výhody, pozitiva a sociální jistoty. Prostě jak psal notabenex, must have mod pro nás dlouhány (mám 189 cm).
Přílohy
IMG_9451.jpg
Zatím nahrubo, v zimě půjdou na černo, ať případně tolik nedráždí na technické.
IMG_9455.jpg
Rozdíl opěradel. Protože lze na NCFL zvednout - ale jen sicnu - zůstane to takto napořád.
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod vhml » 29 zář 2016, 08:57

To zkrácení railů by asi fungovalo i u NB. Zkoušel někdo?
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod Cromoly » 29 zář 2016, 09:18

Pokud nekdo zkousel tak budu rad za jakejkoliv poznatek. Potrebuju se dostat nic, davat sedacku k podlaze je uz velkej zasah a foamectomy delat nechci
Cromoly
 
Příspěvky: 480
Registrován: 01 zář 2011, 18:45

Re: Snížení sicny NC (NCFL)

Příspěvekod TeeJay » 29 zář 2016, 12:54

Foamectomy je super. Mám sníženou sedačku řidiče a nesníženou sedačku spolujezdce a u spolujezdce bych sedět nemohl :D a nebolí mě zadek ani při 300 km výletech.
Ale ještě bych mohl níž, ale nějaká pěna tam musí zůstat.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 69 návštevníků