Geometrie

Re: Geometrie

Příspěvekod AndrewG » 18 bře 2017, 22:57

https://www.miata.net/garage/alignment/
mega mega uzitocny clanok ! konecne viem ako sa ma nastavovat geo, a snad sa mi bude dat na jar nastavit rozumny zaklon podla predstav - aby som dokazal tocit volantom :-D

PS. vhml, nikto na miatach neriesi vacsi zaklon... ak potrebujes vacsi camber gain, tak chod opacnou cestou - velke stabiky, tvrde tlmice, semislicky s tvrdou bocnicou, ktore si nebudu pytat tak extremne odklony. Neni auto ako auto, kym so skodovkou sa asi s 11°jazdit dalo, myslim ze pri mx5 by sa ti volant vracal takou silou a rychlostou, ze by si to nechcel (nemam nastudovane skodovky absolutne) ale pocitam ze sa tam jazdilo bez posilovaca a nebol problem z coho mi vychadza ze ta os zaklonu (alebo ako to nazvat) prechadzala veľmi blizko kontaktnej ploche pneumatiky (teda si mal relativne malu paku - nemusel si sa nadret ako kôn na volante). Ja mam na MX5 s 6°zaklonom obrovsky problem, v kombinaci s bumpsteerom to bolo prvy dni az do placu, co som to spravil. Casom som si na to "zvykol" ale stale som neni spokojny a hladam riesenie ako to vyriesit a hadam tuto sezonu skoncim s pozadovanymi 3.5-4° zaklonu + podlozka pod hreben riadenia pre korekciu bump steeru.
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Geometrie

Příspěvekod Stone7558 » 30 bře 2017, 12:58

Zdravim ve spolek! Tak snad za tyden bych mel jet poprve na geo. Kam jezdite z Prahy? Jeste uplne nevimjak si to mam nechat nastavit, podle knizky, resp. Fotky z ni bych to videl na to "race" nastaveni. Tim street nastavenim je myslena serie? Neni to ciste okruhovka, prevazne se s ni jezdi po nakupacich, ale semtam pisek, sosna, myto, most. Diky moc za tipy a nazory na idealni nastaveni. Tomas
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 274
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

Re: Geometrie

Příspěvekod Cromoly » 30 bře 2017, 13:19

Hodne lidi odtud jezdi do Pneu Malik v Hostivicich. A s tou geometrii me to taky zajima. Hodne lidi tady dopprucuje tu race, ale mne by zajimal rozdil mezi street a serii jestli to neni to totozne
Cromoly
 
Příspěvky: 480
Registrován: 01 zář 2011, 18:45

Re: Geometrie

Příspěvekod Magnum_no » 30 bře 2017, 14:49

ideální nastavení má každý dle sebe... :) o Malíkovi jsem ti říkal
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

Re: Geometrie

Příspěvekod Stone7558 » 30 bře 2017, 18:45

oprava myslel jsem sport nastavení...viz příloha
Přílohy
IMG_20170323_115608.jpg
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 274
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

Re: Geometrie

Příspěvekod jarka » 31 bře 2017, 18:41

Tady moje hodnoty po nastavení geo: https://s12.postimg.org/92b5m2i1p/20170331_181026.jpg. Počáteční stav byl dle měření dost rozházený a stejně jsem byl víceméně spokojenej. Cílem změny bylo malinko rozdivočit zadek a zvětšit odklony kvůli gripu v zatáčce. Po úpravě se nic extra zásadního nezměnilo, zadek má malinko tendenci jít na suchu do strany, ale žádná kousavost je to celkem na pohodu. Podvozek je komplet oem včetně origo silentbloků, tam vidím hlavní problém - cokoli se přesně nastavilo, tak se po zatížení hned rozjelo. Nějaká extra přesnost v nastavení tak nepřichází v úvahu. P (odklony -1,5°, záklon 4,5, sbíhavost 14'), Z (odklon -2°, sbíhavost -4'). Geometrie nastavena na autě s 25L benzinu a zatížena v místě řidiče 80kg závažím, aby to bylo optimální při zatížení řidičem.

edit: tak s novou geo naježděno něco kolem 350km po okreskách a musím říct, že veliká spokojenost. Aby to fungovalo, tak jsem musel upustit gumy 185/55R14 S.Drive (2.05b předek a 2.1b zadek - po zahřátí). O hodně se zvětšil grip v zatáčce (dost se to projevilo na rychlosti na výjezdu), ale zachovala se hravost a čitelnost. V nájezdu do vraceček do kopce je malinko cítit nedotáčivost, která se ale nechá lehce přeprat plynem (z kopce to není cítit - takže to bude přenosem hmoty). Ani v rychlých zatáčkách na dálnici ve 180+ se neobjevuje žádná divokost, jen to trochu nadšeněji zatáčí.

edit2: odzkoušeno už i na mokru. Je to divočejší o dost víc než původní nastavení :) , ale žádná kousavost. Velmi jednoduše a progresivně se to nechá utrhnout plynem a velmi lehce drží ve smyku. Na trojku a víš je to samo už ve vyšších rychlostech a chce to trochu cviku, ale dobrý :) . Na mokru mi přijde velká výhoda, že se zásadně zvýšila řiditelnost plynem.
Naposledy upravil jarka dne 08 dub 2017, 10:34, celkově upraveno 2
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Geometrie

Příspěvekod Tommy014 » 01 dub 2017, 10:39

Dodám sem referenci opět na Muzzyho a jeho BM motors. Geo nastavena perfektně, takže pokud jste z východní části prahy tak jen doporučuju ;) :D :D

+ jsou velmi schopný v dovažování kol. Zmizel mi problém s vybrujícím volantem vlivem spatneho vyvazeni ;)
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Geometrie

Příspěvekod Cromoly » 01 dub 2017, 14:14

A cena za geo a objednaci lhuta?
Cromoly
 
Příspěvky: 480
Registrován: 01 zář 2011, 18:45

Re: Geometrie

Příspěvekod Tommy014 » 01 dub 2017, 14:29

Hele napiš přímo muzzymu, nebo do BM motors, nebo mu zavolej :).
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Geometrie

Příspěvekod froxic » 25 kvě 2017, 15:30

Jak jsem byl dělat nosníky v Jablonci nad Nisou, tak poté auto chtělo geo. Navštívil jsem vychvalovaného p. Kabátka[/b], tento člověk FAKT UMÍ a neměl žádný problém s MX-5 ani nastavením na míru (závodní vozy dělá běžně) a dokázal přesně vysvětlit, jak se auto bude chovat při každé změně z jednotlivých parametrů. Hodnoty jsem zvolil tak nějak mezi street setupem co je z netu a tím jak se mi auto chová - měl jsem poměrně špatný turn in a spíše nedotáčivost pod plynem.

x_geo_silenost.PNG
Původní nastavení...

---------------------------------
Cílové nastavení:

Předek:
záklon: +4.5°
odklon: -1.5°
sbíhavost: 0

Zadek:
odklon: -1.5°
sbíhavost: 1/16 = 0.15°"

---------------------------------

Po navštívení geometrie se nedivím že se tomu nechtělo moc bokem, vzadu fakt velké Ačka a předek celý rozhozený. Vepředu jsme se sice na odklon -1.5° nedostali, ale myslím že -1.4° (na dorazech) je až až a zadek je lehce větší okolo -1.6. Na okreskách toto funguje na jedničku a celkově auto lépe přenáší informace do volantu. Kupodivu se mi i teď ty T1R zdají jako relativně použitelné, RE002 budou ovšem v blízké budoucnosti lepší volbou. Změnil jsem taky nastavení zadního stabilizátoru - byl nastavený na měkko, teď jezdím střed. Předek jsem nechal měkké nastavení. Společně s rollbarem je teď zadní část pevnější.

Obrázek Obrázek

S tímto nastavením tedy zatím velká spokojenost, auto se konečně chová jak bych očekával :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník