Stáčení brzdových kotoučů

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod Fernie » 20 čer 2017, 12:32

Magnum_no píše:sám přiložím zkušenost kotouč Brembo hladký + HAWK hp+ najeto 116km po zajetí dle návodu na krabici HAWK .... 2x svezení po okresce

výsledek: kotouče s drážkama lehce zvlněné do modra zbarvené a veškerý kovový materiál napečenej na desce.....

řešení: zahodil jsem Brembo na jedetoshop koupil za krásnou cenu ATE kotouče nechal lehce stáhnout desky a vše OK

reklamace Brembo stále v řešení a to jsem v jiném topicu tady na foru četl jako jsou hladké Brembo super.... takže nikdy víc :)


Heh. Já mám teďka HP+ a kotouče ATE. Na kotoučích je po cca 800 km vidět, že jsou jemně drážkovaný. To asi taky nebude úplně OK...
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod mobby_6kl » 20 čer 2017, 16:41

Safa píše:Díky moc. Jen tedy ten odkaz na stránky Renovaku bohužel nefunguje...

Našel jsem to tady:
http://www.renovak.cz/editor/filestore/ ... Racing.pdf

vhml píše:To byly ceny na NB. Na NC to vychází kolem těch 4000.

A kde se dají sehnat na NB resp. NBFL (270mm) za 2000? Většinou jsou ceny kolem 1000 za kus.

Zjistil jsem že stáčeni by bylo tak za 250/ks plus něco je sundat a vrátit zpátky. Udělal bych to sám, ale obavám se že 15 let staré šrouby z toho prostě nevyndám bez většího nasili.
Uživatelský avatar
mobby_6kl
 
Příspěvky: 113
Registrován: 13 kvě 2014, 20:53

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod Magnum_no » 20 čer 2017, 16:44

Fernie píše:
Magnum_no píše:sám přiložím zkušenost kotouč Brembo hladký + HAWK hp+ najeto 116km po zajetí dle návodu na krabici HAWK .... 2x svezení po okresce

výsledek: kotouče s drážkama lehce zvlněné do modra zbarvené a veškerý kovový materiál napečenej na desce.....

řešení: zahodil jsem Brembo na jedetoshop koupil za krásnou cenu ATE kotouče nechal lehce stáhnout desky a vše OK

reklamace Brembo stále v řešení a to jsem v jiném topicu tady na foru četl jako jsou hladké Brembo super.... takže nikdy víc :)


Heh. Já mám teďka HP+ a kotouče ATE. Na kotoučích je po cca 800 km vidět, že jsou jemně drážkovaný. To asi taky nebude úplně OK...


to mám uplně stejné takové lehké jakoby letokruhy nebo jak bych to popsal :) je to normální... takže klídek :)
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod Fernie » 20 čer 2017, 18:49

Tak dík, žes mě uklidnil :)
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod Safa » 20 čer 2017, 22:06

Tahle diskuze mi fakt pomohla. Zase jsem chytřejší, jupí! A díky!!! ;)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod jarka » 20 čer 2017, 22:27

Pokud to někoho zajímá, tak doporučuju Danyho forum na typer.cz. Tady přímo vlákno věnovaný brzdám: http://typer.cz/forum/viewforum.php?f=9. A třeba zrovna Dany, který má reálných zkušenosti hodně, zrovna stáčení kotoučů dost nedoporučuje. A je to ve shodě i s jinýma zdrojema, třeba toto je slušně výživný: http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod m8rinek » 20 čer 2017, 22:30

Třeba Renovak obnovení brzdných ploch doporučuje. Umí někdo dát racionální argument proč ne. Samosebou za předpokladu správného provedení, tj. ne stočení na soustruhu na dřevo s házivostí půl cm...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod jarka » 20 čer 2017, 22:58

Myslím, že u Danyho na webu je vysvětlení v tomto smyslu: Když se kotouč zkroutí, tak se tím vyrovná vnitřní pnutí. Když pak ten materiál ubereš, tak opět změníš vnitřní pnutí v materiálu a kotouč se po tepelném zatížení zase zkroutí do jiného stavu. Mě to přijde celkem logický. Podle mě to funguje pouze když se to opravdu jen lehce slízne a pak jej extra nezatěžuješ velkým bržděním. Ale to jsou spíš moudra z webu. Ale když už nevěřit někomu komu projde za rok rukama desítky brzd a sám se si nechá vyrábět brzdový kity a ještě si je testuje v závodech, tak pak už nevím komu :) . Osobně brzdy vždycky zničím tak, že nějaký slíznutí nepřichází vůbec v úvahu :D (se správným bržděním bojuju už pár let a docela mě to i stálo, jen to pořád neumím...).
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod bkralik » 21 čer 2017, 00:03

Mně hlavně přijde rozumnej argument, že ve velký většině může za kopající brzdy napečená destička/materiál na kotouči. Já s tím mám zkušenosti u naší staré Alfy 164, kde brzdy kopaly extrémně moc, no udělali jsme to nejjednodušší - vzali jsme kotouče flexou s lamelákem. Můžete si říkat, že to je extrémní prasárna, ale kopání zmizelo a brzdy fungují vcelku v pohodě...
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod dopr » 18 črc 2017, 11:44

Magnum_no píše:
vhml píše:
jak bych měl tedy zajíždět nové závodní desky + kotouče? :) řídil jsem se pouze návodem s krabice HAWK...

a nebo se řídím návodem od Danyho z Honda clubu
http://www.honda-club.cz/forum/cms_view ... hp?aid=163

nikdy předtím jsem problém neměl


Nasel jsem toto: https://www.oleje.cz/forum/nove-brzdove ... t4469.html
To by mohlo fungovat. Tzn prvnich par set km brzdy setrit a po tom, co si sednou, tak zacit zahorovat podle instrukci vyrobce desticek. Takhle by to melo byt snad OK.
Sam budu ted menit predni brzdy, prave v kombinaci ATE kotouce a Hawk HP+ desticky.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků