TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 28 lis 2017, 12:59

Samozřejmě, ale to nic nemění na tom, že auto teď bude o něco rychlejší. :)
Kdyby kvalty byly krátké ale "daleko od sebe", tak by to bylo k prdu. Ale to případ téhle převodovky není. Ale ano, nedá se úplně jednoduše vyvodit přesný číselný přínos na celkovou dynamiku auta, proto jsem na to šel jednoduše za cenu nepřesností, představu si ale každý udělá sám.

A další update, montáž se přesouvá na víkend před Vánoci, musím si odskočit do Londýna :D pracovně nepracovně.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod cafe-racer » 28 lis 2017, 13:00

TeeJay píše:Ale těch 20-25% výkonu na kolech navíc a trošku víc řazení bude super.

1) jsi masochista :-) kdybych mohl, koupil bych si automat (OK do mazdy bych udělal kompromis - s pádlama) a bylo by vystaráno. Beztak řadím povětšinou ze 4°rovnou 6°.
2) výkon neřeš , za něj si nikdy nic nekoupíš. Moment a především jeho průběh je to co vyhrává závody a přidává úsměv na tváři. Výkon je "jen" výsledek kombinace momentu a otáček.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod bkralik » 01 pro 2017, 14:28

Já bych měl jenom poznámku - výkon to rozhodně nikde nezvýší ani nesníží! Změní se pouze převodový poměr a s tím samozřejmě i kroutící moment na kolech (protože ten je dán kroutícím motorem na motoru * převodový poměr), ale výkon zůstane stejný - ten je definovaný jako kroutící moment * otáčky. Je pak jasný, že když snížíš otáčky a s tím zvýšíš krouťák, tak výkon zůstane na úplně stejné úrovni...

Jediné co by ti mohlo pomoct ve zvýšení výkonu na kolech je redukce ztrát v převodovce, ale nemyslím si že ten šestikvalt by byl o tolik lépe udělaný aby to mělo nějakej vliv...
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod JohnyS » 01 pro 2017, 14:45

bkralik píše: Jediné co by ti mohlo pomoct ve zvýšení výkonu na kolech je redukce ztrát v převodovce, ale nemyslím si že ten šestikvalt by byl o tolik lépe udělaný aby to mělo nějakej vliv...


Takřka o nic, počítají se ztráty jako 2% na jedno soukolí a jejich počet je pořád stejný.
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 17 pro 2017, 18:54

bkralik píše:Já bych měl jenom poznámku - výkon to rozhodně nikde nezvýší ani nesníží! Změní se pouze převodový poměr a s tím samozřejmě i kroutící moment na kolech (protože ten je dán kroutícím motorem na motoru * převodový poměr), ale výkon zůstane stejný - ten je definovaný jako kroutící moment * otáčky. Je pak jasný, že když snížíš otáčky a s tím zvýšíš krouťák, tak výkon zůstane na úplně stejné úrovni...

Jediné co by ti mohlo pomoct ve zvýšení výkonu na kolech je redukce ztrát v převodovce, ale nemyslím si že ten šestikvalt by byl o tolik lépe udělaný aby to mělo nějakej vliv...

Samozřejmě máš pravdu, už jsme si to vysvětlili. :)
Nejpodstatnější pro mě ale je to, že dvojka bude použitelná i v o něco nižší rychlosti a ze čtyřky se stane použitelný kvalt (pětka 6q odpovídá čtyřce 5q) a auto tak ožije.

Montáž odkládám na Štědrý den, když už jsem jednou doma, tak jsem nemocnej. A díky tomu nebudu převodovku sundávat dvakrát, protože jsem náhle pořídil a v týdnu mi přišlo tohle 4,7kg 1.8 kolečko... :lol:
Obrázek
Obrázek

Je to přesně to z MX5Parts https://www.mx5parts.co.uk/flywheel-per ... -2237.html, takže vyváženej a snad bezproblémovej kus :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 21 led 2018, 23:46

Kurňa to byla šichta :D tři v jednom..

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pár release notes:
  • Nerezová 2-1 část výfuku s katem váží asi půlku toho, co origo
  • Nerezová 2-1 část výfuku s katem zostřila zvuk, auto není hlučnější, jen méně duní - ale těžko říct, mám na autě hardtop, takže výfuk slyšet moc není a na neutral to zní stejně
  • MX5Parts setrvák má standardní závit pro šrouby spojky, OEM šrouby s jemným závitem tam nepasují
  • Nevšiml jsem si žádných neduhů lehkýho setrváku, auto drží volnoběh dobře, nevibruje, nedělá rambajs, nic
  • Otáčky lítají nahoru dolu jako pominuté, je potřeba řadit opravdu rychle, násobně (4x?) rychleji než s OEM 1.8
  • Do 6q se vejde asi 1,9l oleje
  • Šeštikvalt má spojený shifter turret se zbytkem převodovky, takže se shifter turret nedá naplnit olejem jako u pětikvaltu (alespoň ne bez přelití kapacity převodovky asi o litr, možná víc)
  • Valvoline Gear Oil 75W-90 smrdí jak bolavá noha, fuj
  • Důležité - nevím, jakou zásluhu na tom má kat a setrvák, každopádně po těchto třech změnách (diff mám 4.1) je auto pocitově o řád silnější/rychlejší, naprosto nesrovnatelné s 5q a má mnohem, ale mnohem rychlejší reakce na plyn
  • A to hlavní - fakt z toho mám radost :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Maxton » 22 led 2018, 01:16

Jak se ti zmensil převod? Origo 5q na dvojku udela 100km/h na omezovaci, je to s tim sestikvaltem min? Jde mi o to, aby byla dvojka malinko vic do sily a v ne uplne utahlych vracakach byla dvojka pouzitelnejsi :-)
Maxton
 
Příspěvky: 129
Registrován: 22 kvě 2016, 10:25

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod JohnyS » 22 led 2018, 10:11

Maxton píše:Jak se ti zmensil převod? Origo 5q na dvojku udela 100km/h na omezovaci, je to s tim sestikvaltem min? Jde mi o to, aby byla dvojka malinko vic do sily a v ne uplne utahlych vracakach byla dvojka pouzitelnejsi :-)

Udělal jsem si pilové diagramy v excelu všech verzí diffu se všemi verzemi převodovek, tak když budeš chtít mohu poslat screeny.
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod froxic » 22 led 2018, 10:28

Škoda, že jsi měnil ten setrvačník zároveň s převodovkou. Bylo by zajímavé zjistit, co udělá samotný setrvák, a co převodovka.

Já uvažuju právě, že jak budu dělat spojku, tak že bych dal nějakou lepší, ale právě z 1.6 a k tomu ještě odlehčený 1.6 setrvák. Teď jezdím se stage 1 exedy, ale nějaká sport spojka by mohla tu 1.8 zvládnou s přehledem. Mám 10AE převodovku, tak je stálý převod 3.909 a už tak mi to přijde, že řadím kvalt za kvaltem, když tomu dávám pít :-) Co pak s 4.1 nebo 4.3 :D Každopádně by bylo fajn, kdyby se ještě zlepšila odezva na plyn a chuť do otáček, lehce poladit předstih a nějaké další věci okolo motoru a nebude potřeba ani turbo/kompresor a auto mě bude stále bavit.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Robo96 » 22 led 2018, 10:40

aj seriova 1.6 spojka zvladne seriovy 1.8 motor. maximum ma mat niekde na 150rwhp a 200nm takze je tam este rezerva. takze sportova 1.6 spojka bez problemov
inak teda ta nerezova cast moc ako nerezova nevypada .. :D
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 76 návštevníků