TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod JohnyS » 22 led 2018, 17:28

tady je ještě 4.1 ten jsem ani nebral v potaz protože mi přijde že to už se musíš fest uřadit do toho kila
Přílohy
bez nazvu.jpg
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 18:17

JohnyS píše:Tady jsou je to počítaný pro 215/40 r16 kola, chcete ještě pro 5 kvalt s jiným difem ?
Jen doplním ještě maximálka u sportivky je 249 km/h


To je teorie, v praxi by to asi chtělo i kopeček. A myslím, že 215/40 R16 jezdí asi 1,32% členů MX-5 komunity, ale rozdíly s různými podobně velkými koly jsou nízké jednotky procent, tak je to asi jedno :)

JohnyS píše:tady je ještě 4.1 ten jsem ani nebral v potaz protože mi přijde že to už se musíš fest uřadit do toho kila

Jakože dát tam dvojku a trojku = fest uřadit?
Tak buď máš MX-5 jako sportovní hračku, kde si užíváš každej pohyb volantem, každej zařazenej kvalt, každej meziplyn, nebo jsi automatovej typ a MX-5 máš čistě na výlety a kochání a stejně dobře by ti posloužilo cokoliv jinýho, co nemá střechu :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod froxic » 22 led 2018, 18:22

A teď ještě zohlednit váhu samotných kol, případně kotoučů. Dovedu si představit, že těžké R16 (to stejné platí pro R15), velké brzdy (případ NBFL) a dlouhý stálý převod odebere veškerou sportovnost. Ale to dát do tabulky už nebude možné :-) Já jsem ve výsledku rád za 6q a 3.9 plus malé kotouče. Je to naprosto ideální a moc si nedovedu představit, kdyby to bylo jinak. 4.3 by byla jednička nepoužitelná a u 3.6 zase moc od sebe jednotlivé stupně.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Maxton » 22 led 2018, 18:27

Diky za tabulky kluci ;-) je to parada. Uprimne mi Teejayova kombinace malych kol, sestikvaltu a 4.1 difu přijde naprosto dokonala. Mel jsem klasiku petikvalt a 4.1 dif a ta dlouha dvojka mi fakt vadila, hlavne v tech stredne rychlych vracacich, kde jsem musel hazet az treba jednicku a brnkat ji omezovac, protoze dvojka byla v situaci do kopce naprosto mrtva. Nehlede na nejaky utrhnuti v zatacce. Takze diky moc za poznatky, pujdu touhle cestou na novým aute ;-)
Maxton
 
Příspěvky: 129
Registrován: 22 kvě 2016, 10:25

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod JohnyS » 22 led 2018, 18:31

nedělal jsem tahovou sílu, k tomu jsem se zatím nedostal, ale mám to v plánu. Nepotkal někdo odporový koeficient MX-5 NB ? :D Pak to tam klidně zahrnu Of+Ov+Os no problem. Je jasný, že ta maximálka u toho auta o to bude ponížena, moc nevěřím, že MX-5 si tolik poradí s odporem kol, rotačních hmot, aerodynamiky popřípadě ještě nějakým stoupáním, aby se na těch 249 km/h do omezovače vyšplhala, ale na 225 km/h jsem svojí dostal
S tím uřazením jsem to myslel tak, že pokud to neženeš do nějakých extra kopců tak už možná bude i rychlejší řadit miň, ale věc názoru. Já bych chtěl zachovat to co mám teď (5 kvalt s klasickým diffem) jen pokud možno snížit otáčky ve 130 km/h. Což kdybych dal 6 kvalt a diff ze sportive tak mám takřka stejný převody jen navíc tu šestku. Hold to mám spíš na normální ježdění, bez nějakých velkých ambic na sem tam nějakém trackday pro radost.
Pokud to nemáš na denní ježdění a stavíš to na okruh tak chápu, že řada věcí jde stranou a že na motokárové tratě typu Mýto je ta krátká špajzka fajn.
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 18:38

froxic píše:A teď ještě zohlednit váhu samotných kol, případně kotoučů. Dovedu si představit, že těžké R16 (to stejné platí pro R15), velké brzdy (případ NBFL) a dlouhý stálý převod odebere veškerou sportovnost. Ale to dát do tabulky už nebude možné :-) Já jsem ve výsledku rád za 6q a 3.9 plus malé kotouče. Je to naprosto ideální a moc si nedovedu představit, kdyby to bylo jinak. 4.3 by byla jednička nepoužitelná a u 3.6 zase moc od sebe jednotlivé stupně.

Tady je třeba rozlišovat neodprouženou "nepohyblivou" a "pohyblivou" hmotnost.

Váha brzd může hrát roli snad jen na nerovnostech, pokud ten rozdíl váhy není obrovský. Velké brzdy mám a z ruky bych je nedal :)
Váha kol má vliv i na samotnou akceleraci, protože roztočit větší masu jde hůř. Na stejném principu jsou lehčí setrvačníky, roztočit motor do otáček, kterému (na neutrál) brání jen setrvačnost setrvačníku, která úzce souvisí s jeho hmotnosti (těleso setrvává v klidu nebo pohybu rovnoměrném přímočarém...).

Na maximální rychlost ale tohle příliš znatelný vliv nemá. A v létě jsem jezdil 16" sportive kola (disk 6,5 kg) a proti 15" (disk 5,9 kg) jsem nic zásadního nepozoroval, kromě ceny pneumatik a brutálního rozdílu váhy kol s pneu při přezouvání (přestože disk je těžší jen asi o 600g). Ale teď mám zimáky na 15" (Nokian WR D3) a jsou lehoučké a auto pálí dopředu jak zběsilé, nepoznávám ho :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 18:47

JohnyS píše:Hold to mám spíš na normální ježdění, bez nějakých velkých ambic na sem tam nějakém trackday pro radost.
Pokud to nemáš na denní ježdění a stavíš to na okruh tak chápu, že řada věcí jde stranou a že na motokárové tratě typu Mýto je ta krátká špajzka fajn.

MX-5 je (zatím) moje jediný auto, najezdím s ním kolem 10k ročně, takže fakt daily driver. Ale třeba jsem fakt masochista, jak psal cafe-racer pár stránek zpět, když si přesně tohle užívám a vůbec mě to neobtěžuje :)
Track day jsem zatím navštívil jeden a je fakt, že se mi to líbí, tak tam asi budu jezdit častěji. Ale primárně je to stále daily, jen si každou jízdu užívám víc než kdy jindy :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod JohnyS » 22 led 2018, 19:01

tak já loni najel nějakých 18 tisíc km, dal jsem do toho LPG (motor měl přes 200 tisíc km, tak jsem si řekl třeba si to na sebe vydělá a ona ta potvora dokonce na ten plyn táhne do 4 tisíc otáček líp než na benzín :D ) a taky si to užívám, na trackday jezdím celkem často (mám Mýto přes kopec), ale jsem spíš v takové fázi, že to mám trochu i na kochačku. Byl jsem s ní třeba až na vrcholu Pradědu u rozhledny a tam by mi vadilo, kdybych místo užívaní si jarních paprsku slunce v divočině řadil jak o závod, drhnul podlahou se sníženým podvozkem (takhle jsem i brodil potok) nebo mi dunělo v hlavě z Cobaltu :D každá věc má prostě to své. Bych asi potřeboval dvě miaty. Jednu uřvanou s krátkou převodovkou, odlehčenou na max, sníženou a druhou postavenou víc na poklidnou projížďku, daily a v LPG :D
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 22 led 2018, 19:13

Tak pokud jedu kochačku, tak jedu +- konstantní rychlostí a řadit jako zběsilej nemusím :)
Mám tvrdší tlumiče a připravené tvrdší pružiny, ale ne kratší, takže snížené auto taky nemám a ani nechci (nebo jen malinko).
Cobalt podle mě neduní a v běžných otáčkách o něm skoro nevím a to tam mám i IL nerez střed a teď i nerez sportovní kat :) A když Cobalt duní, tak ti říká "ty vole podřaď, já nejsem TDi".
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod froxic » 22 led 2018, 19:15

TeeJay píše:Tady je třeba rozlišovat neodprouženou "nepohyblivou" a "pohyblivou" hmotnost.

Váha brzd může hrát roli snad jen na nerovnostech, pokud ten rozdíl váhy není obrovský. Velké brzdy mám a z ruky bych je nedal :)

Jako větší váhu třmenů bych neřešil, nicméně ty kotouče už těžší o něco budou a klidně to může udělat i jedno kilo (rotující hmoty). Proto jsem to psal a čistě ze zvědavosti by mě to zajímalo, kolik procent / promile to může udělat rozdíl při akceleraci. Každopádně je blbost přecházet z velkých na malé jenom proto a stejně tak není třeba dávat větší brzdy, když kvalitní sportovní desky odvedou podobnou práci.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 121 návštevníků

cron