Tak motor produkuje teplo, to odvádí voda z bloku do chladiče a vzduch proudící skrz chladič tu vodu chladí.
Když stojíš na místě, vzduch neproudí, ale motor stále produkuje teplo...
... a voda stále odvádí teplo, ale chladič vodu neochlazuje, protože skrz něj neproudí vzduch. To je problém. Takže je nevyhnutelné, že voda se bude jen ohřívat a ohřívat, až dosáhne nějaké teploty, při které se spíná větrák. Větrák se proto sepne, skrz chladič začne proudit vzduch, voda se začne ochlazovat a ochlazuje se a ochlazuje, až se zchladí se pod limitní teplotu pro sepnutí větráku a větrák vypne. A tak pořád dokola.
Určitě nám nechceš tvrdit, že žádné z tvých předchozích aut neprodukovalo teplo. Takže sis buď jen nevšiml, že tohle je standardní chování každého vozu se spalovacím motorem nebo tvoje předchozí auta měly rozbitej teploměr/větrák.
Každopádně to opravdu je "v normálu".
V normálu by nebylo, kdyby se ti voda při nastartovaným motoru u stojícího auta neohřívala.
Jestli chceš, aby se ti ohřívala míň, zapni si topení na maximální teplotu a foukání na čtyřku
ale tím zase neuděláš nic jinýho, než že z vody v okruhu odvedeš teplo k sobě do kabiny a tím vodu ochladíš.