NCcko - dotazy na zkusenejsi

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Cores » 17 zář 2018, 13:02

Myslim si to samy. Mam cerstve 103000 km a za rok doliju max 0,2. Musi mit motor zhuntovanej ,za studena vytacenej kterej pak zere i travu kolem silnice.... Spotrebu tipuju kolem 9l
CNC 2.0 PRHT Stormy blue
Cores
 
Příspěvky: 233
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Bodie » 17 zář 2018, 13:44

Také se přidám. Mám NCFL 2.0 2011 najeto něco přes 103000. Sám jsem za poslední tři měsíce najezdil 5000 a olej vůbec nemizí. Na spotřebu rozhodně nejezdím a počítač mi ukazuje 8.9l/100km a odpovídá to i spočítané spotřebě.
Také jsem do teď nikde nečetl, že by někdo měl problémy s pevnou střechou. To mě taky překvapilo.
Bodie
 
Příspěvky: 22
Registrován: 24 čer 2018, 21:25

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod cafe-racer » 17 zář 2018, 16:27

Pánové, snad byste tyhle články na rádoby odborných serverech nebrali vážně ... :-)
Dneska si umí každá opice založit portál, mazat dealerům med kolem huby a pět ódy na jejich křápy, pročež se jim dostává prostor pro testování aniž by k tomu měli jakoukoliv kvalifikaci. Horší je, že se najdou lidi/čtenáři co tomu věří :roll:
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Cores » 17 zář 2018, 20:14

Problém se střechou jsem měl asi 3 krát.Když jsem tunil středovej kastlík,asi se mi povedlo uvolnit nějakej spoj a občas nechce poslouchat stahování okna řidiče.Jelikož je nutné stáhnout okno před manipulací se střechou,jen se mi hýbal dekl u kufru.
CNC 2.0 PRHT Stormy blue
Cores
 
Příspěvky: 233
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Pet » 21 zář 2018, 14:50

Přečetl jsem si článek a tak úplně nemůžu s článkem souhlasit. Mám dvoulitr, olej mezi výměnou vůbec nedolívám a drží se furt na stejné hladině. Co se týče spotřeby tak normální jízdou mám spotřebu 7,2 l :)

Gomez píše:
tomybandit píše:http://www.auto.cz/ojeta-mazda-mx-5-nc-radost-z-jizdy-se-zarukou-124536


Jo, tento článek mě dost rozhodil. Mám též NC, stejná barva. Najeto 100k čerstvě. Nechápu, co s tím ten borec dělá, že má tak skvělé auto s téměř novým motorem a nájezdem 70k, přitom dolívá 0,3 l na 1.500 km - já nedolívám nic! Olej mi prostě nemizí, byť černé koncovky výfuku mám, když je nečistím delší dobu (ostatně jako každý). Další :shock: je spotřeba paliva. Jemu nejde pod 10 litrů na 100. Cože? Já sice tankuji vervu (sto oktan), ale jezdím pod 8 průměrem! I když na to šlapu, nikdy jsem ještě nespálil nádrž v průměru nad 10 l/100 km. Za mě ten majitel musí být děsnej střelec na silnici (čti kojot).
MX5 NC 2.0 -3,5cm
323F BA r.v.94 - leštěnka
323F BA r.v.98 - zimák a pracant
Pet
 
Příspěvky: 170
Registrován: 11 čer 2012, 08:24
Bydliště: Příbram

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod sluki » 22 zář 2018, 14:48

K tomu článku, taky jsem četl a nevím jak s tou 1.8 jezdil, ale s dvoulitrem jezdím za 7,5 L. A s tím plátnem mě dostal :) Samozřejmě každého věc co si koupí. A že mu to žere olej s nájezdem 112 000 nebo kolik, to je špatně. :) Každopádně ty kola jsou otřesné a ten výfuk mě dostal :D
NC 2.0 Blau Metalic, Expression, hardtop
sluki
 
Příspěvky: 53
Registrován: 19 kvě 2017, 11:16
Bydliště: Ostrava

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod jerry » 22 zář 2018, 19:32

NC 2.0 FL při normální jízdě s davem něco málo přes 8 litrů, ale když jí proženu po okreskách tak se blížím i 12 litrům :lol:
jerry
 
Příspěvky: 30
Registrován: 08 pro 2017, 13:46

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Concorde » 16 pro 2021, 07:37

Poklona, mam tady par postrehu k technice NC - vse vlastni zkusenosti a cetl jsem tady, ze to NC majitele obcas trapi

1. Problikavani cervene kontrolky rucni brzdy - opravdu za to muze neco v nadobce brzdove kapaliny. Odpojil jsem tam konektor a prestalo to. A to mam brzdovku presne na horni rysce. Trochu jsem se divil ze nebylo treba odpojeny konektor proklemovat, ale funguje to. Bud je v nadobce rozbity senzor hladiny a nebo je moje brzdovka spatne vodiva :D (vystraha se vzdy rozvitila pri prudsim zrychleni a vetsinou zhasla pri brzdeni) Signalizace rucni brzdy funguje spolehlive dal. Resit pricinu budu pozdeji, ale ze bych potreboval nutne kontrolku stavu brzdovky… jsou proste veci, na ktere se kazdy tyden clovek pod kapotou diva. ( jsem zvykly z letadla, kde jsou takove prohlidky standard a mam pak v eru i v aute lepsi pocit)
2. kalibrace DSC po dlouhem odpojeni baterky. Manualy taky ctu az kdyz je nejhur a ke svemu NC jsem dostal jen nemecky, tak ten cist nebudu uz ze zasady. Nicmene odpojoval jsem baterku na demontaz volantu na positi, resp airbagu. Pripojeni batery probehlo az po asi 5 dnech a DSC svitilo. Byl jsem smutny, nicmene cca po 2 km jizdy samo zhaslo a vyzkousel jsem ze funguje. Otazka je, jestli to ze zhaslo a funguje znamena ze funguje na100%. Ale zatim me to netrapi.
3. Kontroverzni tema :) pipani pasu. Resim to u kazdeho auta a na kazdem foru mi za to nekdo vynada. Poutam se kdy chci ja, ne kdy na me rve auto. Jsou situace kdy se proste poutat nechci a auto ma mlcet. Reseni ? Pod sedackou najdete dvoulinku od zapinani pasu a odpojite sikovnym pohmatem od te velke plastove konektorovnice. ( svorkovnice mi neprijde jako spravny nazev). Nejedna se tedy o cidlo tlaku - tedy o pritomnost zadku na sedacce ale o cidlo zapnuteho pasu. Airbagy nebo vyhrivani sedacky maji vlastni konektory a funguji samozrejme dal. Jen v pripade aktivace celniho airbagu v pripade nepripoutani si airbag mysli ze pripoutani jste a podle toho pali. Toto reseni je sice trochu narocnejsi - je potreba mit az gynekologicky ohebne ruce a prsty. Pokud date jen sponu do toho zapinani, tak jednak podle druhu spony vas to bude ruzne tlacit do boku a taky budete v pripade kontroly cetniku rychle vyndavat sponu a zapinat pas a to nevypada dobre 8-)
4. praskle ukozeni kuloveho kloubu zpetneho zrcatka. Zrcatko je pak volne, a nejde treba rozumne preklapavat na nocni rezim. Vyresil jsem tak, ze jsem kloub vytahl z jamky, prasklinu zalil gelovym vterinakem a nechal pres noc zaschnout. Rano jsem kloub vtlacil do jamky a ejhle, je to tuzsi a zrcatko lip drzi. Samozrejme jsem si cele zrcatko vytahl z toho haku co je na celnim skle.
5. Vymena tlumicu kufru. Prislo mi ze se kufr zavira neobvykle lehce a ze to skoro samo az spadne a bouchne. Tak jsem naznal, ze to chce nove tlumice. Prisly mi, soupnul jsem je tam a ejhle - pada to skoro stejne jako s temi puvodnimi :D. Tak jsem asi nepochopil japonsky smysl pro jednoduchost zavirani kufru a mam ted jedny vzpery v rezerve.
6. Skrtici klapka. Nekdy mi prislo ze kolisaji otacky na volnobeh. Hlavne kdyz kratce proslapnu plyn, tak chvili trva nez se volnobeh ustali. Vrhl jsem se tedy na vycisteni klapky, ocekavaje mazlavy hnus a beznadej. Jake bylo me prekvapeni, kdyz jsem objevil klapku cistou jak z vyroby. A to tam jde olejova mlha zpod ventiloveho vika, kdyz jsem zkoumal trubky a hadice. No tak nic, zase jsem to pospojoval a na to drobne kolisani volnobehu budu myslet. Podotykam ze v ramci servisu co jsem udelal po koupi bylo krom naplni i vymena svicek, vzduchoveho filtru a natakovana uz jen Verva ( snad) bez Babise.

Zaverem jen omluva za diakritiku, datluju to na iPadu a za pripadne technicke nedokonalosti - jsem mechanik amater a nedostatky ve vzdelani nahrazuji odvahou a nadsenim. Coz nekdy odnasi penezenka, ale co uz.

Mimochodem krom spousty oslavnych clanku na Miaty mi prisel pod ruku jeden netypicky. Pisou tam i o nas tak kdo nezna, pobavi se…

https://www.autickar.cz/clanek/5-duvodu ... mx-5-kram/

Cus
2007 NC 2.0 PRHT galaxy grey mica
Liberec
Uživatelský avatar
Concorde
 
Příspěvky: 64
Obrázky: 1
Registrován: 18 lis 2013, 22:43
Bydliště: Liberec

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Concorde » 03 led 2022, 17:57

tak veliká omluva Mazdě. nedalo mi to problikávání "brzdy" na palubce a ještě jednou zkontroloval nádobku na brzdovku a .... a byl jsem vůl. Brzdovky nebylo přesně na horní rysku, ale přesně do půlky nádržky. A moje předchozí auto mělo v půlce rovnou i horní rysku.

tak jsem dolil na horní rysku, zapojil zpátky konektor a jel to projet. A ejhle - na palubce už nic nebliká.

a já se omlouvám za mylnou informaci. Každopádně u NC je potřeba mít víc než polovinu brzdovky v nádobce, jinak to bliká
2007 NC 2.0 PRHT galaxy grey mica
Liberec
Uživatelský avatar
Concorde
 
Příspěvky: 64
Obrázky: 1
Registrován: 18 lis 2013, 22:43
Bydliště: Liberec

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod RTjohny » 03 led 2022, 22:51

Ad 2 - po zapojeni baterie staci s klickem v prvni poloze vytocit volant na plny rejd do obou stran. Snad si to tedy pamatuji spravne..., a nechce se mi kvuli tomu otevirat manual :-D
RTjohny
 
Příspěvky: 49
Registrován: 22 lis 2017, 22:28

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků

cron