Poklona, mam tady par postrehu k technice NC - vse vlastni zkusenosti a cetl jsem tady, ze to NC majitele obcas trapi
1. Problikavani cervene kontrolky rucni brzdy - opravdu za to muze neco v nadobce brzdove kapaliny. Odpojil jsem tam konektor a prestalo to. A to mam brzdovku presne na horni rysce. Trochu jsem se divil ze nebylo treba odpojeny konektor proklemovat, ale funguje to. Bud je v nadobce rozbity senzor hladiny a nebo je moje brzdovka spatne vodiva
(vystraha se vzdy rozvitila pri prudsim zrychleni a vetsinou zhasla pri brzdeni) Signalizace rucni brzdy funguje spolehlive dal. Resit pricinu budu pozdeji, ale ze bych potreboval nutne kontrolku stavu brzdovky… jsou proste veci, na ktere se kazdy tyden clovek pod kapotou diva. ( jsem zvykly z letadla, kde jsou takove prohlidky standard a mam pak v eru i v aute lepsi pocit)
2. kalibrace DSC po dlouhem odpojeni baterky. Manualy taky ctu az kdyz je nejhur a ke svemu NC jsem dostal jen nemecky, tak ten cist nebudu uz ze zasady. Nicmene odpojoval jsem baterku na demontaz volantu na positi, resp airbagu. Pripojeni batery probehlo az po asi 5 dnech a DSC svitilo. Byl jsem smutny, nicmene cca po 2 km jizdy samo zhaslo a vyzkousel jsem ze funguje. Otazka je, jestli to ze zhaslo a funguje znamena ze funguje na100%. Ale zatim me to netrapi.
3. Kontroverzni tema
pipani pasu. Resim to u kazdeho auta a na kazdem foru mi za to nekdo vynada. Poutam se kdy chci ja, ne kdy na me rve auto. Jsou situace kdy se proste poutat nechci a auto ma mlcet. Reseni ? Pod sedackou najdete dvoulinku od zapinani pasu a odpojite sikovnym pohmatem od te velke plastove konektorovnice. ( svorkovnice mi neprijde jako spravny nazev). Nejedna se tedy o cidlo tlaku - tedy o pritomnost zadku na sedacce ale o cidlo zapnuteho pasu. Airbagy nebo vyhrivani sedacky maji vlastni konektory a funguji samozrejme dal. Jen v pripade aktivace celniho airbagu v pripade nepripoutani si airbag mysli ze pripoutani jste a podle toho pali. Toto reseni je sice trochu narocnejsi - je potreba mit az gynekologicky ohebne ruce a prsty. Pokud date jen sponu do toho zapinani, tak jednak podle druhu spony vas to bude ruzne tlacit do boku a taky budete v pripade kontroly cetniku rychle vyndavat sponu a zapinat pas a to nevypada dobre
4. praskle ukozeni kuloveho kloubu zpetneho zrcatka. Zrcatko je pak volne, a nejde treba rozumne preklapavat na nocni rezim. Vyresil jsem tak, ze jsem kloub vytahl z jamky, prasklinu zalil gelovym vterinakem a nechal pres noc zaschnout. Rano jsem kloub vtlacil do jamky a ejhle, je to tuzsi a zrcatko lip drzi. Samozrejme jsem si cele zrcatko vytahl z toho haku co je na celnim skle.
5. Vymena tlumicu kufru. Prislo mi ze se kufr zavira neobvykle lehce a ze to skoro samo az spadne a bouchne. Tak jsem naznal, ze to chce nove tlumice. Prisly mi, soupnul jsem je tam a ejhle - pada to skoro stejne jako s temi puvodnimi
. Tak jsem asi nepochopil japonsky smysl pro jednoduchost zavirani kufru a mam ted jedny vzpery v rezerve.
6. Skrtici klapka. Nekdy mi prislo ze kolisaji otacky na volnobeh. Hlavne kdyz kratce proslapnu plyn, tak chvili trva nez se volnobeh ustali. Vrhl jsem se tedy na vycisteni klapky, ocekavaje mazlavy hnus a beznadej. Jake bylo me prekvapeni, kdyz jsem objevil klapku cistou jak z vyroby. A to tam jde olejova mlha zpod ventiloveho vika, kdyz jsem zkoumal trubky a hadice. No tak nic, zase jsem to pospojoval a na to drobne kolisani volnobehu budu myslet. Podotykam ze v ramci servisu co jsem udelal po koupi bylo krom naplni i vymena svicek, vzduchoveho filtru a natakovana uz jen Verva ( snad) bez Babise.
Zaverem jen omluva za diakritiku, datluju to na iPadu a za pripadne technicke nedokonalosti - jsem mechanik amater a nedostatky ve vzdelani nahrazuji odvahou a nadsenim. Coz nekdy odnasi penezenka, ale co uz.
Mimochodem krom spousty oslavnych clanku na Miaty mi prisel pod ruku jeden netypicky. Pisou tam i o nas tak kdo nezna, pobavi se…
https://www.autickar.cz/clanek/5-duvodu ... mx-5-kram/Cus