Kolik má diferák u mazdy svornost?

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod riderhenry » 08 bře 2010, 01:34

Tady jeste zajimave video, jak pracuji diferencialy: http://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI

Nevim, proc je tomu tak, technicky to vysvetlit nedokazu, ale za urcitych podminek se Torsen chova spis jako klasicky open dif. Ale minimalne za sucha, kdyz kola nestraceji prilnavost, bude urcite uzitecny. Na suchem asfaltu, kdyz budou mit obe kola stejnou prilnavost a neboudes napr. uprostred zatacky, tak by mel fungovat a obe kola by se mela tocit stejne (napr. pri prudkem rozjezdu, kdyz "zahrabes"). Ale prave na snehu muze byt problem. Prijde mi to az divne, nebo spis technicky nemozne, ale pritelkyne mi tvrdila, kdyz jsem zustal jednou zapadly ve snehu, ze se mi tocilo jen jedno kolo. Osobne bych cekal, ze Torsen zajistuje, aby se druhe kolo tocilo alespon castecne a nikdy nemuze nastat, ze putuje vsechen vykon jen na jedno, ale nevim. Treba to mam rozbity :D
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod PavelS » 08 bře 2010, 10:04

Záleží jakej LSD tam máš... Pokud viskozní, tak ten kolem 100 000km končí a stává se z něj normální otevřenej. Pokud Torsen, tak ten podle mě u miaty je nastavenej tak, aby zabíral až když je extrémní zatížení jednoho kola, proto na sněhu ani u NC nehrabou obě... Nejsem si jistej že tomu rozumim úplně, ale myslim, že je to právě opatření k tomu aby nebyl problém se zatáčením. Kdyby byl snadno "aktivovatelnej" - teda citlivej, tak se spíná snadno a bude tě to omezovat v zatáčení. To jak je nastavenej je cítit třeba na prudký akceleraci na suchým asfaltu - u NC který má dostatek výkonu, tak zadek vybočí trochu do strany, ale pak jede jen s mírně vytočeným jak po kolejích pod plným plynem...

U NC to řeší mazda ESP (DSC), který vyloženě přibržďuje to protáčející se kolo - třeba u nás v garážích to dopadlo v zimě tak, že jsem stál v kopci na tom kluzkým povrchu s nohou na podlaze a zadní kola se neprotáčely :lol: Musel jsem to vypnout a jako za mlada (stara) to poctivě vygumovat nahoru :? :lol: Ale to už je o něčem jiným...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod seatik » 08 bře 2010, 10:22

Pavle,podle ceho poznam na prvni pohled viskozni od torsenu? Mne reagoval okamzite pri zataceni,tak bylo videt jak vnitrni zadni na snehu se snazi protacet,uvnitr vozu je taky slyset,ze se neco deje..
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod George » 08 bře 2010, 10:44

existujou nějaký návody, ale podle vzhledu se moc orientovat nedá, spolehlivě to poznáš, když sundáš poloosu...
http://www.miata.net/garage/diffguide/index.html
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod seatik » 08 bře 2010, 10:58

Ty jo,dekuji,tak podle toho co tu pisou mam torsen type II,super. Myslim,ze tohle by si zaslouzilo samostatny tema,kde by se psalo co a jak.S Tvym dovolenim to preposlu do Technika mx-5
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod Ryba » 08 bře 2010, 12:54

heč mě se na i na ledu protáčej obě kola:D
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod riderhenry » 08 bře 2010, 13:05

Ryba: A ty teda menis olej kazdych 15 000 km? Kdyz se nad tim zamyslim, tak to neni zas tak strasny ukon, zaroven s olejem motorovym vymenit i ten diferencialu... Jak moc to jde poznat na suchu?
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod Ryba » 08 bře 2010, 13:37

riderhenry píše:Ryba: A ty teda menis olej kazdych 15 000 km? Kdyz se nad tim zamyslim, tak to neni zas tak strasny ukon, zaroven s olejem motorovym vymenit i ten diferencialu... Jak moc to jde poznat na suchu?


heh měnit to každejch 15000km tak si pískám:D Mělo by se to měnit každejch 3000km a nebo po každý ostřejší akci... Což v mim případě možná budu rači měnit asi každej měsíc, ne-li častějc. Ale to se uvídí...

Jak moc to jde poznat nevim, protože nemám zkušenost s jinym typem lsd, každopádně to lockuje jak blázen:D
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod Koby » 08 bře 2010, 13:54

ryba: a to je teda lamelák, že?
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod Ryba » 08 bře 2010, 15:19

Koby píše:ryba: a to je teda lamelák, že?

jj lamelovej KAAZ 1.5way nastavenej momentálně na 75%, na auto na normální ježdění silně nedoporučuju...
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 71 návštevníků