Samosvorný diferenciál -mx-5

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod willy2.0 » 15 dub 2011, 10:44

Mám doma hromadu katalogu, tenhle tu ještě nebyl :) ...
Mazací plán Castrolu: Převodovka TAF-X 75W90 (2L) , rozvodovka SAF-X (1L). Já to měnil takto. Mnohdy jsou náplně celoživotní u převodovky.
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod Krenstik » 15 dub 2011, 17:45

willy2.0 píše: Mnohdy jsou náplně celoživotní u převodovky.


To snad neeee.

Celoživotní tj. 150 tis.? nebo 200?
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod Koby » 15 dub 2011, 17:50

jj, u bmw byl v převodovce a nesamosvornejch diferácích psán olej v návodu u auta taky jako celoživotní... :D Ale až ve workshopu bylo, že vlastně třeba 250tkm atd... :))
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod Marfil » 01 srp 2011, 10:45

Probíraly se tady zatím jenom oleje. Zajímal by mě názor, v čem všem má origo samosvor u MX5 výhodu proti origo obyčejnému?
Možná líp driftuje.. ale když řidiči nejde o drifty, jak se dá využít v běžném provozu - bezpečnější průjezd zatáčkou? Další zkušenosti? Životnost - má cenu motovat nějaký s nájezdem okolo 100 000? Jde namontovat na NBFL 1,6 ?
Díky. :ugeek:
Aktuálně B.E.Z mx5
Uživatelský avatar
Marfil
 
Příspěvky: 497
Registrován: 27 led 2010, 11:09
Bydliště: Kolínsko

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod Johhy » 01 srp 2011, 11:34

Mě by teda spíš zajímalo proč by se měl používat jinej olej v diferenciálu než v převodovce, jediný vysvětlení co mě napadá je to že v převodovce je čelní šikmý ozubení a v diferáku Gleasson spiral, ale styk by měl bejt pořád stejnej ne, protože u čelního šikmýho i u gleasonů je pořád teoreticky bodovej styk. Nebo máte někdo jiný vysvětlení?
NB, 2000, 1.6 (110HP), BRG
Uživatelský avatar
Johhy
 
Příspěvky: 161
Registrován: 02 čer 2011, 06:57
Bydliště: Bílina

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod Koby » 01 srp 2011, 12:05

U NC to je tak, že stačí do diferáku SAE 90, což je jednosložkovej... Pokud tam dáš ten co je v převodovce, tzn. 75W-90 nestane se nic, max to bude líp chráněný za studena - je dvousložkovej...


JInak význam samosvor má, pocituju to hodně často a je to bezva věc i bez driftů. Prostě v momentu, kdy by se bez samosvoru začlo vnitřní odlehčený kolo při prudší zatáčce při přidání plynu protáčet a stál tak prakticky na místě, samosvor přiřadí i to kolo druhý a tim pádem odjedeš daleko rychleji, navíc je to auto čitelnější, stabilnější - to nezmaná, že jedeš driftem. prostě je to něco mezi, fakt super věc :) hlavně na utažený vracáky někde v alpách pod plynem na jedničku, jen cejtíš jak se to zakousne do asfaltu a drží to :) A když dáš plynu ještě víc, tak ti zadek příjemně vybočí :) auto se zadním náhodem bez samosvoru už bych nechtěl :)
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod Marfil » 01 srp 2011, 13:27

Díky Koby, a teď ještě nějaký technický rádce skrze tu možnost záměny difu - slyšel jsem, že je tam nejspíš bude rozdíl v délce kardanu (1,6 vs 1,8) a montáž bez origo převodovky by pak byla nemožná...??? :?:
Aktuálně B.E.Z mx5
Uživatelský avatar
Marfil
 
Příspěvky: 497
Registrován: 27 led 2010, 11:09
Bydliště: Kolínsko

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod Pavel260 » 01 srp 2011, 16:57

nevim presne ale ja jsem menil kardan diff a poloosy.. ale co z toho je nutnost to nevim ;)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod Rudy » 02 srp 2011, 12:20

Na NB stací vymeniť len diff. A na to som došiel až keď som vymenil kardan, diff aj poloosy :D ... Jedinný problém je, že diferák so 6 rýchlostného auta ma iný prevodový pomer ako s 5 stupňového.
Ale pri normálnej jazde je rozdiel cítiť len pri výjazdoch so zátačky pod plným plynom. Po meste, a pri normalnom jazdení to cítiť nie je. Výjazdy by mali byť rýchlekšie, ale ten rozdiel je nepatrný, lebo keď sa s tatkom naháňame, tak nebadám, že by som so zátačky citelne rýchlejšie vyletel a dobehol ho.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Samosvorný diferenciál -mx-5

Příspěvekod Zaplik » 02 srp 2011, 13:39

to mě zajímá, jinej převodovej poměr. neví někdo přesně hodnoty? Bylo by docela fajn kdyby se různou kombinací převodovky a difu dalo dosáhnout větší maximálky
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 130 návštevníků

cron