NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

Příspěvekod Mike » 15 úno 2012, 11:13

Majíc novou miatu NBFL 1.8 107kw, se koukám po nějakým to koňovi navíc. Vcelku mě zaujalo, že v Japonsku má tahle motorizace skoro o 10hp víc. Neví někdo co všechno je v tom motoru jinak? Jestli je to software a třeba ostřejšího vačka, tak by to nemuselo stát raketu. Přeplňovat to nechci. Je mi jasný, že to pojede jako z praku, ale na miatě se mi líbí právě ten charakter atmosferickýho motoru. Na přeplňování a na zabití se mám jiný nástroje:)

Takže dotazy jsou vlastně dva: jaký je rozdíl mezi 107kw a 113kw verzí. Nějaký tipy jak z tohohle motoru dostat víc koňů nebo aspoň oslů? Sání, svody??? Na nějaký zázračný vzduchový filtry z megatuningshopu za 990,- v akci nehraju :D
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

Příspěvekod George » 15 úno 2012, 12:04

tohle ti nejspíš zodpoví Henry, ten to zkoumal. Mám pocit, že Japonci měli jinou výfukovou vačku... jinak pár koní naženeš výfukem a sáním no... asi bych se nebál jakékoliv ověřené značky (apexi, racing beat, monsterflow, autoexe apod.)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

Příspěvekod Pavel260 » 15 úno 2012, 12:38

tezko rict, mam na tom samym motoru komplet vyfuk od racing beat, filtr od apexi ale na brzde jsem s tim pred ani po vymene nebyl
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

Příspěvekod Mike » 15 úno 2012, 13:37

No na něco takovýho bych to viděl. A pocitově máš dojem, že to k něčemu bylo?
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

Příspěvekod riderhenry » 15 úno 2012, 16:26

On je problem uz jenom v tom, ze ne vsude se vykon uvadi stejne - zrovna v USA maji jine normy, mozna je to stejne v Japonsku. Navic Mazda uvadela vykon u NBfl vyrazne nadhodnoceny - pri zahajeni vyroby mela mit oficialne vykon 160 koni, ale velice rychle se zjistilo (napriklad kdyz se porovnalo zrychleni NB a NBfl v provozu), ze to neni pravda. V USA se kvuli tomu i vracely penize za auta atd. Ohledne vacky, co rikal Jirka, to je spis u NB, pokud si pomatuju dobre a je to celkme velky gulas - podle vseho by mely snad vsychny MX-5 NB v Evrope mit ostrejsi vacku (5A na vacce, viz: http://www.pbase.com/sjmarcy/image/124515163.jpg), ale videl jsem i pripady, kdy tomu tak nebylo - nevim, jestli je na tohle nejaky klic. Tahle vacka se v USA da koupit v ruznych shopech jako "JDM vacka", protoze tam maji prave "tupejsi" vacku, takze jsou tohle pro ne celkem levne kone. Rozdil mezi NB a NBfl je predevsim v rozmezi 2000-4000 otacek, ve vysokych otackach uz to tak vyrazne neni (melo by to opravdu byt max. tech udavanych 7 koni). Dalsi gulas je v ridicich jednotkach - je jich strasne moc a nebyl jsem schopny zjistit, jaky maji pripadne vliv na vykon (je mozne, ze se lisi jen kvuli jinym vybavam, autamtickym prevodovkam apod.).

Abych odpovedel na puvodni dotaz - mezi US/EU a JPN verzi NBfl by mel byt predevsim (nebo jenom) v pistech s vyssi kompresi (snad 10.5:1 - fakt nevim :) ). Jeste bych zminil, ze v USA maji jine "svody sani" (intake manifold), ktere jsou docela restriktivni kvuli jakemusi systemu zlepsujici emise... ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

Příspěvekod Mike » 15 úno 2012, 16:40

O tom rozdílu v normách vim, ale to je strašně malej rozdíl a je to ještě myslim v koních ne v kW, ty jsou snad všude stejný. Jinak ta vyšší komprese by ten rozdíl mohla osvětlovat.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

Příspěvekod riderhenry » 16 úno 2012, 00:07

Jo to mas pravdu, to mi nedoslo :) Ale i tak by mel byt rozdil i mezi realnym vykonem EU a USA verzi, jendak kvuli vackam, taky kvuli tomu sani.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

Příspěvekod Mike » 16 úno 2012, 11:05

Já se zatím všude dočetl, že UK, Jap a autralská verze má 113kw a US 107kw. Ale koukal jsem se teď na ebay.co.uk a všechny 1,8 2001 mx-5, které jsem otevřel mají uváděnej výkon 146hp. Tak bůhví...
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: NBFL rozdíl mezi japonskou a US/EU verzí 113kw / 107kw

Příspěvekod Svejky.tom » 16 úno 2012, 12:16

ono je taky rozdíl kůň a koňská síla, myslim, že je to v poměru 1:0,98. Třeba to taky hraje nějakou roli.
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.
Svejky.tom
 
Příspěvky: 393
Registrován: 10 led 2010, 16:38
Bydliště: Tábor


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 187 návštevníků