Novej kat nebo rouru?

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod Svejky.tom » 02 kvě 2012, 12:35

Jen tam ten kat dej. Ja tam trubku mam a v nizkech otackach je znatelny pokles vykonu a auto netahne.
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.
Svejky.tom
 
Příspěvky: 393
Registrován: 10 led 2010, 16:38
Bydliště: Tábor

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod jardaj. » 02 kvě 2012, 14:05

Svejky nevím jestli to není subjektivní pocit. Motoráři říkají nejlepší výfuk žádný výfuk !? Na druhé straně když se honí každý koník a dělá se rekonstrukce výfukového potrubí, tak za laděné svody doporučují prostupnější kat. A ještě takový poznatek který jsem osobně viděl. Kamarád prodává čtyřkolky, sponzoruje závody a má svůj tým. Protože měl na podzim nějaké výsledky které se mu nepozdávaly tak zkoušeli porovnat dvě identické čtyřkolky a u jedné z nich oddělali tlumič. Postavili se vedle sebe a byli na mávnutí odstartovaní a jeli trasu cca 300m rovinu. Podotýkám že byly obě stejné, úplně nové. Těch asi 300m byla vždy ta s tlumičem v konečné fázi asi o 5m dále. Těch rozjížděk dělali 6 a pokaždé to takhle dopadlo. Tak a babo raď.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod bmxdave » 02 kvě 2012, 16:45

Já mám laděné svody a trubku a můžu říct že cca do 3 tis.otáček má motor opravdu hodně malý výkon, vím že mx-5ky pořádně jedou až ve vyšších otáčkách ale i tak se mi to zdá v těch měnších až moc slabé :?
bmxdave
 
Příspěvky: 889
Obrázky: 1
Registrován: 28 led 2012, 17:34
Bydliště: Hodonín

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod Lukáš MX » 02 kvě 2012, 19:31

každýho věc ale trubkalyzátor to jistí :)
Obrázek
Lukáš MX
 
Příspěvky: 100
Registrován: 23 led 2010, 20:36

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod Svejky.tom » 03 kvě 2012, 00:39

No nevim. Kdyz slapnu plyn na podlahu, tak nic nic a od tri tisic to vystreli nahoru. Kdyz jsem jel s 323 se stejnym motorem a komplet vyfukem, tak jsem tam takovej hup necitil. Ale muze byt vada treba i nekde jinde. Kazdopadne si myslim ze rikacka nejlepsi vyfuk zadnej vyfuk plati akorad u preplnovanejch motoru a to jeste ne u vsech.
Podle me s katem mozna ztratis nejakyho kone ve vysokych otackach, ale pridas v nizkejch coz je alespon pro me dulezitejsi.
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.
Svejky.tom
 
Příspěvky: 393
Registrován: 10 led 2010, 16:38
Bydliště: Tábor

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod ADix » 03 kvě 2012, 06:43

ještě že jezdím spíš 3000 a více :D
...because still in progress...
ADix
 
Příspěvky: 1590
Registrován: 28 úno 2011, 13:13
Bydliště: Orlová, Moskva

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod PavelS » 03 kvě 2012, 08:48

jardaj. píše:Svejky nevím jestli to není subjektivní pocit. Motoráři říkají nejlepší výfuk žádný výfuk !? Na druhé straně když se honí každý koník a dělá se rekonstrukce výfukového potrubí, tak za laděné svody doporučují prostupnější kat. A ještě takový poznatek který jsem osobně viděl. Kamarád prodává čtyřkolky, sponzoruje závody a má svůj tým. Protože měl na podzim nějaké výsledky které se mu nepozdávaly tak zkoušeli porovnat dvě identické čtyřkolky a u jedné z nich oddělali tlumič. Postavili se vedle sebe a byli na mávnutí odstartovaní a jeli trasu cca 300m rovinu. Podotýkám že byly obě stejné, úplně nové. Těch asi 300m byla vždy ta s tlumičem v konečné fázi asi o 5m dále. Těch rozjížděk dělali 6 a pokaždé to takhle dopadlo. Tak a babo raď.


Tohle testování dvou "úplně stejných" je k ničemu podle mě Jardo...Má to strašně malou vypovídající hodnotu.

Ad vejfuk - motorkáři těžko říkaj "nejlepší výfuk žádný výfuk" - maximálně chopperisti-vyhlídkáři-randálisti :lol:

Ad kat - myslim, že průchodnej kat je lepší než trubkolyzátor - nestojí to moc, kdysi jsem sháněl v německu a pohybovaly se kolem 2500 - což si myslim, že za legální auto stojí...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod Ryba » 03 kvě 2012, 09:42

kdyby někoho zajímala teorie sání/výfuk tak hodim pár linků:
http://www.challengers101.com/IntakeTuning.html
http://www.mez.co.uk/mezporting/exhaust_length.html
http://www.engr.colostate.edu/~allan/fluids/page7/page7f.html

všechno se to točí okolo dýlky sacího a výfukovýho potrubí, to jen pro představu, jak sofistikovaný je udělat výfuk na max výkon (a dycky to bude kompromis v určitym spektru otáčk, jak můžete vyčíst v poslednim odkazu, kdy max výkon je proměnnej s rpm) a rozhodně neplatí, že žádnej výfuk = nejlepší výfuk...

Tlumiče sou pak už jen na to, aby to tak neřvalo... tim, že se tam nějakej přidá to samozřejmě rozhodí celkově proudění plynů a už to asi neni taková prdel to vypočítat, resp. tak daleko sem se eště nedostal:D

stačí se podívat na pulsjet:
http://www.youtube.com/watch?v=EEHw9lInIfg
nepotřebuje to nic víc, než správnej průměr a dýlku sání a výfuku a jede to jak ďas :D to samý platí u našich motorů...
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod PavelS » 03 kvě 2012, 10:43

Tak...na škole jsme měli fyzikáře postiženýho kroskama, tak jsme zkoušeli výpočty dvoutaktních vejfuků - hodně zajímavý... Speciálně u dvoutaktu udělá správný výfuk hodně velkej rozdíl.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Novej kat nebo rouru?

Příspěvekod Mike » 04 črc 2012, 20:43

U dvou taktu je to celý trochu jinak...ten bez vejfuku, takový tý baňky, prostě nefunguje:)
Moje zkušenost se změnou výfuku je následující: odešel mi středovej tlumič, tak jsem ho chytře nahradil trubkou. Výsledek je takovej, že to tak od 5k jede jako kráva. V porovnání s tím, jak je to do 5k mrtvý jako mrtvá kráva. Prakticky to jede hůř. Za mě buďto kat, nebo rezonátor, nebo celej laděnej lauf od svodů až nakonec.
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 143 návštevníků