bmxdave píše:Já bohužel garáž pro moji nemám takže moje "zazimování" bude trochu jednodušší: baterka pryč,plná nádrž a na střechu dojde plachta jinak asi nic doufám že zima bude jako minulá- málo sněhu a sucho. já se ji budu snažit projet aspon 1x za měsíc podle počasí protože si myslím že to není moc dobré ji nechat stát několik měsíců....
jardaj. píše:Přátelé děláte mě radost, protože toto téma je také důležité. Už 32 roků mám dvě auta, z toho bylo jedno jen na svežení a druhé dělník. Já už mám zazimované a každoročně dělám toto. Auto do garáže čisté, nakonzervované leštěnkou a přikryté prodyšnou textilií, baterka odpojená a v nádrži tolik benzínu abych mohl v maximálně měsíčních intervalech auto nastartovat a nechat ohřát motor tak aby sepnul ventilátor. Z oleje se odpaří eventuální kondenzát vody a nejsou zmáčklé dlouhou dobu stejné pružiny na ventilech. Baterku odpojit, ale kontrolovat stav nabití. Baterka vydrží velice dlouho když je stále nabitá naplno, protože když je podbitá delší dobu tak se na deskách ze sirníku olovnatého stane sulfát, který je již nabíjením nerozpustný a klesá kapacita baterky. Pryže kolem dveří a rámu předního skla natřu indulonou a nezavírám úplně aby se zbytečně nevymačkávala. Jak píše Henges střecha nedocvakávat. U auta při "kondičních" startech pustím jednotlivé spotřebiče, protože jsem nabyl dojmu že všechny elektrospoje rychleji oxydují když jimi neprochází proud dlouhou dobu. Pokud se v zimě občas jede tak je nejhorší teplá garáž kdy zkondenzuje vzdušná vlhkost v dutinách. Koroze je chemický proces, který se s teplem urychluje. A těším se na první duben.
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 137 návštevníků