NB jako jediné a celoroční auto?

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod petr007 » 11 úno 2013, 14:52

dopr píše:Presne tak. Zajimalo by mne, kolik tady tech samozvynch radcu a odborniku v tom aute vubec sedelo, natoz, aby s tim nejakou delsi dobu jezdili. Ja mam svoji Mazdu 4 roky, najel jsem s ni pres 100 000 km, v lete, v zime, na jare, na podzim, proste celorocne. V zime jezdim s hardtopem. Byl jsem s ni 5x v Italii, z toho 3x na samem jihu (Kalabarie, Sicilie) tj vice nez 2000km cesty a nedovedu si predstavit, ze bych jel na dovolenou necim jinym :)
Samozrejme ucelu, pro ktery to auto mam, tj kazdodenni radost, musi clovek prizpubosit choutky a upravam vozu, zvlaste pak pri upravach podvozku, kde je nutno myslet a koupit podvozkove dily, ktere nezhorsi charakteristiky komfortu atd. Za mne je seriovy podvozek (ne sportovni verze) ke kazdodenimu jezdeni naprosto dokonaly ve srovnani s tim, jake prinasi vlastnosti, citelnost a mrstnost a to plati i pro rozbite ceske silnice.


Poslouchat názory lidí, kteří jsou bez zkušeností je škoda času. Podstatné je co od mx-5 očekáváš. Když chceš konfortní svezení, tak to není to pravé a určitě si jí nekupuj. Ale jestli hledáš radost z jízdy a souznění s autem, osobně bych to nazval tak trochu malý návrat do automobilové historie, tak to jsi na správné adrese. Ale na todle si musíš odpovědět sám. Není problém a MX-5 urazit vzdálenost jako v obyčejném autě a v zimě určitě nezmrzneš. ;)
NB 1,8 vyrobená : 14/12/1998, LSD, SPORT SUSP, stříbrná
NC 1,8. šedá
NC 2,0. bílá
Uživatelský avatar
petr007
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 1
Registrován: 28 bře 2010, 09:18
Bydliště: Mělnicko

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod cavan » 11 úno 2013, 15:05

Jaco píše:Prave me hodne lidi od mx-5 zrazuje (vcetne rodicu a spousty kamaradu), ze v tom zmrznu, ze budu mit strechu stejnak dole jen 14 dni v roce, ze budu vydrncanej a ze si mam radsi koupit Toyotu Corollu TS. Nojo, jenze to je proste "obycejny" hot hatch a jeste k tomu nudny :(


no ak sa mi motor zohreje na pracovnu teplotu po cca 1km (v zime!) tak si neviem predstavit ako v tom mozes mrznut.. :D relativne velky motor na maly priestor na vykurenie.. ak ti ani to nestaci tak si kup verziu aj s klimou a vyhrievanim sedaciek a mozes v zime jazdit aj na adama.. a k jazndym vlastnostiam sa snad ani nebudem vyjadrovat.. ja ju mam od polky novembra a uz sa nemozem dockat kedy bude teplejsie a budem ju moct prezut na letne. ako to bude drzat na nich.. ;)
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod dopr » 11 úno 2013, 16:10

S tim jednim kilomterem v zime bych se moc neohanel. To je uplna blbost. Trva mi to cca 8km, nez je skutecne prohraty, ma ten spravny zvuk a i topeni jede na plne kule. Kazdopadne topi jak o zivot a prohreje se i rychleji, nez kdejaky osobak. Jen bych z vlastni zkusenosti neodporucil na zimu dreveny volant a kozene sedacky, ktere mam :) rukavice a vyhirvany potah to ale vyresi :D
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod cavan » 11 úno 2013, 16:42

dopr píše:S tim jednim kilomterem v zime bych se moc neohanel. To je uplna blbost. Trva mi to cca 8km, nez je skutecne prohraty, ma ten spravny zvuk a i topeni jede na plne kule. Kazdopadne topi jak o zivot a prohreje se i rychleji, nez kdejaky osobak. Jen bych z vlastni zkusenosti neodporucil na zimu dreveny volant a kozene sedacky, ktere mam :) rukavice a vyhirvany potah to ale vyresi :D


no ked idem k brachovi, ktory byva vo vedlajsej dedine, tak kym k nemu pridem tak mi uz auto kuri motorom, olej ma cca 80stupnov.. nehovorim o tom ci je motor uplne prehriaty.. :) dalsia vec je ze este ho musim vytiahnut z dvora, ale tak to je asi minuta navyse co mi bezi motor.. ked idem tych 8 km ako ty pises tak v tretine cesty uz kurenie vypinam takmer uplne.. (zhodou okolnosti mam taku cestu ked chodim cez vikend na kavu, takze to neber ako narazku.. :) ) ale aj tak sa urcite zhodneme ze sa rychlo aj vykuri, a nie je problem udrzat si prijemnu teplotu vo vnutri napriek tomu ze to je kabrio.. teda aspon ta moja s tym problem nema..kozene sedacky mam aj ja, ale vyhrievane.. a prvy moment ked do nich clovek sadne nie je 2 krat taky prijemny ako do latky, ale z druhej strany, v zime ma toho clovek predsa len akosi viac na sebe ako v lete.. ale urcite to nie je az taky rozdiel ako som ocakaval. da sa to vydrzat. a dreveny volant.. nemam, osobne mi k mazde ani nepasuje skor by som si ho vedel predstavit v aute zo 60-70 rokov, v nejakom ferrari, ale to je kazdeho osobna vec.. :) kazdemu sa paci nieco ine, a nemyslim si ze je vhodne miesat sa niekomu do vkusu.. ;)
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod riderhenry » 11 úno 2013, 17:36

V mrazech se auto zahreje spis tak za 10-15 km. Co mam zkusenost, tak na motorce i v nejvetsim teple trva min. 5km, nez je olej na provozni teplote, zatimco voda je zahrata treba nez si nasadim helmu :D
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod Andre_fux » 11 úno 2013, 17:45

S mazdou se určo dá jezdit celoročně.Zimu 2011/2012 jsem odjezdil celou s mazdou a to jsem s ní jezdil i v Alpách. Za krásného zimního počasí není problém vyrazit bez střechy i při -5°C. :) Topení kabrioletů je většinou navrženo, tak aby vyhřálo i otevřené auto.
Velikost kufru donutí člověka přemýšlet, zda opravdu všechno to harampádí musí sebou všude tahat. Navíc je i dost praktická jak dokazují fokty ve vlákně MX-5 jako stěhovák

Mám cca 190 cm a tomu odpovídající váhu a nebyl problém s autem dávat denně 1000km. Jediná nepříjemná věc je akustická pohoda při vyšších rychlostech se střechou nahoře. Při 160km/h (tachometrových) začně děsně pištět těsnění střechy u předního skla.

V zimě (-20°C - vše nad tuto teplotu je pouze chladno) začně topení topit asi tak po 3km, sedačky začnou být teplé tak po 3minutách (mám kůži s výhřevem). Jediné co zebe jsou ruce na volantu a na řadící páce.

Určitě je lepší volbou jak modla českého motorisky kokráfka v naftě a na hlínách. Proti koktávce má o dost pohodlnější sedla dokonce pohodlnější než frantíci u svých prcků.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod Sedrik » 11 úno 2013, 21:12

Se sedadlama naprostej souhlas - sedlám služební Octu II a pokud jedu 2x týdně Brno-Praha a zpět, tak mě v pátek nehorázně bolí záda. V Mazdě jsem na dovolené najezdil víc a vždy v pohodě.
Lost but not forgotten: MaX NBFL 1.8l LSD Silver Blues
BMW E90 325xi Japanrot
Sedrik
 
Příspěvky: 451
Registrován: 21 dub 2011, 19:21

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod riderhenry » 11 úno 2013, 21:13

Andre_fux píše:...Při 160km/h (tachometrových) začně děsně pištět těsnění střechy u předního skla...


S timhle problem treba vubec nemam. Ne teda, ze by bylo v aute ticho, ale nejake piskani jsem nikdy neregistroval. Popravde musim rict, ze jak v zime, tak v lete (klimu nemam) jezdim nejradeji i vsude s Mazdou. I dlouhe trasy (1000km+ na jeden zatah) nejlip zvladam s Mazdou s tim, ze me max. boli lokty ot vrdsich plastu na operkach, coz se u novejsich aut nestane.

Jinak bolest zad s Octavii muzu taky potvrdit, i kdyz jde o 1. generaci. Staci mi i 30minut a uz je to pro me nepohodlne.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod Jaco » 11 úno 2013, 21:19

riderhenry:
Takže se to tak nějak dá přežít v létě bez klimy a v zimě bez vyhřívání? :) Připlácet pres 20 tisic jen kvuli klime/sedackam se mi moc nechce.
nbfl 1.6
eternal fire.
Uživatelský avatar
Jaco
 
Příspěvky: 97
Registrován: 09 úno 2013, 17:51
Bydliště: Plzeň/Sokolov

Re: NB jako jediné a celoroční auto?

Příspěvekod MAXsport » 11 úno 2013, 21:20

Na co klimu v létě? :lol: A pokud nemáš kožený sedačky tak výhřev není potřeba ;)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 137 návštevníků

cron