Windshots..

Re: Windshots..

Příspěvekod George » 09 kvě 2010, 18:56

1) Stylebar většinou drží na 4-8 šroubcích, chycený většinou z boku u pásů na místě, kde se přidělává větrný štít. tzn žádné pevnostní šrouby
2) Stylebar nemá žádnou oporu, nemá ty zadní/přední "nohy", které by mu bránily ve sklopení, ať už dopředu nebo dozadu. Když už je má, třeba jako originál mazdaspeed rám, jsou uchyceny na tom plechu, který je nad nádrží a který ohneš rukou, tzn. neposkytuje pevnou oporu. V tomhle tkví nebezpečí, je možnost, že by se ti mohl při otočce sklopit přes sedačky a tedy i přes tvou hlavu. Co se týká funkčních rámů, většina lidí, nebo alespoň ti rozumní, na nich má alespoň tyhle pěnové návleky pro případ nárazu. V situaci, když nebouráš jsou tedy oba rámy stejně bezpečné/nebezpečné.
3) Funkční rám má na "nohou" plechové pláty, které jsou uchycené přímo na pevnou karoserii a které pomáhají rozložit sílu v případě, že by se auto otočilo na střechu, a tudíž brání jeho zmačknutí/projetí karoserií a následnému rozdrcení řidiče/spolujezdce. Samozřejmě v případě, že nebude mít štěstí jako Pavel, který přečkal otočku s NAčkem bez zranění :D
4) Pokud by funkční rám nepřesahoval přes sedačky, nebyl by funkční, ne? Zamysli se, určitě ti to dojde.
5) Funkční rám je oproti stylebaru z naprosto odlišného materiálu. Jako lehké srovnání si představ, že stylebar je udělaný z novodurových trubek, zatímco funkční rám je z lešenářských trubek.

a když uvádíš příklad, možná i vím o koho jde, uvedu taky jeden, i když tu už myslim je někde:
video je tady: http://www.youtube.com/watch?v=qMmjaaSQP08
celý článek s fotkami pak tady: http://garage-five.blogspot.com/2010/02/proc-si-poridit-rollbar.html
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Windshots..

Příspěvekod riderhenry » 09 kvě 2010, 21:59

A je to tady zase... :D byt budou vsichni tvrdit, ze to neni pravda, i style bar muze zachranit zivot nebo uchranit pred zranenim, zalezi vzdycky na mnoha faktorech, jednim z nich je i stesti ;) treba muj style bar je uchyceny na sroubech pasu, ktere by snad alespon neco malo udrzi + na tech sroubek, kde se uchycuje origo windshield. Pro me to je kazdopadne jen ciste designova zalezitost, ktera mozna plni funkci i rozpery, ale ze by to melo byt nebezpecne si nemyslim.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Windshots..

Příspěvekod George » 09 kvě 2010, 22:04

na ty šrouby o kterých mluvíš se uchycuje i oem rozpěra a nedoporučuje se na ní přidělávat ani pásy(sportovní xbody)... řekl bych dokaž, že ten stylebar něco vydrží ;) samozřejmě záleží na okolnostech, ale stylebar ti prostě nepomůže a v lepšim případě neuškodí :D
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Windshots..

Příspěvekod riderhenry » 10 kvě 2010, 01:17

no to samozrejme nedokazu, protoze me to ani tak moc nezajima, abych to nejak dohledaval :D ostatne k tomu uz jsem se vyjadril v predchozim prispevku - navic si myslim, ze sance dostat MX-5 na strechu je naprosto minimalni a mnohem vetsi pravdepodobnost je, ze ji omotas kolem stromu - takze si vsichni pujdeme rychle koupit ram, abychom zvysili svoje sance, i pres nevyhody s timto spojene? Pochopim na okruh, kde staci spatne najet do kacirku, ale jinak je to jen prehnana histerie, i kdyz nebudu tvrdit, ze bych do toho nesel, kdybych "nevedel co s penezi".

Ze stylebar "zachranil zivot" jsem nedavno slysel snad dokonce od nekoho tady z fora. O tech sroubech jsem nic neslysel, proste jsem jen predpokladal, ze asi vydrzi vic nez ty mista, kam se bezne style bary ukotvuji - je dobre vedet ze to tak asi uplne neni ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Windshots..

Příspěvekod George » 10 kvě 2010, 09:43

jééééžiš, já neříkám, ať si každý koupí rám :D já jen obhajuju, proč funkční rám namísto stylebaru :) a jaký pořád nevýhody? :D zase myslíš tu přidanou hmotnost? :D
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Windshots..

Příspěvekod riderhenry » 10 kvě 2010, 12:32

Za nevyhodu povazuju hlavne cenu, zbytek jsou neoverene spekulace, o kterych prd vim. A prave podle stejneho principu uvazovani bys mohl koupit do auta spis celoram rovnou, protoze ten ti pomuze mnohem pravdepodobneji nez nejake oblouky ;)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Windshots..

Příspěvekod George » 10 kvě 2010, 20:19

a proč jsi si tak jistej, že tam celoram nebude? ;)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Windshots..

Příspěvekod riderhenry » 10 kvě 2010, 20:57

kde ze nebude celoram? Ted nevim, jestli si rozumime, ja o tom mluvim obecne, ne o nejakem konretnim pripadu :)
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Windshots..

Příspěvekod George » 10 kvě 2010, 21:02

riderhenry píše:... A prave podle stejneho principu uvazovani bys mohl koupit do auta spis celoram rovnou, protoze ten ti pomuze mnohem pravdepodobneji nez nejake oblouky ;)


hm?
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Windshots..

Příspěvekod rimmer132 » 11 kvě 2010, 12:47

George píše:1) Stylebar většinou drží na 4-8 šroubcích, chycený většinou z boku u pásů na místě, kde se přidělává větrný štít. tzn žádné pevnostní šrouby...
...mít štěstí jako Pavel, který přečkal otočku s NAčkem bez zranění...
...Pokud by funkční rám nepřesahoval přes sedačky, nebyl by funkční, ne?


Georgi, to je nedorozumeni, ja style bar neobhajuji, prijde mi do provozu jeste vic na hovno, nez ram. Mit v aute bez prilby v blizkosti hlavy lesenarskou nebo hlinikovou trubku povazuju za stejne nebezpecne - a vyvoj automobilismu to povrzuje snahou vzdalit cestujicim pevne casti, zmekcit je a doplnit airbagy, ktere zabrani kontaktu. Z meho prispevku to snad bylo patrne :?: :idea: Pripad Pavla a prevraceci crashtest videa roadsteru je mi potvrzenim, ze se znacnou pravdepodobnosti se lze spolehnout na ram okna.
Pokud ram sedadlo presahuje, pak je velmi pravdepodobne, ze se i pri vcelku banalnim narazu posunu v sedadle a pekne se o nej klepnu, jako ten chudak, o kterem jsem psal. Viz videa crashtest panaku a pasazeru pri nehodach, kteri autem poletuji sem a tam.

Jednoduse receno, s prihlednutim ke statistice a meho stylu jezdeni me zajima, co se mi stane, kdyz skoncim ve skarpe, aute pred sebou, oboucham se o svodidla nebo mi nekdo skonci v kufru a jsem ochoten nest jiste vetsi riziko pri prevraceni schvaleneho, do provozu pripusteneho, inteligentne zkonstruovaneho auta za znacne vetsi bezpeci v 99% zbyvajicich situaci.

Jinak ten clanek byl jiny, slo o banalni tukanec na dalnici, kdy si majitel HardDogem malem privodil smutecni obrad. Vzdycky se da najit jeden pripad, ktery potvrzuje to ktere stanovisko, ale prumer z dostupnych informaci mi vychazi mimo okruh hur pro ramy. Ti konstrukteri asi prece jen vedeli, co delaji :) ;)
2003 NBFL 1.9 Memories Obrázek ...f mohéru!
rimmer132
 
Příspěvky: 97
Registrován: 08 úno 2010, 22:17

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 117 návštevníků

cron