Tak a je tu další pokračování telenovely
Auto je již delší dobu mimo působení původního mechanika, tento týden byly odvezeny i zbytky dílů k panu Oršulovi do Kuřimi. Od začátku začalo být jasné, že to ani teď ještě nepůjde tak dobře, jak se čekalo. První věc, která mechanikům zhatila první snahy o nějakou práci na autě, byly poztrácené šrouby od setrvačníku, některé uřezané šrouby flexou... Takže bylo jasné, že to ještě nějaký čas navíc sežere, o penězích nemluvě. Pak tu byly drobnosti, jako dolámané plexi budíků, uštípnutá část předního okna, rozřezané úchyty výfuku...
Tady ještě nějaké fotky práce:
Jen pro vysvětlení - tohle není foceno při přestávce na oběd uprostřed práce, to už bylo schované pod prahem, připravené na lakování (ostatně to dokazují i starší fotky ve vlákně)
Tohle je už práce nových mechaniků. Přední nosníky byly původně jen vařené (bez mého vědomí nebo konzultace). Vzhledem ke stavu a umístění se pořídily nové díly...
Nová spojka a setrvačník již na místě (díky šroubům z vrakoviště), společně se svody.
Nové tlumiče, dorazy, prachovky, pružiny, silentbloky...
Taky jsme byl překvapený, že k polyuretanovým siláčům se údajně nedají použít sériové protikusy, ale musí se upravit. Na druhou stranu mi to ušetřilo minimálně 2000, protože původní už byly tak špatné, že by bylo vhodné koupit nové...
Dále bylo nutné koupit
podruhé zadní lemy, protože byly udělány špatně (např. se nikdo neobtěžoval s vnitřním plechem, který prostě někde v prostoru končil, byly všude tuny kitu a podle mechanika byly nové plechy nabodovány v nejhorším možném místě - to ale nedokážu posoudit). Potvrdilo se i to, čím mě strašil myslím Andre, když viděl fotky opískovaných a lakovaných dílů - byly vylisované čepy z horních ramen, které jsou v podstatě samostatně nesehnatelné. Je nutné koupit celá ramena, což je investice 5000 Kč/ks. Naštěstí je měl George, který mě opět zachránil a použijí se jeté od něj...
Kdybych měl nově zjištěné škody nějak v rychlosti shrnout, tak bych to viděl řečí čísel asi takto:
ramena 2700,- (jen díky Georgovi)
plexi budíků +-0,- (jen díky Georgovi)
přední sklo 4000,-
lemy 5000,-
přední nosníky 5000,-
uřezané vysokopevnostní šrouby cca 500,-
vícepráce minimálně 10 000,-
I když jsem původně na 90% nechtěl situaci už nijak rozmazávat a řešit, další nová zjištění (a to vše zatím jen po prvních 4 dnech!) mě donutila všechno přehodnotit. I když vím, že některé položky jsou diskutabilní... Kdyby někdo měl nějaký nápad, jak postupovat, není-li na nic papír, budu vděčný za každý tip
Na závěr bych chtěl p. Koníčkovi poděkovat za dopravu dílu z Rousínova do Kuřimi zdarma, včetně pomoci při nakládání a vykládání. Taky jsem již pochopil větu, kterou jste mi řekl při loučení ("Stejně vám to dodělají nejdřív na podzim") - nelze nevidět enormní snahu, aby to tak opravdu dopadlo...