NC a meziplyny

NC a meziplyny

Příspěvekod notabenex » 09 dub 2013, 21:09

Zakládám další téma. Co říkáte na rozmístění pedálů? Jezdíte pata-špička? Špička-špička?

Já jezdím špička špička, a pata špička se ve většíně aut nevytočím (bohužel včetně MX -5). Bohužel na mou oblíbenou špička-špička má NCčko plyn a brzdu dost daleko od sebe. Jak se to zdá vám? Jinak doporučuju video od Pavla J.

https://www.youtube.com/watch?v=QQp5kH_ ... g&index=89
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: NC a meziplyny

Příspěvekod radep » 10 dub 2013, 13:22

Já mám sice NB, ale když nikdo nepíše...
Jezdím špička-špička, protože nemám dispozice průměrného japonce :) Nicméně jak píšeš, pedály jsou zbytečně daleko. Občas je vidět, že to někdo řeší jejich rozšířením.

Osobně, subjektivně, jsem z nich docela zklamaný a považuju to za největší chybu (a asi i jedinou) MX-5 v ergonomii. Na zimu jezdím se starým BMW a pedály má perfektní. Plyn je protažen až na podlahu, takže můžu řídit dle libosti pata-špička, nebo špička-špička. Nehledě na to, že na dlouhé trasy nemusím držet nohu ve vzduchu jako v mx-5, ale prostě si ji položím na podlahu a špičkou držím plyn.
Chápu, že v MX-5 to má svůj důvod a asi se s tím dají dělat pěkné techniky jízdy, ale já se s nimi moc nesžil. Mám málo kloubů na nohách :-)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: NC a meziplyny

Příspěvekod Rudy » 10 dub 2013, 13:31

Ako radep NBčko. Päta-špička som tam zo začiatku nevedel narvať, ale skušanim neviem (či som rozhýbal koleno :D) sa mi to podarilo. Už to tam narvem, ale len na rýchli medzi plyn kedy tam pätou fakt kopnem. Pomalým pohybom nohu do takej polohy nedám.

Myslým že ideálne riešenie je adaptér na plynový pedál.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: NC a meziplyny

Příspěvekod cavan » 10 dub 2013, 13:53

ja na NBFL pata-spicka bez nejakych vacsich problemov.. spicka spicka som po pravde este ani neskusal.. :D
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: NC a meziplyny

Příspěvekod dopr » 10 dub 2013, 16:34

U NB mi to jinak nez spicka-spicka nikdy neslo. Jeste bych potreboval volant o centimetr vys a slo by to uplne suprove, ale zvyklnul jsem si :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: NC a meziplyny

Příspěvekod Oliff » 10 dub 2013, 17:38

Já jezdím pata-špička a jediný ústupek který jsem pro používání téhle techniky musel udělat bylo posunutí sedačky o dva zuby dozadu, abych neškrtal kolenem o volant. Jde to docela dobře a i můj stejně vysoký kamarád, který v MX-5 seděl prvně, si to nemohl vynachválit.
Naposledy upravil Oliff dne 12 dub 2013, 12:58, celkově upraveno 1
MX-5 NC 2,0i Revolution 7/2008, dříve Mazda MX-5 NBFL Sportive 107kW/146k 10/2002
Uživatelský avatar
Oliff
 
Příspěvky: 168
Obrázky: 8
Registrován: 01 bře 2012, 04:19
Bydliště: Karlovy Vary

Re: NC a meziplyny

Příspěvekod notabenex » 10 dub 2013, 21:17

Flyin Miata dělá pěkný pedal kit

Obrázek

Někde si to asi nechám vyrobit.
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: NC a meziplyny

Příspěvekod whisper » 11 dub 2013, 10:17

Laická otázka - prečo na tom videu zošlapáva spojku 2x, resp. s tým čiastočným prerušením zošliapnutia?
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: NC a meziplyny

Příspěvekod Vavris » 11 dub 2013, 11:39

souhlasím s tím přešlapem v ergonomii. Pro japonce je to asi jasná pata-špička. My "jinak prostorově koncipovaní" evropané to máme složitější. Já jsem zcela na hraně, mít volant o cm níž, tak už při patě špičce nemám kam dát koleno. Špička-špička vůbec neprovozuju, protože mi to přijde jako nejlepší cesta, jak nechat nohu sklouznout z brzdy a zaklínit si ji pod pedálem.

wisper: klasický meziplyn. S jedním vyšlápnutím spojky je jen "falešný". Funkci to má stejnou, přínos klasického je v tom, že šetříš synchrony a když ho trefíš, rychlost ti tam vpluje sama - jinak to je v dnešní době synchornních převodovek spíš zbytečnost.
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: NC a meziplyny

Příspěvekod whisper » 11 dub 2013, 11:58

Preto sa pýtam, že ja si na mojom NA pri podraďovaní ťuknem na plyn preto, aby sa mi zrovnali otáčky. Spojku obsluhujem klasicky 0-1-0 a nerozumiem tomu, čo získam dvojitým stláčaním.
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 187 návštevníků

cron