Odstranění zadního stabilizátoru

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod seatik » 01 kvě 2013, 12:59

Nejsem znalý,ale kluci u sériových nedotáčivých imprez silnějším stabilizátorem krotí tu originální nedotáčivost a údajně to funguje...já se na to chystám časem,tak uvidíme
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod MAXsport » 01 kvě 2013, 13:09

no, někdy silnější neznamená lepší :) na FCM nebo flyinmiata o tom píšou někde..
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod widar » 01 kvě 2013, 15:03

Já to zase znám jen z teorie a simulátorů, ale nejvíc by se měl účinek stabilizátorů projevovat v zatáčce bez brzd a bez plynu, tedy uprostřed zatáčky. Samozřejmě závisí na vzájemném poměru tuhosti obou stabilizátorů, ale když chci aby auto bylo ochotnější k zatáčení a spíš přetáčivější, tak dám dopředu měkčí a dozadu tužší.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod riderhenry » 01 kvě 2013, 20:55

FlyingMiata prodava stabilizatory v sade a predni pak zvlast kvuli pouziti v soutezich, kde jsou zadni zakazane. Takze FlyingMiata doporucuje oba stabilizatory (silnejsi nez serie), prodava to tak i v podvozkovych sadach. U nabidky predniho stabilizatoru samostatne pak pisou, ze auto bude nachylnejsi k nedotacivosti. Naopak FCM pak doporucuje silnejsi predni stabilizator + seriovy nebo zadny zadni stabilizator. Na tohle doporuceni jsem nakonec i dal, protoze chci jezdit geometrii doporucenou FCM a kupoval jsem i nejake drobnejsi podvozkove dily, takze bych se rad ridil radami, ktere jsem dostal. Proc to tak ale je, po tom uz jsem se nepidil, nejak jsme v te dobe nemel chut a silu snazit se pochopit dalsi veci... :oops:
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod George » 01 kvě 2013, 21:04

i RB doporučují pracovat jen s přednim pokud se nepletu
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod riderhenry » 01 kvě 2013, 21:20

To si nemyslim, sice ja prodavaji samostatne, ale primo u predniho v popisu pro NB pisou, ze ve spojeni se zadnim stabikem budes mit fantasticke jizdni vlastnosti, nebo tak nejak :)

EDIT: Tak je to o neco zajimavejsi: The Racing Beat solid Miata rear sway bar is ideally matched to perform with our wide selection of front sway bars. While the Racing Beat solid rear bar can be fitted on any 1990-2005 Miata application, we do not recommend the use of this bar on the 2001-05 Miata models. Our testing has shown that the 2001-05 Miata exhibits low-speed oversteer that can be corrected by the addition of only a larger front sway bar. For the 2001-05 Miata application we recommend our 1.25" front Miata tubular sway bar. We have found that the use of this larger front sway bar offers a more "balanced" handling characteristic for this particular chassis.

Ve zkratce: pro FLka je vhodnejsi pouzit jen predni tuzsi stabilizator, ktery zajisti vyvazenou charakteristiku, zatimco seriovy podvozek je v nizkych rychlostech pretacivy (?). Otazka je, jestli to plati pro normalni podvozek i pro Bilsteiny verze Sport, jestli mely v USA stejne podvozky jako v EU...
Naposledy upravil riderhenry dne 01 kvě 2013, 21:25, celkově upraveno 1
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod radep » 01 kvě 2013, 21:21

Hlavní otázka... je někdo schopen sehnat silnější stabíky za dobrou cenu? :-) Z usa stojí většinou poštovné majlant... není tady někdo kdo je vyrábí?
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod George » 01 kvě 2013, 21:22

Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod radep » 01 kvě 2013, 21:36

Krom toho, že z FM stojí sada stabilizátoru 200$ a z RB stojí sada 350$... což mi přijde nepoměr :) :)
(a to ten z FM má 1" a z RB 15/16")
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Odstranění zadního stabilizátoru

Příspěvekod George » 01 kvě 2013, 21:44

ta cena od RB europe mi nepřijde tak hrozná. ano, FM to má levnější, ale FM nemá oficiální zastoupení v evropě... jedině bych mohl zkusit zjistit od známeho z německa, jestli už s jejich zastoupením nějak pokročili
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 183 návštevníků

cron