Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod PavelV » 04 srp 2013, 19:02

radep píše:Na přední přijdou kotouče EBC Ultimax (http://www.brakes4u.co.uk/itemdetail.asp?catid=17228).
A destičky ještě nevím, rozhoduju se mezi RedStuff nebo YellowStuff... ? Edit: to kašlu, objednám Yellow :-)
Brzdová kapalina EBC BF307+

Kašli na destičky EBC, radši dej na předek taky ferodo nebo lépe Hawk (HP-plus, DTC-30).
Brzdovka EBC je dobrá, ale musíš ji měnit pravidelně každé dva roky. Jestli nebudeš jezdit na velké okruhy (Brno, Most), tak je to zbytečný.
Uživatelský avatar
PavelV
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 úno 2011, 17:13

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod radep » 04 srp 2013, 19:07

Ne těhle diskuzí už mám přečtených dost... Vím, že EBC jsou nižší třída, nicméně jsem ještě ani jednou nebyl na okruhu a na street použití mi to stačí (k čemuž jsou určené, nekupuju blue)...
A už mě štve pořád číst, že EBC je šmejd, ať si lidi raději koupí DS2500... když se koukám na DS2500 tak se zase píše že to jsou šmejdy a raději už rovnou koupit DS3000... atd :-)
Yellow by neměly být špatné na běžné ježdění... tak uvidím... A jestli se příští rok jednou dostanu na nějakou akci na okruhu tak to bude úspěch :-)

Měnit brzdovku co 2 roky mi přijde jako samozřejmost, navíc v UK je ta brzdovka za cenu co u nás mají normální v obchodě... takže za mě dobrý :-)
Edit: Scháněl jsem DS2500 na předek, ale nesehnal nic v rozumné ceně... tak jsem to vzdal :-)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod PavelV » 04 srp 2013, 19:18

Na normální ježdění ujdou. První přibrždění je slabší, pak je to normál. Co nepotěší je podprůměrná životnost a šíleně práší. Jestli jsi leštič :D a máš trošku komplikovanější tvar kol, tak ty desky budeš nenávidět. Já myslím, že Textar nebo Ate udělá za podobnou cenu víc parády.
Uživatelský avatar
PavelV
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 úno 2011, 17:13

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod radep » 04 srp 2013, 19:25

Kruci, jsem doufal že práší méně :-) Vůbec věčně neleštím svoje bílé kola :-) Životnost mi až tak nevadí, brzdy docela šetřím v normálním provozu.
Upřímně nemám žádné reference na Textar nebo Ate... prolezl jsem hodně diskuzí, ale většinou se řešily Feroda x EBC x Hawk...
Jinak na ATE jezdím na BMW, brzdí líp než sjeté oem.. ale záleží na směsi a tak, dával jsem tam nějaké obyč z obchodu. A krom disku (brembo), který se mi zkroutil okamžitě po jedné krizovce, tak jsou ok.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod Zed » 04 srp 2013, 19:34

S Yellow stuffama jsem byl spokojenej, brzdily hodně pěkně, měly pěknej cit i dávkování, v podstatě nepískaly, prášily víc než dost a první zabrždění bylo vždy divné, potom už ok. Klidně bych si je vzal znovu i pouze na okresky a denní ježdění, ale mám potřebu zkusit něco jinyho a ještě účinnějšího :)
charged "beauty"
charged beast
Miata simply begs to be driven hard!

MX-5 Cup 2018 - http://mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 970
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod radep » 04 srp 2013, 19:40

Dík... já jsem s těmi referencemi na YS docela spokojenej prostě... Přijde mi to jako takový rozumný kompromis na cesty. Na to první zabrždění jsem více méně zvyklý i teď... jenom ten prach by nemusel být takový. Aktuálně jezdím na DS Performance (asi jsou už dost nečitelné) a práší se taky dost, snad to nebude změna k horšímu.
A když to bude na nic, tak půjdou do světa :-)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod PavelV » 04 srp 2013, 21:18

Souhlasím s tím co psal Zed. Jen si chce ujasnit, jak budeš auto používat? Jestli jen na Street, tak tam by mi vadilo, že budou destičky prášit, málo vydrží a že první zabrždění (taky to může být poslední) není stejný jako druhý. Stejně tak nevyužiješ brzdovou kapalinu EBC a i když třeba přes léto málo najedeš, tak bude degradovat rychleji než kvalitní normální brzdovka, která vydrží klidně čtyři až pět let. Tu její přidanou hodnotu bez pancéřových hadic, kvalitních okruhových destiček a mimo okruh nevyužiješ. Já když měl na autě kombinaci kotoučů EBC Turbo Groove a destiček Yellow Stuff, tak jsem si půjčil stejnou Mazdu s hladkým kotoučem a nějakou levnou náhradou (za destičky). Brzdilo mu to líp než moje slavný EBC, za míň peněz a bez hnědého prachu na kolech.
Uživatelský avatar
PavelV
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 úno 2011, 17:13

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod radep » 04 srp 2013, 23:32

No to jsou kvalitní informace :-) Proč tohle nenapíšete hned? Nepodložené kritiky je všude na internetu dost a dost, ale chybí info od lidí, kteří opravdu mají zkušenost (resp se někdy ztratí v braku).
Takhle, nevím proč pořád řešíte kapalinu, je to spotřební položka za pár stovek... s radostí ji vyměním co 2 roky. Z mých zkušeností už 3-4 roky na standardní kapalině nejsou ono ani na sériových brzdách a měním ji tedy co 2-3 roky. Pancéřové hadice jsou na cestě.

Jinak mimochodem: jo ate+brembo třeba brzdí pěkně, ba co víc, mají daleko prudší náběh než ty DS Perf. (a to je miata lehčí než bmw) - musím si na ně chvíli zvykat (i naopak). Chápu to tak, že obyčejné desky a kotouče můžou působit přitažlivě z jistého úhlu. Ale zkus si zabrzdit ze 130 na 0 na normálních brzdách... Dal jsem za ty brzdy (přední) asi 4000,- a málem jsem je mohl vyhodit, jak byly zkroucené (časem se to srovnalo ale pořád hází, ale seru na to už, to auto půjde pryč)... Nebo se ostřeji projet někde v zatáčkách, začnou vadnout prakticky po 2 silnějších zabržděních... Na Miatu mě ty brzdy EBC vyjdou o tisícovku více a budu určitě více spokojený :-) Chtěl bych sice DS2500 ale ta cena je prozatím trochu moc, jestli nebudu spokojený s EBC tak půjdou na auto příští rok možná.

Každopádně, poscháním tedy ještě nějaké info o Yellow vs Red vs Něco jiného (hawk, ds perf.)

Edit: Pavle promiň, teď mi náhodou vyplivnul googl vlákno "Kombinace destiček a kotoučů EBC", když jsem hledal zda se dají sehnat ty Hawk HP+ :-) vše už tam bylo napsáno...
Máte nějaký zrdoj na ty destičky Hawk? Našel jsem Racing Beat Europe za 4700,- cca... za všechny (což... je dost, ale za celou sadu se to dá akceptovat).
Edit: pf tak RacingBeat celkově vyjde na 330$ = 6500,-, což je dost brutal :-(
Naposledy upravil radep dne 05 srp 2013, 11:56, celkově upraveno 1
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod Vavris » 05 srp 2013, 08:44

radep píše:Jinak mimochodem: jo ate+brembo třeba brzdí pěkně, ba co víc, mají daleko prudší náběh než ty DS Perf. (a to je miata lehčí než bmw) - musím si na ně chvíli zvykat (i naopak). Chápu to tak, že obyčejné desky a kotouče můžou působit přitažlivě z jistého úhlu. Ale zkus si zabrzdit ze 130 na 0 na normálních brzdách... Dal jsem za ty brzdy (přední) asi 4000,- a málem jsem je mohl vyhodit, jak byly zkroucené (časem se to srovnalo ale pořád hází, ale seru na to už, to auto půjde pryč)... Nebo se ostřeji projet někde v zatáčkách, začnou vadnout prakticky po 2 silnějších zabržděních...


A měls je pořádně zasmrádnuté? Nepřipekla se ti při tom prvním 130-0 deska na kotouč? Já nechci tvrdit, že tahle kombinace je nějaké extra brzdidlo, ale nazval bych to jako "dostatečné" pro malé okruhy a okresky a za loňskou ani letošní sezonu jsem si nevšiml, že bych na brzdách ztrácel za lidma, kteří měli na MX-5 EBC... Loni na podzim jsem jezdil už se skoromrtvým předkem delší variantu CZRingu s protaženou rovinkou, kde brzdíš z cca 130-140 tacho na nějakých 40 a nevzdaly to ani po cca 8-10 kolech (nevím už přesně jak dlouho jsem jel nejdelší stint), no a na okresce imho nemají problém vůbec - zrovna před týdnem jsem jim dal poslední kouř při docela ostrém downhillu z Hrčavy dolů (dokonce i Miatovi jsem ujel o velký kus, což se mi doposud nepovedlo) a vydržely.

Jinak já měl celou sadu nových kotoučů a desek na předek/zadek za 5.300,- ;)
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod radep » 05 srp 2013, 08:59

Tak ono BMW je těžké auto - má pár set kg navíc jak Miata. A v poměru s tím má snad menší brzdy než Miata (mám 1.6). Zajeté byly dobře, jednak jsem je zajel jednak už měly týden dva v provozu a pár set km za sebou. Já mám prostě smůlu na tohle... ještě teď trošku házejí, ale už se to srovnalo, je to cítit jenom při jemném dobržďování :-)

Jinak mám nutkání objednat ty desky Hawk z Racing Beat :-( ach jo :-)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 151 návštevníků