Moja 66kW '97 začala dymiť vždy za studena a to nehoraznym spôsobom, po výmene tesnení drieku ventilov sa nič nezlepšilo a vo výsledku z toho vyšlo, že sú odýdenné vodítka sacich ventilov na 3tom valci....
Ale k veci, nejako sa to už stalo, že sa u nás kde tu povaľuje 85kW motor, a potom ešte jeden... a dalšie diely...
Teda som vybral 66kW hlavu a hodil
85kW hlavu na 66kW motor. Počas celého procesu som mal vlastne vedľa seba aj bloky aj hlavy.
A vypozoroval som toto:
Piesty na 66kw su trošku plytčie a je to vydno na hĺbe vybratí pre ventily. Čo sa týka hláv a tesnení su
naprosot také isté (kanale, ventily, hrúbka tesnenia, uloženie vačky, hydroštely...). Jedinný rozdiel ako je všeobecne známe je vo vačkách a rozdiel je zjavný hneď ako si ich môžte položit vedľa seba
85kW sú ostrejšie.
85kW motor bol z roku '91 a
66kW z roku '97 takže takmer začiatok a koniec výroby.
Čo sa týka rozdielu v správaní motora:
Ako je všetkým jasne rozdiel v kompresii o 0.4 spraví asi taký rozdiel ako zahriaty a nezahriaty olej v diferáku
Auto miesto toho aby zvedlo a človek mal potrebu preradit už pri 4000ot/min tak sa točí vyššie pretože ma dostatok vzduchu.
Rozdiel medzi 66kW a 85kW riadiacimi jednotkami pocitovo nie je žiadny a ak nejaky aj je bude v časovaní kedže zmes v priebehu otáčok je rovnaká pri jazde na jednej alebo na druhej. Tento rozdiel v časovani sa da vykompenzovat posunutim CAS bez toho aby bolo treba riadiačky zamieňať.
Ak by som do auta so spodkom 66kW a halvou 85kW sadol naslepo povedal by som že je to 85kw. Všetko bolo pomerne rýchle takže som mal možnost odviest sa v 66kW serii, o dve hodiny na tom istom motore s inou hlavou a naslende presadnúť do 85kW série.