BBR 'Super 200' atmosférický kit

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod Mike » 11 pro 2014, 10:07

omlouvám se za OT:
tiše zavidim ten italskej stroj...
musel jsem:)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2273
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod Gabriel » 11 pro 2014, 20:43

Olduc:

Hodně otázek jsi mi naservíroval. Zkusím to obsáhnout všechno v jedné odpovědi.

Jak věc chápu já, tak skutečný tunerský know-how tkví v naladění softwaru na hardware (nejčastěji alespoň výfuk, viz dále) a v tomhle případě tedy ve vzájemným naladění softwaru a vaček. V tomto nevidím rozdíl mezi BBR a moto-east, s kterým jsem do toho nakonec šel. Obě firmy si ty vačky nechaly odladit "k obrazu svému". Jeden dodavatel všech součástek nutných k téhle úpravě je jednoduše iluze. Podle všeho, co jsem v téhle věci načetl, je nejužším hrdlem jakéhkoliv zvyšování výkonu výfuk, respektive především svody. Tuhle součástku si BBR rozhodně nevyrábí samo na koleni. Kdesi jsem se dočetl, že používají svody od RacingBeat, které jsou určitě výrazně lepší, než série, ale kvalit komponentů z good-win-racing nedosahují. Moto-east navíc tyhle komponenty sami prodávají, takže v principu je to stejné jako u BBR - znají HW, na který ladí SW.

Co se přeplňování týče, tak o vnitřnosti motoru bych se nebál. Prý to bylo součástí úprav už při prvním faceliftu (NC2), že se střeva dávala kovaná. Na miata.net jsou celé zástupy lidí, kteří mají v NC turbo nebo kompresor, závodí s tím a ta auta drží.

Na reálné zkušenosti z provozu si sáhnu teprv, až to budu mít hotové. Člověk se toho o atmosferických úpravách tolik nedočte. Je to docela čerstvá věc. Volnoběh s těma ostrýma vačkama je ale zaznamenán tady: https://www.youtube.com/watch?v=S56qLcj3KPg a nějaký jízdy zde (nemá to ale velkou vypovídací hodnotu): https://www.youtube.com/watch?v=jqab5b-cL84 (navíc je to konverze za dvouapůllitr + ty vačky, což dělá ještě o pár poníků víc, než budu mít já).

Co se týká olejového chladiče, tak to je určitě věc, kterou člověk reálně může potřebovat jenom na okruhu, ale to se mě příští sezónu bude týkat. V Tvém NC2 bude určitě výměník olej-voda, jehož hlavní funkce je především rychlejší ohřev oleje v zimních měsících, ale samozřejmě zvládne i nějaké to teplo z olejového okruhu odebrat do okruhu chladícího. Spolu s tím olejovým chladičem (dávám tento: http://www.ebay.com/itm/201158753827?_t ... EBIDX%3AIT) vyvedu tak na A-sloupek budíky teploty a tlaku oleje, abych to měl pod kontrolou.

Co se týče ladění softwaru, tak tam je několik způsobů, přičemž podle všeho nejrozšířenější je platforma ECUtek. Je potřeba mít / půjčit si kabel. Ten mi půjčí jeden ochtný člen fóra (tímto znovu moc děkuji, byť stále zatím předem). Pak si člověk musí koupit docela drahou licenci, která "odemkne" tuning v řídící jednotce konkrétního auta. K tomu pak cenu za samotný tuning. Byť mi Mike z moto-east udělal cenu (vzhledem k tomu, co všechno jsem od něj koupil), žádná láce to dohromady není, ale palba taky úplně ne (450 doláčů).

BBR ten kit určitě nabízí v provedení "urob si sám". V takovém případě asi všechno pošlou zásilkovou službou, jen ECUtek kabel pak zůstává hlavní starost. Tuning samotný se dělá na dálku. Udělá se log z jízdy, podle toho tuner naladí SW a takto v několika opakováních.

Nic nebrání tomu se za mnou stavit do Prahy nebo někam na okruh, až to budu mít a můžes se s tou úpravou seznámit zblízka.
MX-5 NC 2.0 PRHT, NC2 motor, Rotrex C30-94, custom CAI, nerez výfuk od Good-Win-Racing, Bilstein B14, CarboTech brzdy (XP10+XP8), RX-8 + H&R stabíky, IL Motorsport výztuhy, oil cooler, Nissens 68527, FGR 4.1, ECU tuning by Jay (TuningDoneRight).
Gabriel
 
Příspěvky: 86
Registrován: 19 čer 2014, 13:56
Bydliště: Praha

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod hospodský » 12 pro 2014, 22:52

Já se přidám taky s otázkou.. jelikož mi odešel kat a origo nový a jeho náhražky stojí nesmysl, budu to řešit koupí svodů s katem buď il.motorsport, nebo good-win-racing a koncový tlumič.. Otázka zní- musí se dělat i nějaká úprava v ECU? Předpokládám že ne, nebo? Zatím si kompletní úpravu nemůžu dovolit, takže budu ladit "na pokračování"..
A otázka přímo na Gabriela- Na kolik tě vyšel ten výfuk od GWR i s poštou? Díky ;)
Die Kurvenstar
Uživatelský avatar
hospodský
 
Příspěvky: 459
Registrován: 28 črc 2014, 22:54
Bydliště: Valašské serpentiny

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod Gabriel » 13 pro 2014, 00:06

hospodský píše:Já se přidám taky s otázkou.. jelikož mi odešel kat a origo nový a jeho náhražky stojí nesmysl, budu to řešit koupí svodů s katem buď il.motorsport, nebo good-win-racing a koncový tlumič.. Otázka zní- musí se dělat i nějaká úprava v ECU? Předpokládám že ne, nebo? Zatím si kompletní úpravu nemůžu dovolit, takže budu ladit "na pokračování"..
A otázka přímo na Gabriela- Na kolik tě vyšel ten výfuk od GWR i s poštou? Díky ;)


Po mně svody s katem zbydou a budou za flašku. Ovšem nejdřív se musím dočkat toho výfuku. Měl mi to dovézt kamarád přes svou firmu, ale místo toho to jen leží u něj ve skladu v NY a poletí až na konci ledna. I z toho důvodu nemůžu zatím přesně říct, co mě celá ta sranda bude stát, ale bude to určitě méně než 1269 USD + cca 500 USD pošta odsud: http://www.moto-east.com/store/mazda/20 ... combo.html

Přímo z GWR totiž do Evropy (pokud vím) neposílají.

Pokud už ale aftermarket, šel bych určitě do svodů bez katu.
MX-5 NC 2.0 PRHT, NC2 motor, Rotrex C30-94, custom CAI, nerez výfuk od Good-Win-Racing, Bilstein B14, CarboTech brzdy (XP10+XP8), RX-8 + H&R stabíky, IL Motorsport výztuhy, oil cooler, Nissens 68527, FGR 4.1, ECU tuning by Jay (TuningDoneRight).
Gabriel
 
Příspěvky: 86
Registrován: 19 čer 2014, 13:56
Bydliště: Praha

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod hospodský » 13 pro 2014, 01:49

Tak to bych Tě vzal za slovo a ten kat si pak vzal! Flašky dám klidně i dvě :-) Ušetřím zatím a pak bych to aspoň poladil najednou..
Die Kurvenstar
Uživatelský avatar
hospodský
 
Příspěvky: 459
Registrován: 28 črc 2014, 22:54
Bydliště: Valašské serpentiny

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod Jirka » 30 pro 2014, 21:52

Zajímavé vlákno, budu sledovat dále, protože pokud by mne napadlo pod tu kapotu někdy šťourat, tak bez přeplňování :)

jen doplním drobnost - možná víte... Cena na stránkách BBR je bez DPH, které musíte připočíst, ale určitě vám nehrozí při zaslání do ČR platba cla.
Pokud objednáte z USA, tak vyjma dražšího poštovného vám velmi pravděpodobně přirazí clo i DPH (xy % + 21 %).
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 544
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod AndrewG » 30 pro 2014, 23:07

ja len ze v pripade zaujmu viem zapezpecit dovoz bez akychkolvek prirazok, aby sa mohol niekto vozit na mercedesoch ;)
AndrewG
 
Příspěvky: 2283
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod notabenex » 14 led 2015, 22:04

Gabriel píše:
Olduc píše:Máte někdo jakoukoli reálnou osobní zkušenost s tímto kitem od BBR? Případně o někom jiném víte?
Docela mě ta úprava láká, protože zůstává zachována atmosféra. Ani mě neláká tak celkový nárůst na těch 200 koní, ale spíše nárůst krouťáku, jehož značný nástup se posouvá o 1000 ot. dolů. Pro takové lehké hození zadkem na výjezdu by to docela myslím pomohlo.

http://www.bbrgti.com/product_details.p ... &model=531
http://www.autoforum.cz/tuning/mazda-mx ... atmosfery/


Já teď kutím něco podobného, akorát z jiných dílů. Takže z toho BBR kitu jsem čerpal jen inspiraci.

Úpravy:

1) Třídílný výfuk z good-win-racing.com (svody bez katu)
2) Velké sání (cold air intake) z moto-east.com
3) Ostré vačky (Stage 1.5 cams) taky z moto-east.com
4) Ventilové pružiny z NC2 (po faceliftu tam přišly tužší pružiny)
5) Tuning ECU taky z moto-east.com
6) Chladič oleje s termostatem (můj rok výroby nemá ani výměník olej-voda)

Výsledkem by mělo být cca 205 koní. Nechám to pak změřit na brzdě. Včera mi mechanik rozhodil motor. Budou se měřit ventilové vůle na nové vačce. Snad každou chvíli dorazí taky výfuk z USA.

Ptej se, pokud Tě cokoliv k tomu zajímá, něco jsem o tom za poslední dobu načet.


Chladič oleje je zbytečný, pokud to nemáš na okruh.. mrkni na thread na miata.net 205 PS? nevím nevím jestli se tohle dá jenom těmahle úpravama..
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod notabenex » 14 led 2015, 22:07

Ještě dodám že s BBR jsem jednal, když uvedli turbokit pro NC, ale nebyli mi velmi dlouho schopni poslat fotky jednotlivých součástí + jednání nic moc. Takže jsem se na to vykašlal a vzal to v USA.

Jinak držím palce, pak to musíme porovnat :) :twisted: :D
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod notabenex » 14 led 2015, 22:08

Jirka píše:Zajímavé vlákno, budu sledovat dále, protože pokud by mne napadlo pod tu kapotu někdy šťourat, tak bez přeplňování :)

jen doplním drobnost - možná víte... Cena na stránkách BBR je bez DPH, které musíte připočíst, ale určitě vám nehrozí při zaslání do ČR platba cla.
Pokud objednáte z USA, tak vyjma dražšího poštovného vám velmi pravděpodobně přirazí clo i DPH (xy % + 21 %).


Souhlas, po mojich zkušenostech se cena s poštou (pokud to chcete rychle) a dph a clem rovná + 50% ceny původního produktu :(
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 45 návštevníků

cron