V rychlostech nad 100 km/h se třese

V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod vodi » 28 čer 2015, 19:43

Jak píšu v názvu tématu. Když překročim 100 km/h, tak se občas celý auto nepravidelně zatřese. Neni to ani vůbec z volantu, ale ze sedačky, prostě z kastle... Měl jsem tip na horší kola a gumy, ale po nandání origo rozměru, kterej byl nově vyváženej je to úplně to samý. Podezření už mám jenom na horší pravej čep tyčky řízení, nebo na původní tlumiče, který už nemusí bejt úplně zdravý a asi maj problém pobrat kmitání tvrdší a snížený pružiny. Pak jenom geometrie. Vím, že to je dost obecnej dotaz. Ale kdyby měl někdo nějakej nápad, nebo podobnou zkušenost, byl bych rád.
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Re: V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod m8rinek » 28 čer 2015, 20:17

Dělá mi to NBfl při přejezdu drobnejch nerovností (rolety), po sundání výztuh... Už, aby byly nalakovaný, protože s výztuhama je to jiný auto...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod Spider » 28 čer 2015, 20:41

odsleduj rychlost, pri ktorej sa trasie, ci len pri urcitej, alebo od 100 hore stale. Ak je to pri urcitej konkretnej rychlosti, tak to bude najpravdepodobnejsie krivy disk. Mne sa takto trasie pri 60 km/h (aj to nie vzdy), pred aj po tejto rychlosti je auto v klude
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod vodi » 28 čer 2015, 21:19

m8rinek: Jaký výztuhy myslíš? Jestli ''brace bars'' pod zadní nápravou, tak ty tam mám všechny.

spider: to je právě to divný. Např. jedu 120 a najednou zatřese, najednou klid, pak zase. 130 to samý. Třese, klid, třese,... a jak jsem psal o diskách, tak tam mam úplně jinou sadu a neni to rozdíl. Mám v plánu navštívít geometrii, aby to alespoň přeměřili a měl bych se od čeho odrazit. Popř. kdyby tam rovnou změřili účinnost tlumičů, abych věděl jestli není problém v těch kratších pružinách.
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Re: V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod m8rinek » 28 čer 2015, 21:38

NBčko to dělalo, NBfl mi to nedělalo, mám sundané mimojiné tuto
Obrázek
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod vodi » 28 čer 2015, 22:10

Tohle je kolem katalyzátoru a asi to tam nemam. Nevím přesně. Sportive by to ale asi mít měla.
NB-FL Sportive 107 kw, 2001, H&R -35, 215/40/16, A'PEXi custom intake, EBC RedStuff
Subaru Legacy 2.0, 121kW, 2007 - daily
Škoda Felicia 1.3 MPi, 50kW, 1998 - čeká na projekt
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
vodi
 
Příspěvky: 142
Registrován: 11 srp 2014, 16:03
Bydliště: Plzeň / Vimperk

Re: V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod m8rinek » 28 čer 2015, 22:26

To teda...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod Dejvid » 28 čer 2015, 22:32

Tohle mi dělá taky, někde na 100 to začne a kolem 130ti se zase zklidní. Chová se to, jakoby byly nevyvážený kola, v mym případě mam tip spíš na uložení ramen, koneckonců silenty po 16ti letech a víc jak 200tkm už nevypadaj nejnověji...

Pak se mi auto chvěje při přejezdu nerovnosti na silnici, když je nerovnost příčná a přes celou šířku, tak je to cajk, ale jak je nerovnost jen pod jednim (zadním) kolem, tak se auto zachvěje. V jiný MX jsem krom Sportive nejel, tak to zatim beru jako vlastnost auta bez střechy s tím, že se do budoucna pokusim dodat nějaký výztuhy po vzoru sportive.. ;)
Dejvid
 
Příspěvky: 288
Registrován: 09 lis 2014, 15:29
Bydliště: Jičín

Re: V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod AndrewG » 28 čer 2015, 23:01

veľmi dobre si na toto pamatam...dosť ludí to riešilo v čase keď som kupoval moju mazdu a uzavreli to tak že to robí každá druhá miata...to sme sa bavili ale asi o NA ktorá mi aj pri jazde prisla ze sa strasne nadvihovala v serii...s lipom sa to ako zazrakom odstranilo. kazdopadne by som skontroloval tie kolesa, kardan, ci su sroby dotiahnute vsetky ako maju byt a ci nie je nejako mechanicky poskodeny...este ma napada, mas kryt pod motorom ? nezda sa mi ze by to robilo taky rozdiel ci tam je alebo nie, ale clovek nikdy nevie
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: V rychlostech nad 100 km/h se třese

Příspěvekod radep » 28 čer 2015, 23:57

vodi píše:Např. jedu 120 a najednou zatřese, najednou klid, pak zase. 130 to samý. Třese, klid, třese,... a jak jsem psal o diskách, tak tam mam úplně jinou sadu a neni to rozdíl.


Přesně tohle mi dělaly disky... stejná situace jako ty... Dvě různé sady disků, nespočet pneumatik na nich a k tomu nespočet vyvážení v pneuservisech :-) Sem tam to dělalo v rychlostech 110-125. Přestalo to, až když jsem jednu sadů disků odnesl na renovaci - srovnání do firmy, která se tím opravdu zabývá... 2 disky byly koplé, vyvážit sice šly, ale způsobovalo to tohle. Takže za mně, zkontrolovat kopnuté kola, nechat srovnat a pak až vyvážit.
Kopnutí kol můžeš lehce zkontrolovat i doma, tím že je zvedneš a otočíš s nima a budeš sledovat vnitřní okraj disku. A něco si vedle něj dej jako referenční bod, ten pohyb může být 1mm.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 109 návštevníků

cron