Tak jsem zkoušel a sám jsem nic nevykoumal. Smířil jsem se s tím, že je to nad mé začátečnické znalosti, auto jsem dal do servisu a těšil jsem se, jak se podělím o výseldek. Bohužel se nepodařilo nic objevit ani v servisu. Sice mi chvíli svítila kontrolka motoru, ale ta zhasla než jsem se do servisu dostal a diagnostika už nic neukázala. Jediné, co bylo ověřeno, je, že od pedál, přes lanko po klapku je vše OK.
Nicméně jsem měl alespoň možnost se problému za volantem trochu víc věnovat. Vypadá to, že vybrace asi půjdou od nějaké mechanické součásti (kdo by to byl řekl
a budou se projevovat právě v oblasti pedálu. Objevují se jenom při akceleraci a deceleraci. Nemají souvislost s otáčkami, ale jenom se změnami plynu. Když jsou otáčky konstatní, je vše OK, ale jakmile začnu přidávat nebo ubírat plyn, drhnutí se projeví. Není zase tolik slyšet, ale je "v noze" cítit. Jakýkoli nápad mě potěší (krom nápadu "hoď to do šrotu" nebo "za pět tisíc si ten vrak s těžkým srdce odkoupím"
).
Jinak kdyby tu byl nějaký zkušený Šaman přes mx-5 z Brna a okolí, který by si byl ochotný udělat čas a auto zkusit projet, rád se na nějakém termínu domluvím. Přes zimu to chci dát dohromady, ale moje diagnostické schopnosti jsou pouze na úrovni - něco není v pořádku - pokazilo se to.
Ještě jako další tetail jsem chtěl jenom uvést, že od středového tunelu u pravé nohy jde celkem teplo, čehož jsem si dřív nevšiml, Ale očekávám, že tohle "vyhřívání je součástí každé NB díky jednoduchosti auta. Kdyby to ale náhodou byl příznak, tak ať víte všechno.
Díky za případné rady a ať vám to jezdí.