Advanced timing - změna předstihu zapalování

Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod vhml » 05 lis 2015, 18:44

V americe celkem populární úprava. Zkoušel jí někdo z vás? Trochu mám strach, aby to nedopadlo jako moje nadšení pro exhintake mod , které mají evropská auta už ,,od výroby"
Pokud ano, jaké předstihy jste zkoušeli? U jakých jste skončili? Provozuju to zpravidla na 100 oktanů, takže by to nějaký potenciál mít mělo.
Řešil bych to pravděpodobně rozfrézováním snímacího kolečka na řemenici. http://5xracing.com/i-6330020-5x-racing ... miata.html
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod Rudy » 05 lis 2015, 19:35

Znovu ja :D

Advance a retard timing som robil elektronicky piggy-backom, a vždy vyskušal zrýchlenie, odozvu... oproti drujhej tatkovej mazde, šli sme vedľa seba a na kyvnutie ruky dali plný plyn...
Kedže pevným zvýšenim predstihu sa dostaneš trošku rýchlajšie k maximu mometu tak krivka sa nezmení len posunie a teda zas pri vyšších otáčkach ho skôr strácaš. Takže to ako to posunieš je na tebe a na tom ako auto používaš. Ja som išiel od 4° až po 8° bez detonácii (98 oktan). Ak potrebuješ max krutiak pred 5500 tak ti to pomôže.
Výsledok bol taký že zrýchlenie z miesta sa zlepšilo o málinko. Ale pri roll štarte na 3jku auto šlo rovnako ako seriová 1.6 proste hned po preradení to pomohlo, ale k obmedzovaču to nebolo ono. Tak som teda až po 5500 postupne znižoval advance a po 5500 išiel do retard timingu (teda pokúsil som sa sploštit krivku krútiaku). Tam som mal navrh už vždy. Ale rozdiel bol taký, že pokial by nebolo vedla mňa auto na ktorom nebola spravená úprava a nevidím, že som trošku rýchlejši tak o tom neviem.

Postupne ked som vymenil sanie, časovanie nechal ako som opísal, vymenil zvody a zadný back box tak som to začal cítit.
A najvačší prínos, taky že to bolo hned cítit bol zandý tlmič (back box) ten stock tlmič velmi obmedzuje výkon. Na skúsenie toho či to je to čo hladáš, ho stačí iba zhodit. Tak isto s tym advancom... adapter z 1mm plechu keď to bude ono, tak nejake permanentné riešeie.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod vhml » 05 lis 2015, 20:14

Máš fotku jak jsi řešil adaptér? Zatím se mi nepovedlo žádnej vymyslet. A radši bych to posunul zatím jen na rychlo na ozkoušení, než shazovat řemeny a posouvat kolečko.

O výfuku taky už delší dobu přemýšlím. Nejradši bych vyhodil katalyzátor a střed a nechal jen sériový zadek. Jezdíval jsem to takhle na kdysi felicii a byla to rozumná kombinace. Ale nevím jestli je střed expanzní a nebo absorbční a nemá ho tak smysl vyndavat.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod MAXsport » 05 lis 2015, 21:37

U NA je to trochu jednodušší, ale něco je napsané i tu - http://www.miata.net/garage/ignition.html#Advancing
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod vhml » 05 lis 2015, 21:48

Vím vím. NA to má štelovací. NB napevno a je tak potřeba s tím pohnout nějak jinak a právě u adapteru na čidlo si nedovedu představit jak se tam vejít s adapterem, šroubem co ho drží a zároveň i šroubem co drží čidlo.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod Rudy » 05 lis 2015, 21:54

vhml píše:Máš fotku jak jsi řešil adaptér? ...

ja som to robil cez piggyback elektronicky ale kolega to robil s adaptérom, ako som pisal len dočasne riešenie na otesotvanie či to prospeje. A to konkretne tenky plech(koli mimalnemu vyoseniu jadra VR snimača) s dvoma dierami, jedna s narezaným závitom na snímač druhá na pôvodny úchyt. Samozrejme si obmedzený minimálnym advanocom. Pokiaľ ale vyrobíš konzolu v tvare U a snímač otočíš o 180° pozdlž jeho horizontalnej osi tak úchyt bude pevne na motore a snimač budeš posuvať bez toho aby sa nemohol prekrývať so šróbom na motore. Ale možno ani na to tam nie je dost miesta to mi len teraz prešlo hlavou. :)


vhml píše:O výfuku taky už delší dobu přemýšlím. Nejradši bych vyhodil katalyzátor a střed a nechal jen sériový zadek...

Neviem ako je prichodný katalizátor, ale medzitlmič je absorbčný s takmer rovnakým vnútorným primerom ako zvyšok výfuku. Na VVT motoroch je midpipe skoro rovnaký čo sa týka ohybov a výroby (nie je kompatibilný). Ale na zandom tlmiči zväčšili priemery, respektíve použili inú technologiu ohýbania rur a celkovo je priechodnejší. A myslým keď to zmenili v mazde aby mohli dosiahnut len o trošku viac výkonu je dokaz, že back box je treba upgradnuť. Ideálne zvody z VVT a zadný tlmič z VVT.
Bohužiaľ neviem k tomu najsť fotky, lebo obe veci som riešil prvý rok čo som vlastnil mazdu.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod vhml » 05 lis 2015, 22:10

Otočit snímač o 180 by asi šlo, to je dobrá myšlenka, zkusím se na to podívat.

Takže u výfuku říkáš neřešit střed ale konec? Můžu zkusit nasadit nějakej průchozí tlumič i dozadu co to udělá.

Je mi jasný, že takhle žádný velký koně neudělám. Ale pár drobností přes zimu ,,zadarmo", tak proč je neudělat...

[
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod Rudy » 05 lis 2015, 22:22

Toto bol môj setup
Obrázek
Obrázek

Minimálne pre mňa so všetkých N/A úprav pri ktorých nemusíš otvárať motor to bol jedinná hneď znatelná úprava. Ale ako som písal išlo to a bolo to hlučné takmer rovnako ako keď tam ten rezonator nebol. Takže len vyhoď tlmič a skus či to stojí za to.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod vhml » 05 lis 2015, 22:24

A tys teda střed a kat nechal a dal jsi tenhle průchozí zadní tlumič? Nemáš nějaký video zvuku/hluku?
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod Rudy » 05 lis 2015, 22:25

Presne tak. Mal som HKS 4-2-1 zvody, stock midpipe a tento rezonátor.
EDIT: Zvuk pekný ale pri dlhšej ceste otravný ako čert. Preto som teraz išiel do veľkého absorbčného magnaflow. Ktorý je stále ľahší ako originál.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků