"drhnutí" plynu při sešlápnutí a povolení plynu

Re: "drhnutí" plynu při sešlápnutí a povolení plynu

Příspěvekod widar » 06 lis 2015, 09:04

A zvuk by měl zmizet už po našlápnutí spojkového pedálu cca 0,5-1 cm. Kdy se spojkový válec přitlačí na vypínací páku.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: "drhnutí" plynu při sešlápnutí a povolení plynu

Příspěvekod TeeJay » 06 lis 2015, 12:57

widar píše:A zvuk by měl zmizet už po našlápnutí spojkového pedálu cca 0,5-1 cm. Kdy se spojkový válec přitlačí na vypínací páku.

Tohle, co popisuješ, mi to dělá taky, ale to je jen jemný vrčení, který je slyšet i na neutrál, i když auto stojí na místě, a jde opravdu od spojky. Když spojku vyšlápnu, stačí trochu, i na ten neutrál, vrčení je pryč.
Ale pak je tu druhej zvuk, při rozjezdu na 1., 2. a 3. převodový stupeň - fakt "zpátečkovitej" zvuk.

A proč to píšu znovu - ty dva zvuky jsou úplně jiný. Nevím jistě, jestli jedno souvisí s druhým, ale třeba jo :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: "drhnutí" plynu při sešlápnutí a povolení plynu

Příspěvekod widar » 06 lis 2015, 13:37

Cikádu umlčíš řádným promazáním místa kde je v kontaktu hl. spojkový válec s pákou co přenáší tlak na vypínací ložisko spojky. (žiju v domnění, že jsem to tu někdy předloni popisoval).
Co je ten druhý zvuk netuším, tipnul bych to na nějaký "problém" v převodovce/diffu.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: "drhnutí" plynu při sešlápnutí a povolení plynu

Příspěvekod phantomond » 13 lis 2015, 09:55

Podle posledních indicií to vypadá na převodovku, trochu se zhoršilo řazení. Přes zimu bude podrobena generálce, tak pak dám info, jak to dopadlo.
Uživatelský avatar
phantomond
 
Příspěvky: 292
Registrován: 22 zář 2015, 16:30
Bydliště: Brno

Re: "drhnutí" plynu při sešlápnutí a povolení plynu

Příspěvekod MAXsport » 13 lis 2015, 11:22

widar píše:Cikádu umlčíš řádným promazáním místa kde je v kontaktu hl. spojkový válec s pákou co přenáší tlak na vypínací ložisko spojky. (žiju v domnění, že jsem to tu někdy předloni popisoval).
Co je ten druhý zvuk netuším, tipnul bych to na nějaký "problém" v převodovce/diffu.

nemyslíš pomocný spojkový válec? popis by souhlasil :)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: "drhnutí" plynu při sešlápnutí a povolení plynu

Příspěvekod phantomond » 02 čer 2016, 09:28

Ahoj.
Tak jsem postupně stále řešil co by mohlo drhnutí / vibrace při pohybu plynovým pedálem způsobovat. Vyměnil jsem siláče motoru, a nezměněno, tak jsem na to teď šel z druhého konce. Když jsem byl teď pod autem, zatlačil jsem zespodu (docela velikou silou) na diff a zvedl se cca 2 -3 mm. Nicméně to bylo působení silou jednoho vola, který není úplné lamželezo ( byť ani chcípák, při klikách zvedám svůj metrák, tak asi tak). Každopádně si říkám, jestli nejsou siláče diffu už v háji. Přijde mi, že tolik by se to hnout nemělo, ale nemám zkušenost, tak jdu pro radu.
No a jak si s tím tak hejbu, tak zkontroluju i kardan, a koukám, když na něj zespoda zatlačím, má taky vůli a hne se (nahoru dolů, nejde o otáčení) tak o 1-2 mm (víc doufám ne, ale pral jsem se s tím v neděli, tak teď nepamatuju, kolik přesně). Každopádně by mě zajímalo, jestli nemůže být problém právě tady, a hlavně by mě od vás zkušenějších zajímala informace, jestli je takový pohyb normální nebo ne. Chápu, že diff bude mít na siláčích nějakou vůli, ale přišlo mi, že se pohnul moc při vynaložení pouze lidské síly. Kardan mě pak trápí o to víc, nepřijde mi to normální, ale nevím, jak to s mx-5 je.

Další test byl děravý výfuk (ucpání rukou), a ten taky asi není úplně ve formě, což by vibrace pedálu taky mohlo způsobovat. Kdyby někdo měl nějakou spolehlivou metodu na test těsnosti výfuku krom ruka pocit, budu rád :D Takže tímto prosím o odborná vyjádření a pokud možno i doporučení řešení. Já se momentálně přibližuje k řešení svrhnout ze skály, ale pořád je mi mazdičky líto :D
Uživatelský avatar
phantomond
 
Příspěvky: 292
Registrován: 22 zář 2015, 16:30
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 85 návštevníků

cron