Miata za jízdy chcípla

Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod TeeJay » 17 pro 2015, 16:27

Dneska se mi stala divná věc.
Jedu do školy stejně jako vždycky, studenej motor, lehká noha, a kilometr od domu při cca 70 km/h na pětku mi najednou chcípnul motor.
Divný. Zastavím, nastartuju a jedu dál.
Jedu dalších 5 km a na začátku vesnice cca ve 60 km/h na pětku mi to opět chcíplo. Tentokrát to ale bylo jinak - už mi nešlo nastartovat...
Tak jsem úspěšně asi 20 minut překážel, domluvil si odtah... a pak se mi najednou nastartovat podařilo, na první pokus a rychle, jako když je všechno v pořádku. Ale zůstala svítit kontrolka.
Už jsem dál štěstí nepokoušel a jel radši zpátky domů.

Co teď? Ještě včera jsem jel stejnou trasu (50 km celkem) úplně bez problému, s tím rozdílem, že dneska je mokro.

Svým hobby odhadem tipuju, že problém bude někde v téhle skupině - palivový čerpadlo / palivovej filtr / svíčky / kabely.
Palivovej filtr, svíčky a kabely už jsou pár dní na cestě (kupoval jsem je preventivně), palivový čerpadlo jsem neobjednával.

Hádám, že když svítí kontrolka motoru, zbývá to napíchnout na diagnostiku, která mě učiní moudřejším, je to tak?
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod mastercs999 » 17 pro 2015, 16:42

Já bych čistě preventivně zkontroloval, jestli máš dobře/pevně zapojenou baterku. Moc si nemyslím, že to je tímto, ale jistota je kulomet :D
Uživatelský avatar
mastercs999
 
Příspěvky: 194
Registrován: 25 zář 2012, 19:30

Re: Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod mojžo » 17 pro 2015, 16:48

Ak studený motor chytá a teplý nie, prípadne teplý po určitej dobe chytí, tak máš pokazený snímač polohy vačkového hriadeľa - ten bazmek čo trčí vpredu z veka ventilov.
na sto percent
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod TeeJay » 17 pro 2015, 17:02

@mastercs999 - i když auto nechtělo nastartovat, motor celou dobu točil a "snažil se", takže baterka je ok.
@mojžo - nikdy se mi to nestalo, až teď, navíc poprvé, když chcípnul, to bylo přesně po 1 km jízdy, to byl motor stále ještě studený, nevidím hlavně důvod, proč by chcípnul během plynulý jízdy (edit, aha, už ho vidím :D )

Objednávám diagnostiku a uvidím...
Naposledy upravil TeeJay dne 17 pro 2015, 18:30, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod m8rinek » 17 pro 2015, 17:43

čidlo vačky, nebo kliky ;).
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod TeeJay » 17 pro 2015, 20:37

Dvě nová zjištění.

1) Pod kapotu jsem našel uvolněnej šroub, asi u toho čidla polohy vačky (jestli je to ono) :) ale když tak koukám na starší fotky, tak už to musí být delší dobu, jen to nějak unikalo mojí pozornosti.
Nevím sice, k čemu tam ty dva dvojkabely spojení mají, ale asi tam být má, tak jsem to přišrouboval.
Obrázek

2) Nastartoval jsem, volnoběh super, nechal jsem to dvě minuty běžet, nic nevypadalo špatně... sednul jsem do auta, že to projedu, po deseti metrech mi to v zatáčce málem chcíplo, ale dobrý, a za dalších deset metrů, když jsem se začínal rozjíždět, to chcíplo. Tak jsem zase nastartoval, volnoběh lítal sem a tam (cca 700-1700 RPM) jako střelenej a za chvíli to zase chcíplo. Pak už jsem nenastartoval, takže jsem to zase odtlačil domů.

Čidlo polohy vačky je to na první fotce? A čidlo polohy kliky předpokládám zepředu dole... je tam každopádně všude dost kabelů.
Obrázek
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod mojžo » 17 pro 2015, 20:42

Tá skrutka čo chýba vyzerá to drží tie zemniace káble. dôležitá vec.

Skúsil by som ešte jednu vec vyskúšať - nestojí to skoro žiadne prachy a môže to výrazne pomôcť: skús namontovať nejaký zemniaci kábel medzi motor a karosériu - čiže napríklad pod nejakú skrutku od veka ventilov a pod nejakú skrutku/maticu na karosérii. Mne toto pomohlo keď sa tak nejako divne choval motor

čidlo polohy vačky: máš VVT motor, takže čidlo vačky je vzadu na veku ventilov namontované zhora.
https://lh5.googleusercontent.com/-RQmJ ... MG1113.JPG

Na fotke tam kde je poznámka "CAS"
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod TeeJay » 17 pro 2015, 20:54

Zapomněl jsem zmínit - kontrolka motoru přestala svítit.

Mojžo, za pokus nic nedám... ale až zítra, dneska mám učení na zkoušku, na kterou pojedu autobusem :cry:
Naposledy upravil TeeJay dne 17 pro 2015, 21:15, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod mojžo » 17 pro 2015, 20:56

Chce to záložnú MX5! :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Miata za jízdy chcípla

Příspěvekod TeeJay » 18 pro 2015, 00:01

Haha za další fáro by mě doma zabili. Brácha, kterej auto nemá, by ale měl možná radost... :D už na něco šetří, Miata to ale určitě nebude :(
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 107 návštevníků

cron