Moc pěkně to můj parťák Widar popsal, tak snad přidám jen pár strohých čísel a moje zhodnocení.
- celkem na výletě ujeto necelé 2t. km (Brno - Ring a zpět vč. čtyř okruhů a nějakého pojíždění kolem)
- po cestě tam jsem si změřil spotřebu (což jinak nikdy u zábavního auta nedělám) a byl jsem překvapený: při stálém dálničním tempu ca. 130-140 nějakých 6,8 litrů na sto! Asi se projevily zde přiznivě ty delší převody - viz. níže
- mám na NB 1,8 za 5q-převodovkou delší stálý převod 3,9, který se montoval s 6q, což celkově převody prodlužuje. Na vyhlídkové projížďky krajinou ideálně s krasavicí vedle sebe nebo na dálniční přesuny je to výborné, ale samozřejmě dynamika utrpěla, takže na lámání časů na okruhu to není. Bylo to cítit i na Ringu - viz. poslední video, kde jsem v táhlém stoupání před velkým karuselem podřazoval ze 4 na 3.
- ty 4 kola na Ringu stála 100 €, což není zas tak málo, ale ani jednoho € z toho nelituju - byl to pro mě rozhodně benzínový zážitek roku a určitě bych se tam chtěl podívat znova !!!! Už bohatší o pár zkušeností:
- pokud tam nedorazím s dostatečně rychlým autem ( a nenaučím se současně přiměřeně řidit) nevyrazím na trať o víkendu. To aby jeden v naší milované, ale v tamních měřítkách fakt pomalé Mazdičce skoro pořád hlídal zrcátka a uskakoval z cesty všem těm pekelně rychlým GT3, M3, RS3 atd. Ideální kombinace: o víkendu koukat, nasávat atmosféru, popř. pivo a užít si to, a na trať vyjet v klidu v pracovní dny
- věnovat před výletem čas aspoň částečnému nastudování trati - simulátor nebo aspoň video. Fakt se mě to ze začátku zdálo nezapamatovatelné a i když nemám úplně nejhorší optickou paměť, teprve snad v poslední jízdě jsem začínal mít pocit, že už se trochu orientuju v prostoru a čase. Je to fakt peklo, spousta podobných pasáží, slepých horizontů, ......
- a závěrem něco pro pobavení: už tam nikdy nepojedu s archivní brzdovou kapalinou! Widar před cestou poctivé vyměnil za novou, protože už byl na to čas, a já jsem tam z lenosti nechal náplň neznámého stáří. No a pak v prvním kole na Ringu, když jsem ještě zbytečně moc brzdil, mně kupodivu začal pedál pěkně měknout
! Po dlouhém sjezdu před nájezdem na most v Adenau fakt nic přijemného! Tak jsem v dalšich kolech už tolik nebrzdil a už to dojezdil bez problémů, ale stejně si tu brzdovku před dalším výletem na Ring asi radši vyměnim
Tak asi tak .....
Končim s pozdravem "Ringu zdar!"