Magda - NBfl 1,8 Sportive

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod Rudy » 28 led 2016, 23:12

vyzerá to skvelo, žiadne zjednodušovanie...

Prečo práve cold side? Zatial mal s tým každy len komplikácie s provonaním s hot side (iba jedn aplynová klapka, teplota vzduchu). Aj keď to samozrejme vyzera krajšie všekto pekne uložene nič prebytočné...
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod m8rinek » 29 led 2016, 01:51

Coldside protože se mi to řešení líbí víc, neřeším žádný chladič a zbytečně neohřívám kompresor. Aktuálně jediné čím si nejsem jist je velikost kompresoru. Mám malý Eaton M24, který dává 393ccm za otáčku, na druhou stranu se seriovým KP a zbytečně moc přeplňovat ani nemohu... Na netu bohužel zkušeností s tímhle cvrčkem mnoho není...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod Rudy » 30 led 2016, 00:35

Ja si myslím že by si mal isť rovno do m45.
Lebo ak budeme optimisti:
Budeme rátať, že volumetric efficiency neupraveného motora je iba 85% (to číslo som niekde našiel, pokiaľ použiješ nasledujúci výpočet na vypočitanie VE na základe nejakeho setupu kde je známy supercharger, známy objem a max boost tak ti vyjde číslo blízke 0.9 až 1.0 čo nie je úplne možné, ale hlavne preto, že tam nie je zarátaná teplota vzduchu, tlak...)

Ďalej rátajme, že pri 14400 otáčkach má M24 ešte nejaku účinosť(myslim, ale že je to moc vysoko, hlavne ak učinost linearne klesa s veľkosotu rotorov a teda pri porovnani s M45 a M62 by pri týchto otáčkach M24 už mal ísť naprázno).

Objem motora... 1.8L
Volumetric efficiency... 85% (učinosť motora z pohľadu nasatého vzduchu k jeho objemu)
Objem premiestneného vzduchu pri jednej otáčke kompresoru... 24ci (0.39329L)
Pulley ratio... 1:2 (na otáčku motora spravy kompresor 2 otáčky)
Max rpm.. 7200
Boost... ???


85% x 1.8 x 7200 / 2 = 5508 litra/min (spotreba vzduchu motora pri 7200 otáčkach)
2 x 7200 x 24ci = 5663.376 litra/min (objem vzduchu premiestneny kompresorom pri 7200 otáčkach)
boost ratio = 5663.376 / 5508 = 1.0282 (v podstate absolútny tlak za kompresorom)
boost = 1.0282 - 1.0 = 0.0282 bar (relatívny tlak -> boost)

A to za predpokladu, že vzduch ostáva rovnakej teploty, ale bohužial sa zahreje a tým sa zníži jeho hustota.

Dalo by sa isť agresivnejšie s pulley ration dosiahnuť maximalne otačky pri ktorých je kompresor učinný pri 5500 otáčkach kedy je aj maximalny moment motora.

To znaena
Pulley ratio... 1:2.72
Max rpm.. 5500

85% x 1.8 x 5500 / 2 = 4207.5 litra/min
2.72 x 5500 x 24ci = 5883.6184 litra/min
boost ratio = 4207.5 / 5883.6184 = 1.4
boost = 0.4bar

No to znovu za predpokladu, že možeš ten kompresor točit tak vysoko ako aj m45. A navyše za touto hranicou to kôli teplote vzduchu a strate účinosti pravdepodobne motor priškrti a nepôjde ani tak ako atmosféra. A či by to dlhodobo vydržali pri skoro 20000 tie dve male ozubenie ktore sú v kompresore je otázne.


Samozrejme to to je ten najjednoduhší výpočet a je tam veľa premenných (A/F ration, atm. tlak, teplota) a navyše som tam možno spravil chybu :)


m8rinek píše:... na druhou stranu se seriovým KP a zbytečně moc přeplňovat ani nemohu...

môžeš tlačit aj 0.9 baru, potom sa dostaneš na hranicu výkonu kedy ohneš ojnice. Piesty to s dobrym časovaním a zmesou zvládnu tak ako aj hlava.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod m8rinek » 30 led 2016, 15:16

Rudy díky moc za výpočet. Podobně jednoduchý se mi nepovedlo najít, samozřejmě chápu, že nějaká nepřesnost tam bude, když vstupní data jsou takhle ,,ořezaná,,.

Jinak jsem asi vyřešil windschot. Použiji aftermarketový pro NA, NB, jen vyrobím nové úchyty a budu ho montovat za rollbar. Snad bude jeho funkce zachována...
Přílohy
DSCN4961.jpg
DSCN4960.jpg
DSCN4959.jpg
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod m8rinek » 31 led 2016, 21:14

Tohle si přímo říká o decat....
DSCN4966.jpg

Takže chcete někdo příruby? :D
priruba.JPG

No ale svary snad horší než u škodovky. Ovařím zvenku a vnitřek zabrousím...
DSCN4967.jpg

A když je tedy M24 malá zkusíme M65
$_57 (1).JPG
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod PavelS » 02 úno 2016, 09:05

Tyhle clony už jsou jak auto se sibrem twle :-D
výfuk pěkně pak nafot,tomu fandim :-)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod m8rinek » 09 úno 2016, 17:43

Z venku parádní svody od hlavy zevnitř zas taková hitparáda nejsou. Na každé přírubě vnitřní svár o převýšení až 2mm, který zmenšuje světlost kanálu. Svod sesazený z dílců s trubkami nedolícovanými trčícími do kanálu. Trubka EGR která trčí do kanálu víc jak centimetr... Vše napravit nejde, ale pomoct se tomu dá. Příruby jsem ovařil z venku a vnitřní svary zabrousil. Nepokoušel jsem se o nějaké lícování, to by vyžadovalo práci i na hlavě, pouze jsem odebral to co vyloženě trčelo do kanálu.
DSCN4984.jpg
Svod z venku - ovaření

DSCN4986.jpg
vnitřek

DSCN4985.jpg
detail kanálu

DSCN4988.jpg
strana k výfuku - lehce jsou vidět trubky uvnitř

Nedělám si iluze o zásadním přínosu, ale toto by měl být základ...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod vhml » 09 úno 2016, 17:51

Taky se do toho budu muset pustit a zrušit rovnou i katik.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod m8rinek » 09 úno 2016, 17:56

Příruby budou hotové v pátek a myslel jsem i na Tebe :D.
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Magda - NBfl 1,8 Sportive

Příspěvekod m8rinek » 10 úno 2016, 17:24

Pokračování dekateronu... Nyní už jen čekačka na příruby, takže po víkendu pokračujem...
Přílohy
IMAG1919[2].jpg
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků

cron