Pro pripadne budouci hledace a novacky pridam nekolik svych postrehu do tohohle starsiho tematu.
Reroute jsem delal na NA 1.8. Pouzil jsem kit od Whispera, KIA housing termostatu a hadici jsem poskladal z ruznych dilu (dve silikonova kolena 45°, kus nove rovne hadice, casti puvodnich hadic). A ted k tem postrehum:
- u 1.8 nestaci pouze otocit vstupni hadici do chladice o 180°; je potreba vytvorit Z kus namisto puvodniho L
- KIA housing ma vetsi prumer nez mazda (asi 35 mm oproti 32 mm). Narvat mensi hadici na jiz namontovany housing je fakt fuska, az skoro nemozne - takze pozor....
- reroute neni kompatibilni s EGR - potrubí vede primo v miste, kam prijde spacer a housing termostatu. I tak je zde malo prostoru, neumim si predstavit se tam jeste vymotat s EGR potrubim
- pro vyvedeni hadice z housingu termostatu mi prekazela hadice vedouci ke spojkovemu valci; musel jsem trochu priohnout drzaky, abych se s obema hadicema vyhnul, jejich kontaktu ale asi zamezit nejde (zde mozna pomuze pouzit housing z NA 1.6, ktery by mohl mit vyvod vodorovne; KIA housing miri mirne dolu - pro mnou zvolene vedeni hadice zase prinosnejsi)
- zadni spacer z kitu jsem musel trosku ubrousit na spodni strane - kolidoval s prirubou prevodovky - a pro lepsi manipulaci jsem ubrousil hranu ze strany smerem k sani kvuli zatce v hlave
- coil pack lze umistit zpet bez rezani, pouze s vyndanym gumovym ulozenim tretiho sroubu. ALE po utazeni se opre o cidlo teploty, ktere na 99% nevydrzi a praskne. Tudiz doporucuji srat na originalitu ponechanych dilu a cast drzaku pro treti sroub urezat (nebo by mohl Whisper upravit vyrobu a cidlo sroubovat nasikmo
)
Rozhodne bych doporucil spojit s vymenou krouzku na CAS - pri demontazi se vyrazne zjednodussi pristup. Zaroven protekajici olej tece na privodni hadici do topeni - urcite dukladne zkontrolovat, jestli hadice neni nasakla olejem a zmekla, pripadne vymenit.
Na konec dodam, ze jsem pouzil single termostat na 82°C. Zasadn zmenu jsem vsak nezaznamenal - rucka teplomeru se stale drzi mirne za pulkou jako tomu bylo predtim. Nicmene pro homogenizaci chladiciho vykonu a v lete to urcite bude mit prinos.
Nejake foto, moc toho ale neni: