Re-route

Re: Re-route

Příspěvekod Muzzy » 19 dub 2016, 12:13

Jsem se jeste jednou kouknul na schema a ta vetev pres topeni je vlastne malej okruh, kterej cirkuluje pri zavrenym termostatu.
Idealni reseni by teda asi byl elmag ventil, ktery by byl navazany na otevreni termostatu a na zapnuti topeni, takze ne uplne jednoducha zalezitost.

Kazdopadne pokud to nezpusobuje problem ani v lete tak to bude ok ;)
Obrázek servis & úpravy
Uživatelský avatar
Muzzy
 
Příspěvky: 322
Obrázky: 0
Registrován: 17 bře 2016, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Re-route

Příspěvekod whisper » 19 dub 2016, 13:54

Ja som lete dostal ručičku vody na Vysokom mýte iba mierne za štandardnú polohu... Olej je už ale iný príbeh :D To preto, že moja NA 1.6 nemá výmenník olej-voda.
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: Re-route

Příspěvekod PavelS » 19 dub 2016, 16:06

noose píše:Ja bych tekl, ze z logiky veci, clovek topi jen kdyz je zima a pokud je zima, tak se motor chladi dostatecne a teplo muze jit zpet do motoru. Pokud je uz vedro a motor se musi chladit na max, tak clovek stejne uz netopi, neni to tak? :) Co mam zkusenost, tak pote co jsem nainstaloval IL chladic (ten za 99EUR) a chladnejsi termostat, tak kdyz je pod 10C a mam topeni na max, tak se podle rucicky motor spise vychlazuje, nez ze by se prehrival a vadilo mu topeni, co se vraci zpet, takze to dle meho nazoru vratit do motoru muzes bez obav.

Dejve... Reroute je ale kvůli ochlazování zadní části motoru [WHITE SMILING FACE]
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Re-route

Příspěvekod noose » 19 dub 2016, 16:07

PavelS píše:
noose píše:Ja bych tekl, ze z logiky veci, clovek topi jen kdyz je zima a pokud je zima, tak se motor chladi dostatecne a teplo muze jit zpet do motoru. Pokud je uz vedro a motor se musi chladit na max, tak clovek stejne uz netopi, neni to tak? :) Co mam zkusenost, tak pote co jsem nainstaloval IL chladic (ten za 99EUR) a chladnejsi termostat, tak kdyz je pod 10C a mam topeni na max, tak se podle rucicky motor spise vychlazuje, nez ze by se prehrival a vadilo mu topeni, co se vraci zpet, takze to dle meho nazoru vratit do motoru muzes bez obav.

Dejve... Reroute je ale kvůli ochlazování zadní části motoru [WHITE SMILING FACE]

To ja vim :)
NA BRG
Uživatelský avatar
noose
 
Příspěvky: 610
Registrován: 21 led 2014, 00:49
Bydliště: Praha

Re: Re-route

Příspěvekod Pavel260 » 20 dub 2016, 15:24

Ano, mám topení do chladiče. Ano, když je zima tak to skoro netopí :-D
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Re-route

Příspěvekod PavelS » 20 dub 2016, 18:28

noose píše:
PavelS píše:
noose píše:Ja bych tekl, ze z logiky veci, clovek topi jen kdyz je zima a pokud je zima, tak se motor chladi dostatecne a teplo muze jit zpet do motoru. Pokud je uz vedro a motor se musi chladit na max, tak clovek stejne uz netopi, neni to tak? :) Co mam zkusenost, tak pote co jsem nainstaloval IL chladic (ten za 99EUR) a chladnejsi termostat, tak kdyz je pod 10C a mam topeni na max, tak se podle rucicky motor spise vychlazuje, nez ze by se prehrival a vadilo mu topeni, co se vraci zpet, takze to dle meho nazoru vratit do motoru muzes bez obav.

Dejve... Reroute je ale kvůli ochlazování zadní části motoru [WHITE SMILING FACE]

To ja vim :)

Tak bys měl vědět, že velkej chladič to moc nevylepší :)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Re-route

Příspěvekod noose » 20 dub 2016, 18:35

PavelS píše:
noose píše:
PavelS píše:[quote="noose"]Ja bych tekl, ze z logiky veci, clovek topi jen kdyz je zima a pokud je zima, tak se motor chladi dostatecne a teplo muze jit zpet do motoru. Pokud je uz vedro a motor se musi chladit na max, tak clovek stejne uz netopi, neni to tak? :) Co mam zkusenost, tak pote co jsem nainstaloval IL chladic (ten za 99EUR) a chladnejsi termostat, tak kdyz je pod 10C a mam topeni na max, tak se podle rucicky motor spise vychlazuje, nez ze by se prehrival a vadilo mu topeni, co se vraci zpet, takze to dle meho nazoru vratit do motoru muzes bez obav.

Dejve... Reroute je ale kvůli ochlazování zadní části motoru [WHITE SMILING FACE]

To ja vim :)

Tak bys měl vědět, že velkej chladič to moc nevylepší :)[/quote]
Ja ale resil pouze to topeni a ne rerout jako takovej. Kvuli cemu R je a proc se dela vim ;)
NA BRG
Uživatelský avatar
noose
 
Příspěvky: 610
Registrován: 21 led 2014, 00:49
Bydliště: Praha

Re: Re-route

Příspěvekod TeeJay » 20 dub 2016, 19:36

PavelS píše:Tak bys měl vědět, že velkej chladič to moc nevylepší :)

Čistě teoreticky, velkej chladič dokáže vodu při průtoku zchladit na nižší teplotu, takže bude i při průtoku motorem docházet k mírně intenzivnější tepelné výměně a tak i když třeba ne "moc", jak sám píšeš, tak tam pozitivní efekt i na 4. válec rozhodně může být :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Re-route

Příspěvekod whisper » 21 dub 2016, 07:15

To je pravda, ale stále ti to nerieši teplotné rozdiely skrz valce. Dôležité je zabezpečiť, aby bolo tepelné a mechanické namáhanie vo štvrtom valci pokiaľ možno zhodné s prvým. A hoci pointa reroute nie je ochladzovať motor na nižšiu teplotu, s reroutom odchádza do chladiča teplejšia voda ako bez reroutu...
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 135 návštevníků